2015 Dreams became true

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

2015 Dreams became true

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 15:31

2015, een droom werd werkelijkheid.
Harley (Mr. Spock)
Afbeelding

Het begon in Januari, 11 januari om exact te zijn. Ik kocht mijn allereerste eigen paardje. Ik koos voor een jong onbeleerd paard geboren op 5-7-2013 zodat ik eerst lekker kon kennis maken en hem helemaal naar mijn hand kan zetten.
Op kapaza stond hij, ik had hem al in augustus te koop zien staan en in januari stond het zoekertje nog steeds online.
arm paardje heeft al die tijd helemaal alleen in een weide gestaan
Ik heb de verkoper gebeld, paardje was nog beschikbaar en mocht gaan kijken.
10 januari Alles geregeld: chauffeur, trailer, dierenartscontrole en verblijfplaats ik kon dus met een gerust hart gaan kijken.
11 januari was het dan zo ver. Ik ben gaan kijken en was op slag verliefd. De aanhankelijkheid, het zachte neusje dat mij besnuffelde, alles was naar wens. Ponylief was helaas niet zo goed in zijn vacht, maar daar keek ik doorheen.
Na goedkeuring en ontworming van de dierenarts kon hij dan lekker zijn weide in. Een weide die 4x groter was dan die bij de handelaar, inclusief een schuilstal en lekker veel hooi.
Afbeelding
[ITP] Harley a dream came true

De eerste dag kreeg hij al een nieuw halster want hij had nog steeds een veulenhalster om en deze drukte al hard op zijn neus.
Ook ontdekte ik dat hij luis had en werd hiervoor behandeld, met resultaat want eind januari zag hij er al een stuk mooier uit.
Afbeelding

Ook volgde er al snel een topic op bokt:
[ITP] Harley 3 Weken bij mij

In februari mocht hij na enkele keren kennis maken aan het halstertouw uiteindelijk samen staan met de 2 andere paarden. En dat ging niet zonder slag of stoot, de fjord moest zijn leiderschap tonen en deed dit dan ook door Harley te imponeren en door hem te bijten in de bil of schouder.
Toen we hen allemaal samen in de wei los lieten ging Harley eerst lekker een showtje voeren, wat kan hij sexy lopen.
Afbeelding

Daarna begon het echte werk... kennismaken
Afbeelding
Art_Ificious @ [ITP] Harley leert zijn plaats kennen

Maart,
er kwam een nieuw paard bij de kennissen wonen. Helaas een merrie, man man, wat een beest... nerveus tot en met en elke dag opnieuw hengstig. Haar hoeven waren ook nog eens veel te lang waardoor ze niet lekker liep. Zij moest enkele maanden in een aparte wei blijven staan.
Maar natuurlijk moest Harley ook haar leren kennen
Afbeelding

Ook mocht hij met mij mee gaan wandelen
Afbeelding

3 april werd Harley gecastreerd, ik kon er helaas niet bij zijn, maar alles zou goed verlopen zijn. Echter kwamen er wat kleine complicaties, een paar dagen later begon de wond te ontsteken en werd zijn hele koker dik.

Tegen eind april hebben we de paarden weer samen gezet, Harley was toen al een stuk beter en liep niet meer stijf met zijn linker achterbeen.
Hij deed waar hij het beste in is... de haflinger pesten
Afbeelding
Afbeelding

Ook hier werd een topic van gemaakt: [ITP] Friends playing in the evening sun
en: [ITP] Just the way he is

In de zomer heeft hij voor de eerste keer kennis gemaakt met een hoofdstel en bitje, ook kreeg hij al meer body en zette soms een nek op.
Afbeelding
Afbeelding
Zijn bewegingen vond ik ook zo mooi dat ik hem nu al mijn toekomstig dressuurpaard noem :)
[ITP] Harley in motion

In september kwamen er veranderingen voor zowel mij als Harley. Ik kreeg ruzie met mijn vriend en in een paniekreactie nam ik beslissingen waarover ik niet goed nagedacht had. Zo verliet ik mijn vriend en ging bij een ander inwonen. Harley verhuisde naar een grote hoeve met veel meer andere paarden en hij werd in de veulen/jonge paarden groep gezet omdat deze groep heel rustig was.
Hier maakte hij kennis met een echte bak, en maakte gebruik van het zachte zand om te rollen
Afbeelding
Of rennen in de wei als ik hem terug zette
Afbeelding

In oktober werd zijn gebit nagekeken omdat hij slijmde en proppen maakte bij het eten, er is een wolfstandje aan het doorkomen en zijn kiezen werden geveild. Hij liet dit flink toe zonder verdoving.
Met mij ging het sleeds minder goed, ik voelde me totaal niet thuis waar ik was, voelde mij verschrikkelijk verdrietig, miste mijn vorige (inmiddels huidige) vriend en daarom besloot ik mijn impulsieve beslissing om te verhuizen ongedaan te maken en keerde terug naar mijn huidige vriend. Ik kon met een schone lei beginnen, en voel me weer gelukkiger dan voorheen.
Harley zag zijn bekende baas ook terug en dat leverde leuke foto's op.
Afbeelding
Afbeelding

Ook deden we een kleine boswandeling met fotoshoot, maar daarvoor verwijs ik jullie naar desbetreffende topic, want ik heb nu al enorm veel foto's staan in dit topic :)
[ITP] Zon, Herfst en Harley in het bos

Eind deze maand verhuisd Harley voor de laatste keer naar een vaste bestemming en kan ik weer dagelijks naar hem toe gaan.

Wat 2016 voor ons in petto heeft valt nog af te wachten. Als alles goed verloopt zou Harley in de zomer stilaan beleerd worden onder het zadel, maar daarvoor moet eerst zijn gebit nog eens nagekeken worden ivm dat wolfstandje.
Ook hoop ik verder te komen met het rijden van de merrie van mijn kennissen en haar nerveus gedrag zo onder controle te kunnen houden.

HorseNlove

Re: 2015 Dreams became true

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:38

Wat een verhaallijn zeg..... :)

Weliswaar met enkele bedenkingen in het verhaal (die niets met het paard te maken hebben, maar die je alleen doet als je goed erover nagedacht hebt, maar kom...)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 16:48

Ik denk niet dat ik om commentaar gevraagd had?

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:53

Jeetje wat is hij knap geworden, dat zou je niet verwachten bij de eerste foto haha _/-\o_

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:55

HorseNlove schreef:
Wat een verhaallijn zeg..... :)

Weliswaar met enkele bedenkingen in het verhaal (die niets met het paard te maken hebben, maar die je alleen doet als je goed erover nagedacht hebt, maar kom...)

dit vind ik echt een onnodige reactie.

Mooi overzicht TS! paardje is enorm opgeknapt bij jou!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 16:59

Thnx MelissaYM en Fleur_a
hij is idd enorm veranderd. Zijn wintervacht van nu is ook veel mooier dan dat van vorige winter :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:39

Wat een heftig jaar heb jij gehad!
Gelukkig dat alles weer beter gaat en wat is je jonge ding enorm knap aan het worden :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 17:52

thnx, ben trots op mijn knappe paardje :)
Hij kent ook al de basisdingetjes als meewandelen langs de baan, draven op commando, achteruit gaan op commando, stoppen als ik stop, galopperen op commando.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:00

Wat is die mooi opgeknapt zeg.

En veel succes en plezier met zowel paardje als huidige vriend. Je hebt er veel bij mee gemaakt

Lisa_Phantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:27

Wauw wat is hij veranderd! Veel succes ermee :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 17:39

thnx
Ik ga 11 januari een foto maken en dan de aankoopfoto en de nieuwe foto naast elkaar plaatsen. Dan zien we het verschil veel beter :P