. Ik heb een paar weekjes geleden wat cavaletti-balkjes op de kop getikt om in het kader van afwisseling daar eens wat mee te gaan doen. Eerlijk gezegd heb ik me in geen jaren met springen bezig gehouden ook voor mijn (springpaard gefokte) merrie is het totaal niet gewend. De eerste keer oefenen met het balkje in de bak werd me dan ook niet echt in dank afgenomen, maar na een paar keer met haar te hebben geoefend om aan de hand over een balkje te stappen konden we nu iets fanatieker bezig. Paardlief vindt het nog steeds niet heel erg leuk om te doen (ze is er nog wat bang van), maar ze gaat nu wel en dat is al heel wat! In principe zou ik het prima vinden wanneer ze er gewoon overheen stapt, maar ze maakt er zelf een hindernis van en dus springt ze erover.

Aangezien de familie vos altijd samen loopt, hebben we dat nu niet anders gedaan en het was erg grappig om te zien dat het veulen van mijn merrie op eigen houtje over het balkje heen en weer ging of het een lieve lust was. Natuurlijk hoeft ze van mij niks, dit is echt geheel haar eigen idee. Ik denk dat zij in de toekomst aardig wat dapperder wordt dan haar moedertje.

En als we dan toch bezig zijn, dan moet het oudste lid van de familie vos er ook maar aan geloven (shettie Helga). Met haar 22 jaartjes hupt ze nog lenig over het balkje al zeg ik het zelf!

Helaas hadden we een klein arbeidsongevalletje onderweg.....

en dat resulteerde tot....

Daarna nog wel een keer gedaan om toch goed af te sluiten