Want ik kan natuurlijk niet achterblijven.
Maar eigenlijk speel ik vals, het is al bijna anderhalf jaar
Want 9 juni 2014 kwam Macoemba bij mij, wat was ik blij, mijn allereerste eigen paard!

Ze was zo mooi, jong en onervaren, we konden echt 'samen' verder komen, ik was zo trots.
Een aantal maanden verder deden we onze eerste onderlinge wedstrijden bij de club mee. Ook voor mij was dat de eerste keer, ik was dik acht jaar lang manegeruiter geweest en had de nodige verzorgpony's en paarden gehad, maar aan wedstrijden had ik nog nooit mee gedaan, spannend voor ons beide dus!

Ook reden we onze eerste oefencross in Nijeberkoop (60cm), we hadden op meer dan de helft van de hindernissen een weigering maar uiteindelijk sprong ze alles, wat was ik trots op haar!

Een dik half jaar geleden ben ik begonnen met officiële dressuurwedstrijden, zodra we een winstpunt hadden wouden we gaan springen. Natuurlijk gingen de eerste wedstrijden nog niet meteen super, ik was wat gespannen en dat neemt Macoemba snel van me over, ik had er mijn handen vol aan. Uiteindelijk ging dat goed en kreeg ik mijn eerste winstpunt, de dressuur is inmiddels veel verder vooruit gegaan, binnenkort wil ik dus ook wel weer eens een dressuurproefje starten, maar we rijden momenteel alleen springwedstrijden.

Julia (larissajulia) maakte nog een mooie foto van ons

In mei hadden we een fotomeeting in Havelte, waar de fotograven prachtige foto's hebben gemaakt!
Knappe kop

Zoals je ziet houden we van hard gaan, dat doen we dan ook veel op buitenrit, ik heb hier alleen een beetje een gekke bek

Het buitenseizoen hebben we veel springwedstrijden gereden, het staat nu op een wat lager pitje, we moeten nog 3 winstpunen voor de L en dan hopen we daar volgend buitenseizoen in uit te komen.
We hebben in de zomervakantie nog aan een eventingweek bij de KNHS meegedaan, zeker voor herhaling vatbaar!

Soms vergeet ze haar benen nog wel eens goed op te tillen, meer een eventer dus

En we zijn deze zomer naar het strand geweest! Super natuurlijk, maar eerst waren de golven wel heel eng, uiteindelijk was er zo hard mogelijk door heen galloperen toch eigenlijk wel heel leuk!

Ook dit jaar deed ik weer mee aan de oefencross in Nijeberkoop, dit keer de (groot uitgevallen) 80cm. En ze deed het super!!

Volgend jaar hopen we te beginnen met B eventing en L springen, we hebben er zin in!