Nou vooruit we proberen het..Sinds 2 maanden heb ik een nieuw bijrijdpaard. Een anglo-arabier. Al op leeftijd maar nog te fit om met pensioen te gaan. Het is werkelijk een schat van een beest, ben zo blij met haar! Ben nog een angstige ruiter maar bij haar voel ik me gewoon veilig. Het is echt een leerpaard
In het verleden heeft ze Z gereden maar ze kent ook het WE. Na deze foto's besefte ik pas hoe slecht ik lichtrijd. Echt vreselijk
Aandachtspuntje dus. Daarnaast heb ik regelmatig les. Ik heb altijd teveel gereden op de binnenhand en moet dat nu afleren. Binnenhand naar voren en binnenbeen naar buitenteugel. Zagen (of kneepjes) zijn een no-go voor mij. Als mensen tips willen geven dan graag hoe ik weer kan leren rechtop te zitten, op m'n zitbeenknobbels. Graag geen commentaar op de knalroze jas. Ik weet dat er mensen zijn die niet van roze houden. Dit was mijn eigen keuze. De roze zweep ook met bijpassende spoorbandjes.
Ik hoop nog lang van haar te mogen genieten maar mijn pech met bijrijdpaarden kennende..
1. Eén van de eerste keer rijden:

2. Ze vindt het leuk om je zweep te jatten. Was hier aan het aansingelen en ineens voel ik dat er aan m'n zweep getrokken werd. Kwam niet meer bij
En dan wilt ze hem ook niet meer teruggeven.
3. Stap:

4.

5.

6.

7.

8.

9. Jammer dat dit een sta moment is

10. Galop: (Galoppeer niet vaak, moet weer leren hoe je moet zitten)

11. Balkjes: