Zoals elk jaar ga ik naar de paardenmarkt in Hedel, normaal voor de goedkopere spulletjes en wie weet kwam ik ooit een bekende tegen. Dit jaar was de eerste x dat ik mogelijk wat mee kon nemen. Ik heb ook eigenlijk altijd wel een zwak gehad voor shetten, maar ik wilde niet zomaar wat meenemen. Alleen als eentje me echt aanstond en aan mijn eisen voldeed.
Eerste rondje zag ik niks dat me trok, was dan ook wel wat donker nog. 2e rondje viel me een koppie op, vosbont merrietje met een maanoog. Maar helaas bleef ze maar 80/85 cm en vond ik dat echt te klein. De beste man had echter nog een grotere jaarlingmerrie in de aanbieding, en toen kwam haar koppie te voorschijn. Flinke klitten in haar manen en voorpluk, maar ze had een erg mooi koppie. Even gevraagd om haar te zien buiten de rij, ze staan er natuurlijk toch wat dicht naast elkaar.
Mooi vosbont, veel kleur, lange manen, iets wat ik eigenlijk wel zocht. Luxe koppie er ook nog op, nieuwsgierige oogjes. Even afgetast, voetjes opgetild, laten lopen, chip gecheckt, etc. Ze was eigenlijk precies wat ik altijd al zou willen hebben in een shet en dan ook nog de juiste leeftijd en een merrie. Kortom die ging met mij mee

Officieel heet deze dame Liesbeth
maar heb haar omgedoopt naar Abbygail, roepnaam Abby. Ze is van 4 juli 2014 en dus 3 weekjes ouder dan mn andere meisje
heb haar gisteren ook opgemeten en ze is al rond de 94/95 cm, prachtig maatje!Hier zijn we net gearriveerd, nog lekker onder de klitten maar zo heerlijk nieuwsgierig
uiteraard met een nieuw roze halstertje

En na een snelle poetsbeurt t land op, wilde niet teveel met haar doen na deze lange dag.

Dr eerste vriendje

En nog even snel een fotootje samen

Ze staan nu een weekje op de nieuwe weide nog in de andere kudde. Ze hebben haar al heel snel opgenomen gelukkig! Het was voor haar wel even wennen, zo uit het weiland weg bij haar vriendjes. Ondanks dat ze weinig gewend is doet ze het super, haar te pakken krijgen gaat nog wel gepaard met even weglopen en lokken met gras en appeltjes
maar ook dat gaat steeds beter 
Gisteren even lekker met haar getut en een stukje met haar gelopen en laten grazen. Niet echt denderend weer maar toch wat leuke foto's van dr kunnen maken. Lekker tutje is t toch ook

En de mooiste als laatste

Eind van de maand komt de rest van onze eigen kudde en gaat ze samen met hen naar een eigen weilandje. Ik kan niet wachten tot mijn 3 knapperds samen staan
Mooie aanwinst!