Roan Bliksem en Appaloosa Rolo ITP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bliksem

Roan Bliksem en Appaloosa Rolo ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 00:33

Deze keer geen topic in RIJ-ITP omdat we vanaf eind augustus een stapje terug hebben gedaan. Back to basic met wat goede lessen TTouchen/masseren/rechtrichten aan de hand, cranio sacraal therapie behandelingen en verder alleen vanaf de grond plezier maken samen. Daarnaast mocht Blikje ook wel weer een keer in de spotlights! :D

Bliksem is mijn mini roan van 23 jaar oud, inmiddels al bijna 17 jaar bij mij.
Rolo is een red dun appaloosa van 5.5 jaar oud, inmiddels ruim een jaar bij mij.

[ITP] Mijn nieuwe knappe panterbonte stippel
Hier het eerste topic van Rolo een jaar geleden, toen poetsen nog spannend was :P

Afbeelding
Begin augustus nog wel een rustig stapritje langs de Rottemeren, mooie rustgevende omgeving. :) Dit was ons 'rijden', maar ik voelde toch de noodzaak om Rolo wat rust te geven.

Afbeelding
Lieve kleine Blik is helemaal happy op onze (inmiddels niet meer zo) nieuwe plek, toen het nog niet zo nat was vond ik hem meerdere keren per week zo lekker slapend op het land. <3

30 augustus was Rolo een jaar bij mij, wat is de tijd voorbij gevlogen en tegelijkertijd lijkt het alsof hij altijd al bij mij en Bliksem is geweest.
Blikje is ook helemaal blij met z'n kleine grote vriend (Rolo lekker aan het nadutten na een flinke wandeling, Bliksem doet lekker mee).
Afbeelding

Met Rolo's rugzakje op hebben we inmiddels al vele kilometers gemaakt. Hij heeft een flink staptempo en dat vind ik echt heerlijk. Tijdens al deze wandelkilometers komen we ook zoveel 'gekke' dingen tegen, super goed voor zijn opleiding tot bomproof paardje.

Afbeelding
Eetpauze hoort er ook bij.

Afbeelding
Onder het spoor door, naar geen enkele trein wordt vreemd opgekeken!

Afbeelding
Beide zijn ze onder behandeling bij een cranio sacraal therapeut, vooral bij Blikje zag ik heel snel een grote vooruitgang. Aanrader ook Kiara van Grevenbroek!

Afbeelding
Blikje weer heerlijk aan het relaxen, nu half september.

Sinds een maand zijn we flink aan het oefenen en lessen met rechtrichten aan de hand. Het stokje gebruik is al verlenging van m'n arm. We zijn allebei nog echte beginners, tijdens deze les hebben we vooral elkaar even goed kunnen aftasten :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas niet scherp, ik was bezig met genieten ipv foto's maken. Bliksem is heel hard van z'n pensioen aan het genieten en niet meer zo snel enthousiast te maken voor een sprintje en/of bokje, maar dit agility parcours bracht de wilde jonge hengst in hem weer naar boven :D
Afbeelding

Afbeelding
Lief ding <3

Afbeelding
Rolo hielp met opruimen :D

Weer een lesje rechtrichten aan de hand met Rolo, deze keer alvast met ons nieuwe ghost zadel erop, het laatste kwartiertje voor het eerst sinds 3 maanden weer er op. Stokje weer als verlenging van m'n arm.

Afbeelding
Oefening met de focus op het binnen achterbeen gebruik, serieus paard!

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/FJksgT.jpg
Zo zie ik hem weer graag, enthousiast :D Ik wilde nog even m'n beugels een gaatje langer en hij al klaar om te vertrekken.

Het is nogal een bij elkaar geraapt zooitje aan foto's geworden, maar ik vind het zelf altijd zo leuk om een overzicht van de afgelopen maanden te maken. Ik hoop dat er nog iemand van heeft kunnen genieten :Y)

:wave:
Laatst bijgewerkt door Angela op 22-11-15 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max 15 zichtbare afbeeldingen. 1 in link geplaatst

Ilona

Re: Roan Bliksem en Appaloosa Rolo ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:14

Wat een schatjes <3

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:54

Mooie stippel en lieve shet. Veel plezier nog samen.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:57

Hey, wat een leuke pony heb je, en wat leuk om blikje weer te zien!
Zo te zien geniet hij heerlijk van zijn pensioen <3

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 12:57

Ja Blikje heeft het zo naar z'n zin hier!
Ruimte genoeg om rond te scharrelen en/of zichzelf terug te treken, altijd genoeg te eten en hij ligt ook goed in de groep. Echt heel fijn om hem zo happy te zien :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:01

:) Grappig, hier fiets ik 2x per dag langs van en naar m'n werk. Ik vind je stippel erg leuk! Hij lag toen het nog droog was idd vaak heerlijk languit te dutten :D