Een jaar met veel Ups voor mij en Original Sin!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hillady

Een jaar met veel Ups voor mij en Original Sin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 20:28

Hallo bokt!

Goh wat gaat een jaar toch snel.. Toen ik vorig jaar te horen kreeg dat de bijrijder van Original gestopt was en de eigenaar mij vroeg of ik haar eventueel zou willen gaan rijden en uitbrengen op wedstrijd kon ik maar een ding zeggen:''Maar natuurlijk!'' Eindelijk zou een van mijn dromen uitkomen, een pony uitbrengen op wedstrijd.

Zo gezegd zo gedaan, wij hebben haar opgezadeld en ben er gelijk op geklommen. Wat een pony had ik onder mijn kont. De klik was er echt nog niet direct maar goed, het voelde gewoon goed en leuk en heb besloten om er wel gewoon mee verder te gaan. Dit was het beeld toen ik er voor het eerst opstapte :D

1. Afbeelding

En na er 4 keer er op te zitten had ik me er aan gewaagd om toch maar mee naar spring les op de ponyclub, dit ging niet erg goed. Heel veel weigeringen en ben er zelfs nog afgevallen.

2. Afbeelding

Hier na heb ik vrij veel vertrouwen in haar kwijt geraakt qua springen, want ze ging ongelofelijk hard. De bochten waren gewoon niet door te sturen en we hadden werkelijk waar weigering na weigering. Toen heb ik maar besloten om mij te gaan richten op dressuur, want dit ging ook totaal niet goed. Ze drukte haar rug ongelofelijk weg en wilde totaal niet ontspannen.

En daar brak het moment aan: mijn aller eerste wedstrijd. Deze werd gehouden op 3 januari. Wat een spanning, toch mijn proef af kunnen sluiten met 175 punten!
3. Afbeelding

En toen brak er vooral een periode aan van haar knopjes door krijgen en dergelijke. Dit was voor mij een erg lastige periode. Na veel begeleiding kregen we al een veel, en veel beter beeld! Hier zijn helaas niet zoveel opnames van dus bij deze periode geen foto's helaas! We hebben nog wel een aantal wedstrijden gereden en ons eerste winstpunt gehaald!

Daarna was het weer een kwestie van trainen, trainen en nog eens trainen. En tussen door hadden we ook nog eens een keer een fotoshoot gehad van Ylvy fotografie! :D
4.
Afbeelding

En nu neem ik een wat grote sprong naar mei, want wat hebben wij die maand veel gedaan! Zoals elk jaar hebben ze bij ons op de club een trainingsweek. Hier had Original een ander zadel gekregen want haar vorige bleek helemaal niet goed te zijn.
Op trainingsweek heb ik ongelooflijk veel geleerd, heb mij over ontzettend veel angsten heen kunnen zetten!
5. Afbeelding

6. Afbeelding

En toen kwam iets wat wij beiden echt geweldig vinden en wat wij ook écht willen gaan doen volgend wedstrijd seizoen: crossen! Ik had mij ingeschreven voor de oefencross in Hooghalen. Wat was dit leerzaam en leuk.. Ondanks onze 5 weigeringen en ons veel te hoge tempo toch een 11e plek behaald. Wat was ik trots en blij na deze dag!
7. Afbeelding

Ook hebben wij in mei deelgenomen aan een oefenwedstrijd in Noord-Sleen.. Wat ging dat verschrikkelijk! Dressuur ging wel goed, een mooie 4e plek. Maar het springen was werkelijk dramatisch. Na te denken dat ik wel weer op concours kon was dit weer een grote stap terug, wat een weigeringen..

8.Afbeelding

In de zomervakantie hebben wij deelgenomen aan Veenhuizen. Dressuur en springen ging echt verschrikkelijk! Niet in kunnen rijden bij dressuur en springen weer eens uitgebeld met te veel weigeringen na echt niet over hindernis 3 te willen :').
9. Afbeelding

En wij konden het natuurlijk niet laten om mee te doen aan Zuidwolde. Wat een heerlijk concours gereden! Ondanks 2 balken en een weigering super fijn kunnen springen! En ook twee winstpunten er bij met de dressuur!
10. Afbeelding

En in oktober was het natuurlijk tijd voor Balloo! Wat een fijn gevoel om een oefencross gewoon foutloos rond te rijden! Wat een top knol mag ik toch ook rijden <3
11. Afbeelding

En we hebben nog weer 1 winstpunt in de dressuur mee gepikt in Noord-Sleen... En ook nog eens een eerste en tweede plek!
12. Afbeelding

En vanaf oktober hebben we in Dalerveen ons eerste winstpunt gehaald in het springen. En afgelopen zondag twee winstpunten en een tweede plek! Wat kan ik genieten van deze pony <3
13. Afbeelding

Natuurlijk hebben wij wel meer gedaan in een jaar.. Heel erg veel, maar dan ook echt heel erg veel buitenritten. Zonder zadel rijden, springen. Grondwerk, gekkigheid. Echt van alles.

Ik wil gewoon deze pony zo erg bedanken van hoeveel ik geleerd heb in een jaar. En hoe snel zo'n jaar ook wel niet voorbij gaat. En wat ben ik ook dankbaar voor de man die dit allemaal mogelijk maakt en dat is natuurlijk Bertus. Iedereen alvast bedankt voor dit geweldige 2015! Wij kijken uit naar 2016..
<3
Afbeelding

Respect voor als je dit allemaal hebt gelezen! Een reactie vinden wij leuk :D!

prugelpiet

Re: Een jaar met veel Ups voor mij en Original Sin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:36

Jullie zijn keihard vooruit gegaan... Ik vergeet het bijna als ik sta te kijken.

Ga zo door Sanne! :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 08:12

Heel gaaf Sanne.. ga zo door dan komt het wel goed! :D

elinmarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:04

Het gaat inderdaad super goed en Original is een super pony maar zonder jou was dit niet gelukt :)