Een bewogen paardenjaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Een bewogen paardenjaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 02:07

2015 is een jaar waarin ik hele mooie momenten heb mogen beleven, maar ook afscheid heb moeten nemen van mijn grootste vriendin en toekomstdroom.

Laten we bij het begin beginnen. Begin dit jaar reed ik nog met Whoop Whoop. Een Cinovo x Fabricius van 11 jaar waarmee ik Z1 reed. Omdat ik wist dat het Z voor Whoop de max was heb ik haar te koop gezet. Als er iemand voor kwam die er goed bij paste dan was het goed, en zo ging Whoop in maart naar Noord-Brabant naar een 16 jarig meisje die ontzettend veel van haar kan leren. Ik heb zelf ontzettend veel van haar geleerd en mis haar soms wel hoor :)

Afbeelding

Afbeelding

Gezien ik na de verkoop geen paard meer had om te rijden kreeg ik Desilinde (Vic x Jimtown) weer terug. Ik heb haar vorig jaar zadelmak gemaakt en de eigenaar had toch te weinig tijd voor haar dus dat kwam mooi uit. Lin is wel een merrie met heel veel karakter en is erg brutaal. Genoeg moeite met haar gehad, maar van de zomer toch erg mooie wedstrijden met haar gereden. Tot aan het einde van de zomer toen ze weer heel erg lastig werd onder het zadel. Gebit laten doen, maar dat was het niet. Kraker erbij en die zei dat het zadel niet goed lag. En dat klopte, ze was er uit gegroeid. Nu sinds een paar weken weer aan het rijden en dit gaat gelukkig weer redelijk normaal. Volgende week gaan we weer op concours (L1) en einde van de maand de selecties voor de FK rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kreeg in Juni nog een heel erg leuk paard erbij op stal. Johnny Cash (Jododokus x Topas, 8 jaar). Erg leuk dier, wel echt een springpaard waar ik eerst dressuurmatig flink mee aan het werk ben geweest. Hij loopt nu L2 en woensdag gaan we ons eerste parcours springen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uit mijn merrie Relrite heb ik vorig jaar een heel mooi hengstenveulen van Kasparow gefokt. Deze stond mooi in de opfok en was mijn toekomstdroom. Tot dat we daar op bezoek waren en bleek dat hij sinds de avond er voor niet fit was. Nadat de dierenarts was geweest besloten om naar de kliniek te gaan en daar bleek dat zijn maag gescheurd was. Ik heb hem gelijk moeten laten inslapen ;(

Afbeelding

Afbeelding

De hele zomer zat ik er al tegen aan te hikken over wat te doen met mijn oude merrie Relrite. Het bleek dat ze achter beide pezen door had. Na een hele zomer op de weide en na een intensieve laserbehandeling wist ik dat het op een gegeven moment genoeg was geweest. Ik heb haar 10 jaar geleden gekocht en van niemand meer geleerd dan van haar. Ze was mijn grote vriendin en voor mij het beste paard van de wereld en ik zal haar nooit vergeten. Relrite bedankt voor de mooie tijd en lessen die je mij geleerd hebt.

In haar goede jaren:
Afbeelding

Afbeelding

Onze afscheidfoto
Afbeelding

Na al dit verdriet kwam ik een leuke merrie tegen via mp, California N (Dayano x Metall, 8 jaar). Heel leuk dier waar dressuurmatig nog wel wat werk aan zit. Het is de bedoeling om haar in Januari uit te brengen in de dressuur.

Afbeelding

Afbeelding

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 2245_o.jpg

Als mooie afsluiter voor dit jaar heb ik twee weken terug de hengst Botticelli opgehaald uit Belgie. Hij was in 2011 ggk als dekhengst bij het Barok Pinto stamboek en ziet er nu niet uit. Hij krijgt hier ale tijd om op te knappen en gaan zien of het weer een sportpaard gaat worden. Ik vind het iig een hele mooie man en hij is erg lief :)

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56F6E972

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56DB6062

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56DE17D5

Respect voor als je alles gelezen hebt :D Ik wens iedereen een mooi 2016 toe :)
Laatst bijgewerkt door Angela op 30-11-15 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: maximaal 15 zichtbare afbeeldingen. rest in link

Nien73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 04:39

Wauw wat een verhaal zeg.
Pffff wel zielig.
Wat een mooi paard is die zwart met wit echt kei mooi.
Ik hoop dat je er veel plezier mee hebt.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:31

Daar is veel gebeurd...
Sterkte nog met het verlies van je 2 paarden :(:)

Maar wauw wat een knapperds heb je erbij zeg! Hele aansprekende merrie die California!
En een hele knappe barock Pinto, veel succes in 2016.

veerle_1001

Re: Een bewogen paardenjaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:10

Wat kun je goed rijden! En inderdaad een hoop afscheid moeten nemen dit jaar. Hopelijk meer verwelkomen dan afscheid nemen in 2016!