De ontwikkelingen van het puppyfriesje in 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dala8

De ontwikkelingen van het puppyfriesje in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 13:43

Ik verzorg Venna nu al sinds maart 2014. Ze kende niets en langzaam heb ik haar alles geleerd.
Ze blijft nog een erg puppy uitstraling hebben en daarom heb ik altijd rustig aan gedaan.
Graag wil ik jullie een overzichtje geven van 2015, ergens had ik gehoopt op grotere vooruitgangen maar eigenlijk ben ik best trots op wat we toch al hebben bereikt!
We hebben natuurlijk veel meer gedaan dan wat ik nu laat zien op de foto's.. We hebben onze eerste buitenritten gemaakt, voor het eerst hebben er andere mensen op jou gereden, we hebben van verschillende instructeurs les gehad, we hebben via de vereniging onderlinge wedstrijden gereden en voor de rest zie maar de foto's :)

1.In de winter van 2014-2015 was je erg afgevallen...
Afbeelding

2. Januari. We reden 1 of 2 x in de week.
Afbeelding

3. Maart. Via de vereniging hadden we om de week les. We leerden om ook op een andere plek te rijden dan in de bak thuis.
Afbeelding

4. Mei. We oefenden verder.
Afbeelding

5.
http://i61.tinypic.com/2chntbo.jpg

6. Juni
Afbeelding

7. Ik ging je vaker longeren
Afbeelding

8. Juli: Super gaaf! heb ik een schriktraining met je gedaan!
Afbeelding

9.
http://i61.tinypic.com/295vker.jpg

10. Augustus
Afbeelding

11. Het ontspanneningalopknopje werd gevonden!
Afbeelding

12. September: Onze 2e onderlinge wedstrijd werd beloond met 179 punten!
Afbeelding

13. September: Een zonsondergansshoot!
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Na een tijdje geen les te hebben gehad hebben we een nieuwe instructrice gevonden! En we gaan nu echt weer vooruit!
Afbeelding

16.November, rijden in de mist!
Afbeelding

17. Lieve Venna, je staat al die tijd al te koop, af en toe komen er kopers, natuurlijk gun ik je een fijn nieuw plekje, maar stiekem ben ik elke keer weer blij als ze je toch niet willen... Zo kunnen wij samen nog kilometers maken en nu met onze nieuwe instructrice weer nieuwe stappen maken. Elke week ben ik heel wat uurtjes bij je, we maken samen plezier, je laat mij ontspannen en met je streken soms ook nog even schrikken. Ik ben ontzettend blij met jou en hoop dat ik nog lang met je mag werken! <3

Afbeelding

loez

Re: De ontwikkelingen van het puppyfriesje in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 08:54

Heb je topics regelmatig bekeken en ze begint echt te groeien! Vindt jullie een heel leuk team samen. Je rijdt haar enorm vriendelijk!

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 10:04

@ Loez Bedankt voor je lieve reactie :)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:54

Ziet er goed uit Maudi. Je ziet echt wel vooruitgang in je foto's.
Op sommige stukjes nog wat duikerig maar op het moment dat ze sterker van achter wordt zal dat ook beter worden.
Hopelijk kan je der nog een poosje rijden en samen nog even verder studeren.

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 15:49

@mala26
Bedankt voor je reactie! Jaa er is ook wel vooruitgang! En misschien is wel de grootste vooruitgang dat ik totaal geen angst meer heb en echt weer durf te rijden. En dat merk ik nu enorm in het rijden. Laatste weken gaan we echt vooruit!

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:59

Waarom wordt ze verkocht? Jullie zijn zo leuk samen! Het ziet er mooi ontspannen en vriendelijk uit. Hopelijk voor jou wordt ze nog niet snel verkocht :)

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 17:36

@noox. Ze is 2 jaar geleden bij de man gekomen bij wie ik al een paard reed. Ze is officieel van een hengstenhouder die haar niet zo mooi vond, te klein en geen zin had er veel te investeren. Het doel was dat ze normaal in omgang werd, ze kende nog niets en beleerd zou worden. Ik vond haar toen echt nog ENORM jong ogen en na een paar keer wat met haar gedaan te hebben heeft ze verder nog een poos niets gedaan omdat ik het idee had dat ze er nog niet aan toe was. Toen de andere merrie die ik reed een veulen kreeg en daar een poosje niet zo veel mee kon doen ben ik Venna (officieel Heidi :Y) ) gaan pakken. Langzaam haar aan van alles laten wennen en veel grondwerk gedaan en uiteindelijk erop gegaan. Omdat ik wist dat ze er alleen voor de verkoop stond probeerde ik me niet zo veel aan haar te hechten... maar nu na dik 1,5 jaar kan ik zeggen dat ik echt wel aan haar ben gaan hechten en dus hoop dat ze voorlopig nog niet verkocht wordt....