Aan het einde van de tunnel is er licht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plovesb

Aan het einde van de tunnel is er licht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 17:30

En zo ook voor ons.

2015 is zacht uitdrukt niet helemaal ons paardenjaar geweest, zo werd Blitz helaas hoefbevangen, kreeg hij droes, koliek en hebben wij een zwaar ongeluk met de menwagen gehad.

Facebook bericht van destijds:

Alsof het allemaal nog niet genoeg was.. Gisteravond is Blitz tijdens het mennen ergens van geschrokken en is uit paniek over een prikkeldraad-hek gesprongen. We hebben binnen 1min alles los getrokken en dankzij de adrenaline de kar opgetild en verplaatst. Blitz zat met z'n achterbenen vast in het prikkeldraad en kon zich niet los trekken. Na 1 paniek aanval kreeg hij zijn rechterbeen los maar viel op z'n rug. Half pompend bleef hij rustig liggen, volgens mij beseffend dat hij alle energie moest besparen. Gelijk de politie en dierenarts gebeld, naar mijn idee duurde het een eeuwigheid en was alle hoop even verloren en dacht ik niet dat hij het nog zou halen. Op dat moment deed blitz nog een poging en lukte het om zich los te trekken. Bang dat hij een been had gebroken of een pees had beschadigd, hebben wij een engeltje op onze schouder gehad want het zijn gelukkig alleen maar oppervlakkige wonden.

Ik heb in de 6 jaar dat ik Blitz heb nog nooit zoveel dierenarts bezoekjes gehad als het afgelopen jaar maar gelukkig is hij overal bovenop gekomen!

Begin dit jaar nog lekker spelen met z'n grote vriend :)

Afbeelding

Hier was die net besmet met droes.. Gelukkig had Blitz de mindere variant zonder abcessen ed.

Afbeelding

Ook trof ik een pony aan met een hele hap uit zn manen :+

Afbeelding

Toen maar besloten de schaar er in te zetten, wat hem veel beter staat

Afbeelding

We hebben ook heerlijke momenten gehad van de zomer :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De dag voor het ongeluk, de foto's erna zal ik jullie maar besparen.

Afbeelding

Maar gelukkig gaat het de laatste paar maanden onwijs goed met ons, Blitz loopt fantastisch onder het zadel en heeft nergens meer last van. (even afkloppen ;) ) Mennen zie ik voorlopig nog even niet zitten, in de toekomst wil ik het wel weer oppakken maar onder goede begeleiding.

In de mist

Afbeelding

Vorige week met de pessoa

Afbeelding

En vandaag voor het rijden :)

Afbeelding

Op naar een mooi maar vooral gezond 2016!

Afbeelding

vimer

Re: Aan het einde van de tunnel is er licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:34

wat een pechjaar! gelukkig ook mooie momenten gehad :)
wat een leuke pony! die korte manen staan hem erg goed <3

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 18:12

Dank je wel! :)

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:38

Wat een jaar zeg! Fijn dat het nu weer een stuk beter gaat :) Die korte manen staan hem heel goed zeg!!

Alle geluk voor 2016 :D

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:45

Wat een heftig ongeluk :wow: lijkt me doodeng... gelukkig hebben jullie alles overwonnen! Op naar een beter jaar :j

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 21:32

Dank jullie! Het ongeluk was ook echt bizar, ik heb blitz al vanaf z'n geboorte. M'n hart brak ook even toen hij zo in het draad lag..