Enkele weken geleden deed ik mee voor de tweede maal aan een clinic van Noora Ehnqvist.
De foto's hieronder werden gemaakt door Mandy Lomé. Ik vind ze absoluut prachtig en wou ze daarom ook met jullie delen!
Bij de vorige clinic heb ik met Ott vooral gewerkt op ontspanning. Hij was al bekend met het vrijwerk maar Noora wou hier meer ontspanning en buiging inbrengen zodat Ott meer in balans liep. De eerste dag van de clinic hebben we vooral gewerkt rond body awareness. Enorm intens maar heel erg interessant. Na deze fijne dag was het tijd voor ook met de paarden te werken.
De tweede dag had ik mijn twee paarden mee: Ott en Fran. Met Ott liet ik zien waar ik rond had gewerkt in vrijheid de voorbije maanden. Nu we de ontspanning en buiging in vrijheid hadden, mocht ik ook in vrijheid door middel van mijn eigen lichaamstaal meer activatie van zijn achterhand vragen. Met Fran had ik enkele vragen omdat ze soms erg snel introvert kan worden.

Twee enthousiaste paarden die deelnamen
Liefste Fran
Op dag drie had ik enkel Ott mee. Ik wou met hem nog wat werken in vrijheid. Ook in het zadel op neckrope lukte het al aardig om ontspanning en balans te vinden!
Wat een ongelofelijk verschil met een half jaar geleden!
Dikke knuffel aan men beste vriend, wat deed hij toch zo goed zijn best!
Ik kan alvast niet wachten tot de volgende clinic!