2015, een jaar van veel veranderingen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

2015, een jaar van veel veranderingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 06:27

Goedenacht :wave:

Tja, wat doe je op een zondag-maandagnacht als het rustig is tijdens je nachtdienst.. is terug denken aan het afgelopen jaar. Laatste week november, nog een ruime maand en dan begint het nieuwe jaar.
En wat een jaar heb ik gehad. Een jaar van onwijs veel mooie momenten, maar ook een jaar met een van de moeilijkste beslissing die ik ooit heb gemaakt. Het pensioen van mijn aller beste maatje.
Maar ook een nieuw begin met mijn nieuwe topper.
Ik heb genoten, gehuild, gelachen en veel leuke dingen gedaan in 2015. Ik wil jullie graag een beetje mee laten kijken wat 'wij' allemaal heb doorgemaakt dit jaar.

Vorig jaar had ik ook een topic gemaakt, 2014 stond meer in het teken van leuke dingen doen met Max. De bedoeling was dat ik dat ging doorzetten naar 2015. En dat heb ik gedaan.
Ik heb zoveel foto's, dat het lastig uitzoeken is voor maar 15 foto's. Daarom niet bij elke maand een foto.

Januari&Februari.
Lekker rond gehobbeld in de winter. Max was fris, ze waren aan het bouwen langs de bak. Dit heeft zijn nodige draaien, bokkensprongen en andere ondeugd. Maar wat heb ik weer van hem genoten.

Maart:
Ja mijn kanjer mocht op 16 maart alweer zijn 21e verjaardag vieren. En aangezien ik dat altijd 'groot' aanpak, werd hij dit jaar weer in een verjaardagsoutfit gegooid voor de foto:
Afbeelding

April:
Voor het eerst sinds 7 maanden gingen we weer is op wedstrijd. En hoe!
Max gaf zich voor de volle 200% wat een resultaat gaf, 1e en 2e plaats met 2 mooie winstpunten in het ZZL. Mijn geluk kon niet meer op.
Afbeelding

[RIJ-ITP] Mijn 21 jarige topper na 7 maanden weer in de ring! (zzl)

Mei/Juni
In mei nog 1 wedstrijd gereden, helaas in de stromende regen waardoor het niet helemaal vlekkeloos liep. Helaas geen fijne punten. Maar wel een trots gevoel.
Hierna begon ik te merken dat het wat zwaar werd voor Max.. na een zware training of wedstrijd had hij steeds langer de tijd nodig om weer bij te komen.
Om die reden lekker veel buitenritjes gemaakt. Vaak met samen, maar soms ook met mijn lieve moeder:
Afbeelding

Juli:
De maand van grote veranderingen en een hele moeilijke beslissing...
Gezien de maanden ervoor en de temperatuur die weer omhoog ging, begon ik steeds meer te merken dat Max er meer moeite mee kreeg. Zijn hoofd wou nog zo graag maar zijn lichaam kon het 'zware' werk steeds minder goed aan. Maar wat dan? Ik wou mijn maatje niet kwijt, maar ik wou hem wel zijn oude dag gunnen waarvan ik vond dat hij hem verdiende.. Dit speelde al enige tijd door mijn hoofd.
Tot die bewuste donderdagavond.. Mijn moeder belde: Lisan, Freek komt terug, je kan Freek weer kopen! (Vorig jaar september ben ik een aantal keer bij 'Freek' wezen kijken, uiteindelijk wegens bepaalde redenen besloten hem niet te kopen. Later nog veel aan hem gedacht, maar hij was met iemand mee, die zou hem doorrijden en hij zou verkocht worden. ik zou hem nooit meer zien) Ineens was hij terug, dit kon geen toeval zijn, ook niet nu ik net zo zat te twijfelen wat nou de beste keuze zou zijn voor Max.
Besloten die maandag weer bij Freek te gaan kijken of dezelfde klik als vorig jaar er was.. en ja die was er!
Ondertussen ook contact gehad met de oude baas van Max. Bij de koop hebben wij de afspraak gemaakt dat als Max toe was aan zijn pensioen, hij altijd terug mocht komen.. en wauw, wat reageerde zij blij, ze ontving hem met open armen en kon niet wachten tot hij terug zou komen!
Zo was het balletje rond.. ik had een mooie plek voor Max en nadat ik de maandag bij Freek was gaan kijken had ik hem ineens woensdag al op stal staan.
Hier stelt zich voor:
Freek-Willem Pleasure, mijn puppy paard van 5 jaar en maar liefst 1.85m (ja 4 maanden geleden) groot
Afbeelding

[RIJ-ITP] Vosreus 2.0 stelt zich voor op bokt!

Ondertussen moest ik onwijs wennen aan het idee dat ik Max in september terug zou brengen naar zijn oude baas. Hij moest en zou mee gaan naar onze trainingsweek in augustus, want daar had ik het hele jaar naar uitgekeken & ik wou op mijn gemak 'afscheid' kunnen nemen.

Wel heeft mijn lieve vriendinnetje Rachelle (Gast3289@ bokt en invisible horse) met behulp van mijn andere lieve vriendinnetjes Julie (djuulsie @ bokt), Amanda (amandananana @ bokt) en mijn moeder nog hele mooie foto's gemaakt van Max.
Afbeelding

[ITP] 'afscheids'shoot van mijn aller beste maatje.

Augustus:
Freek en ik begonnen rustig aan elkaar te wennen. Voor mij ontzettend wennen, zo'n jong paard. We rommelde zo samen wat aan.
Afbeelding

Afbeelding

Laatste week augustus zijn we op trainingsweek in Venhorst geweest.
Ik had Max mee genomen om heerlijk samen buitenritjes te gaan maken. Met Max heb ik ontzettend genoten, buitenritjes door Venhorst gemaakt,
Afbeelding
maar ook 2 bosritten met als hoogte punt dat hij na ruim 7,5 jaar het water in ging <3
Afbeelding En ja, dit moment heeft de nodige tranen opgeleverd :Y)
Anne-marie, als je dit leest, nogmaals bedankt voor dit moment!

en Freek mocht deze week 3 lesjes mee lopen bij Tonnie Huberts. En of we daar een hoop hebben geleerd:
Afbeelding
[RIJ-ITP] 5 Jarige Freek-Willem (v. Vivaldi) @ instructie week

Verder hebben ze lekker samen staan/liggen genieten op de wei:
Afbeelding

en is de volgende foto geschoten, een die voor mij heel veel waard is.
eindelijk een foto samen met mijn 2 knappe mannen <3
Afbeelding

September:
tja, 6 september, de dag van vele tranen :Y)
Max terug gebracht naar zijn oude baas. Het moment dat we de auto stopte begon hun merrie ( die ze 8 jaar geleden ook al hadden) te brullen, waarop Max reageerde.
De trailer uit en hij wist precies waar hij heen moest. Een heel fijn gevoel, hij herkende waar hij was en reageerde heel relaxt.
De week erna ben ik zelf op vakantie gegaan en daarna Freek weer lekker opgepakt.

Oktober.
Freek van stal verhuisd, hij staat nu op een stal met onwijs veel licht, een luik waardoor hij de hele dag naar buiten kan kijken. een ruime box en een hele fijne bak!
Kortom, een stal wat hem heel erg goed heeft gedaan/doet en hij aan het 'loskomen' is.
Ook een maand wat in het teken stond van trailerladen (in venhorst besloot hij er ineens mee te stoppen..) en overstap van instructie.
Back to basic, en hij pakt het super op :j

November:
Voor het eerst weer ontspannen met Freek op de trailer weg geweest naar de manege :D
Wat was hij weer braaf.
Afbeelding

Ook ben ik in november (tja afgelopen vrijdag :Y) ) voor het eerst op bezoek geweest bij Max. Ik wou hem en mezelf de tijd gunnen om elkaar wat los te laten.. Achteraf maar goed ook want ik kreeg te horen dat hij toch nog wat onwennig was de eerste weken.
Max wordt ondertussen nog 3 á 4 keer per week een half uurtje gereden door zijn oude baas. Ze hebben er beide heel veel plezier in.
en ik heb nu met eigen ogen kunnen zien dat ik echt de juiste beslissing heb gemaakt. Max ziet er super uit, is ondeugend en kan lekker de hele dag naar buiten:
Afbeelding
Heb een heerlijke ochtend met hem gekroeld <3

December en 2016.. Ja dat staat in het teken van lekker door trainen met Freek. Ik hoop hem in het voorjaar voor het eerst mee te kunnen nemen op wedstrijd. Tot die tijd knuffelen en trainen we lekker door.
Afbeelding

Ook ben ik zeker van plan Max in het voorjaar een weekendje op te halen en dan lekker samen te gaan boscrossen! ik kan niet wachten :):)

Respect voor de gene die mijn mega verhaal hebben gelezen.
Ik kijk met een kleine traan, maar een grote glimlach terug op 2015 :j

Anoniem

Re: 2015, een jaar van veel veranderingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:48

Bewogen jaar, maar een supermooie keuze gemaakt! Heel veel succes met Freek :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:53

Wow wat een reus is Freek! Veel plezier met hem!

En wat fijn dat max lekker mag genieten van zijn pensioen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:10

Krijg gewoon tranen in mijn ogen <3 mooi topic, knappe Max en puppy Freek! Vond het geweldig om erbij te zijn.

Jullie gaan het geweldig doen in de wedstrijdring en Max loopt lekker te lanterfanten. Genieten meis! Dat hebben jullie verdiend :*

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:29

Wat een fijne oplossing heb je gekregen voor Max en super voor je dat je Freek weer op je pad kreeg.
Veel plezier samen gewenst!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:05

Wat een mooi.topic lisje <3

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:49

Wat een jaar heb jij gehad. En wat een moeilijke keuze. Maar je hebt het goed gedaan! 2 vrolijke paarden en een vrolijke meid. Op naar een fijn 2016 :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:06

Wat een jaar, ik kan me voorstellen dat het een moeilijke keuze is geweest, maar het scheelt gelukkig heel erg dat max zo'n fijn plekje heeft nu.
Enneh, wat een reus van een paard is Freek zeg! :wow:

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:45

Wat fijn dat het zo kan! Veel succes en plezier met Freek!

veerle_1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:17

Wat een mooi ( en ontroerend) verhaal!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:58

Mooi topic, bijzonder verhaal ook. Het moest gewoon zo zijn, de overstap van Max naar Freek. :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 01:43

Bedankt voor de leuke reacties!
De keuze om Max terug te brengen was heel moeilijk, maar ben heel blij met deze kans.
en wat jij zegt Claudia, het moest zo zijn :)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:30

Super mooi topic, wat fijn dat ze max zo graag terug wilden. Voor jou een super oplossing. En je nieuwe paard is echt een knapperd, alleen beetje groot haha!

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:14

Wat een bijzonder, maar mooi verhaal zeg! Dappere beslissing heb je genomen! Super fijn voor je dat Max het daar nu zo goed heeft en lekker van zijn oude dag mag genieten! Heel veel succes en vooral plezier met Freek!!! :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 07:42

Dankjewel :)
Over max hebben we altijd contact gehad, ze is hem ook vaker opkomen zoeken als ik in Ermelo op kamp was!
Ze heeft altijd gezegd, roep maar wanneer, dan zorg ik dat zijn stal klaar staat.
Met Freek ben ik ook echt heel blij, een heel lief, werkwillig en slim paard, hij heeft tijd nodig met zijn grote, maar ik verwacht dat het goed komt met hem <3

Carnivoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:57

Wat een bewogen jaar!

Wel super fijn dat Max terug kon naar z'n oude baasje, lijkt me echt een geruststelling. :)

Freek is echt een knapperd! Ik wens je nog veel plezier met 'm! :D