,voor degene die mijn grote vriendin nog niet kennen.
Lady Liberty (Hamilton x Purioso x Janmaat) is mijn 21-jarige NRPS stermerrie, die een carrière als sportpaard heeft gehad in het verleden en nu carrière als mama-paard mag maken.
We beginnen bij het begin van ons avontuur, namelijk het moment dat ik al mijn moed bijeen had geraapt en Liby's vorige eigenaresse heb gevraagd of ze nog een verzorgster nodig had voor Liberty. Gelukkig kende ik deze mevrouw al via de eigenaresse van mijn vorige verzorgpony, waardoor ik direct mocht beginnen
We hebben het hele jaar 2012 plezier gehad in het bos, in de springbak, door de wijken heen. Ondanks dat Liberty wel een pittig ding is, was ze altijd braaf.
1.

2.

We maken een sprong naar juli 2013. Onze eerste boktmeeting samen.
Wat was ze vervelend en druk. Ik vond haar een leuk paard om bij te rijden, maar was blij dat als ik een paard zou kopen, ik voor iets compleet anders zou gaan. Ondanks dat dit het meest betrouwbare paard is dat ik ken, was ik haar die dag compleet zat.
3.

Uiteraard wilde ik dus een compleet ander paard dan Liberty en zodoende heb ik drie maanden later Liberty toch gekocht. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen een 19-jarig paard naar een baas te sturen die ze helemaal niet kende en weer helemaal moest wennen. Dus dan toch maar met mij mee. Volgens vele de miskoop van de eeuw. Waarom een oud paard kopen, als je ook een jong dier kan nemen.
We verhuisde van stal, waar mevrouw per direct bekend stond als braaf saai oud paard. Braaf, ja, maar saai zeker niet. Wat een humor heeft dit dier en wat een pit. We moesten dus uiteraard onze stalgenootjes even laten zien dat ze niet saai en oud was.
4.

5.

Na een half jaar te hebben genoten op deze pensionstal, zijn we na een blessure (en op haar verjaardag) in mei 2014 verhuisd naar een nieuw plekje waar mevrouw meer buiten kon spelen.
Paard blij, baas blij en dat was duidelijk te zien. We zijn nog geen week na de verhuizing begonnen met Natural Horsemanshiplessen, samen met mijn beste vriendin en haar verzorgpony.
6.

Op deze plek groeide we steeds meer naar elkaar toe. Ik werd steeds blijer met mijn aankoop. Zo blij dat ik haar in juni 2014 heb laten dekken. Niet veel later kregen we te horen dat ze drachtig was.
Hier net een paar dagen drachtig, nog mooi slank op de wei.
7.

In de herfst van 2014 zijn we nog een keer naar het bos geweest, dat is een uur stappen, maar blijer kan je Liby niet maken.
8.

In april 2015 was de 300 dagen dracht. Wat betekende nieuwe foto's van de aanstaande mama.
En jeetje, wat zijn we naar elkaar toe gegroeid in die periode.
9.

10.

Iets meer dan een maand later, is mijn kleine Kriebel geboren. Wat was zij een trotse mama zeg..
Dit is toch echt mijn penny momentje. Mijn typische "meisjespaard" zo verliefd op haar baby.
11.

Vijf weken later in juli waren de regionale keuringen. Iets waar ik zowel de kleine, als mama voor had ingeschreven. Wat een dag, had nooit verwacht dat mijn "saaie bruine oude brave" paard dit zou bereiken. Een eerste premie bij het NRPS.
12.

De eerste premie betekende dat we naar de regionale keuring mochten. Mevrouw is daar op 21-jarige leeftijd nog even ster geworden ook. Mijn merrie, met veulen aan de voet, compleet uit conditie.. Wat was (en ben) ik ongelofelijk trots op haar.
13.

Zelfs op deze leeftijd, met een veulen van 5 maanden aan de voet, liep ze er bij alsof ze alleen zichzelf hoefde te onderhouden.
14.

Wat ben ik ongelofelijk blij dat ik deze miskoop heb gedaan. Een saai, oud, bruin paard waar niks aan is. Een paard dat ik beter had kunnen laten schieten. Het paard dat ik kocht om een fijn huis te geven tot het eind van haar leven. Mijn vriendinnetje waarmee ik elke dag geniet.
15.

Op naar nog vele jaren meer..
wat een leuk team zijn jullie!