2015 is voor mij niet zo'n geweldig jaar geweest (afgezien van het ontmoeten van mijn vriend en compleet gek op hem zijn dan).
in januari had ik nog 5 pony's waarvan 3 drachtig.
-Joy,marktpony D van 2,5 jaar en drachtig.
-Aagje, minishetje van 8 jaar en drachtig die ik kocht voor een ''vriendin'' haar kinderen.
-Jeremy,mijn Welsh A hengst van 2 jaar
-Pepper,mijn Welsh A merrie van 10 jaar en drachtig
-Priscilla,dochter van pepper en 6 jaar
pepper was drachtig van een super fokkende hengst en keek enorm uit naar deze combinatie,in februari maakte ik deze foto,s nog.

helaas sloegen de twijfels vlak daarna toe toen ik merkte dat ze niks meer verder groeide,ze was voor 8 april uitgerekend dus hoefde nog maar een week of 8.
de dierenarts laten komen om op te voelen en die deelde mee dat er helaas geen veulen meer in zat.
ik vond het verschrikkelijk en was er helemaal kapot van.
heb toen mijn vriend gebeld en die kwam met het lieve aanbod om pepper samen met zijn Welsh A merrie naar de hengst te brengen en dan kon ze daarna bij hem op de weide blijven staan.
ondertussen had ik Joy verkocht naar bokker Xjamilla die heel wijs met haar is,Joy heeft daar een prachtig hengstveulen gekregen en is zo enorm bijgedraaid kwa angsten dat ze nu op 3,5 jarige leeftijd wat licht werk mag verrichten,ze is nu zadelmak.
ik mis Joy wel maar ze heeft een super thuis waar ze alles krijgt wat ik haar niet kon geven.
Ook Jeremy is in het vroege voorjaar verkocht naar een plaatsje hier in de buurt,heb nog steeds contact met deze mensen.
hij is inmiddels gecastreerd en staat als wandel en gezelschaps pony in de wei.
op 12 april hebben we pepper naar mijn vriend gebracht in drenthe,zo kon ze ff wennen en op 14 april zou ze samen met ylona naar de hengstenhouder gebracht worden.
pepper in de weide bij mijn vriend op 12 april

en met haar nieuwe vriendin Ylona ff op de trailer wachten tot ze naar de hengst mogen

we hadden enorm geluk,op 13 april beide merrie's naar de hengstenhouder gebracht en pepper bleek dezelfde avond al gedekt te zijn.
Ylona volgde een paar dagen later.
na 6 weken kwamen ze weer terug,allebei drachtig gescand van mijn favouriete hengst...dezelfde hengst als pepper haar verloren veulen.
lekker in de weide uitsloven met een mini peppertje in haar buik

en ylona natuurlijk ook

met pepper in drenthe had ik hier in limburg alleen nog Aagje en Priscilla,Aagje kreeg in juli een hengstveulen.
priscilla was niet happy in de kudde en mede doordat ik geen baan kon krijgen ook besloten om voor haar een passende baas te zoeken.
het heeft een half jaar geduurd maar uiteindelijk heb ik toch de perfecte mensen gevonden voor haar die dol op haar zijn en een enorme klik hebben.
aagje had ik gekocht voor de kinderen van een vriendin
helaas bleek die vriendin helemaal geen vriendin te zijn,werd gewoon gebruikt en naderhand gedumpt.
uit het oog,uit het hart helaas.
nadat ze geen enkele afspraak nakwam en zich 10 weken lang niet meer had laten zien of horen had ik besloten om aagje ook te verkopen.
een kennis met dochtertje waren verliefd op haar en hebben haar snel genoeg opgehaald met veulen.
zo had ik alleen nog maar pepper over,in drenthe dat wel dus hier in limburg heb ik helemaal niks meer staan.
pepper blijft ondertussen hard doorgroeien en is overduidelijk drachtig.
maand of 4 drachtig

maand of 5 drachtig

ylona ook nog een keertje

pepper en ylona worden over de zomer steeds dikkere vriendinnen,letterlijk en figuurlijk hihi

inmiddels word het alweer winter en zijn de dames 7 maanden drachtig

pepper

ylona

ik heb dit jaar mede doordat ik mijn baan kwijt ben geraakt enorm zware beslissingen moeten nemen,zo onder andere het verkopen van bijna alle pony's en het stoppen met mijn hobby.
het is heel moeilijk zo zonder pony's om mij heen,en kan pepper maar 2 weekenden per maand zien.
echter was dit wel een betere oplossing om pepper in drenthe te laten staan,ze staat daar lekker samen met ylona (die ik ook gewoon als mijn eigen merrie mag beschouwen) en ze is toch nog drachtig van de hengst waar ik graag een veulen van wilde.
ylona is trouwens ook drachtig van dezelfde hengst,dus eind maart worden er 2 veulens van hem verwacht.
hopelijk brengt 2016 mij een baan in drenthe en kan ik eindelijk gaan verhuizen,alles hier afsluiten en opnieuw beginnen met een hopelijk goed jaar met gezonde en prachtige veulens.
Alle geluk voor 2016 toegewenst! Dat is je gegund!