Op het strand, in het donker... filmpje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iloscorp

Op het strand, in het donker... filmpje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 21:29

Goedenavond lieve bokkers,

Dit topic open ik niet alleen om ons plezier met jullie te delen,
maar ook om het gevoel/ verhaal erachter met jullie te delen.

Ik ben bang dat het een lang verhaal gaat worden, sorry alvast daarvoor! :P

Laat ik bij het begin beginnen... Volgende maand is Django alweer een jaar bij mij.
Van te voren had ik nooit durven dromen dat wij in zo een korte tijd, al zo een band opgebouwd zouden hebben.

Er is een periode geweest dat ik (bijna!!) angstig voor hem zou worden, omdat hij onder andere heeft laten voelen hoe sterk hij is als hij besluit te gaan sprinten... ook zijn we 180 graden omgedraaid omdat hij iets eng vond, of een onwijze sprong opzij gesprongen omdat hij een spookje zag en ik vervolgens op zijn nek hing :Y) en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik vond dat ik het deels aan mezelf te wijten had, ik reed die tijd meer in de bak dan buiten. Dus... ik besloot mezelf een schop onder de kont te geven, en het buiten rijden weer veel meer mee te pakken! :j zo gezegd zo gedaan.. bewust 'enge' dingen opgezocht om te oefenen (denk aan vlaggen, scooters, auto's, fietsers, honden, borden langs de weg, hekken, putten, grasmaaiers en andere dingen die veel lawaai maken... gewoon alles wat een uitdaging was zochten wij juist op).

En ja, dat heeft zijn vruchten afgeworpen!! <3 De donkere dagen zijn genaderd, en ik zag er tegenop om 5 dagen per week in de bak te moeten rijden (omdat het al donker is als ik klaar ben met werken). Dus besloot ik na het rijden in het donker buiten uit te gaan stappen (om te oefenen), dat was even spannend in het begin, maar het wende vrij snel. Ik had me al een aantal dagen geleden voorgenomen, dat ik met Django in het donker naar het strand wou gaan. :D

Vandaag was dan de dag!! Ik had er zin in, zat helemaal lekker in mijn vel. Helemaal rustig en ontspannen, dus ik dacht LET'S DO THIS!! }:) Paardjelief opgezadeld, lampjes op gedaan en hoppakeee richting het strand! Het was uiteraard pikkedonker, ook in de polder waar we doorheen moesten, geen enkele lantaarnpaal. :=

Maar jeetje, wat een machtig gevoel zeg! Deze rit is voor mij een bevestiging in wederzijds vertrouwen in elkaar. Een echte mijlpaal kan je wel zeggen!! Ik ben ZOOOOO onwijs trots op mijn grote vriend (zowel letterlijk als figuurlijk).. en ik voel mij na deze avond nog meer verbonden met hem want yesss we did it!!!! <3

Hierbij een kort filmpje, zodat jullie een beetje met ons mee kunne genieten *\o/* en wat is het een bizar maar geweldig gevoel... je hebt geen besef van je snelheid.. je voelt of het draf of galop is, maar hoe hard we gaan ehmmm dat weet ik echt niet :+ weet wel dat er draf en galop bij zit!

Na vandaag zijn wij officieel niet meer gebonden aan de bak wanneer het donker is. Dit is voor herhaling vatbaar :) Leuk als je alles hebt gelezen, bedankt!!

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:34

Wow , lijkt mij best wel eng :Y)
maar heel erg dapper dat je dit hebt gedaan!
En ik denk dat dit ook goed is voor jullie band ! :)

crazyshar

Re: Op het strand, in het donker... filmpje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:50

Ben je de niet bang dat je paard een kuil over het hoofd ziet en zijn been breekt???

Ik zou niet harder als stap durven.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 21:53

Hmm nee, op het strand was ik daar sowieso niet bang voor... en in de berm reden we waar we het kennen, daar zijn geen kuilen, dus konden we gewoon gaan met die banaan :D

Lifebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:19

Wat vet! En mooi dat jullie zo'n band hebben opgebouwd.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:28

Ik zou daar toch mee uitkijken, als er op het strand toevallig vlak daarvoor een hond heeft gegraven dan ga je! Verder heel gaaf hoor in het donker op het strand, ik ga het zelf waarschijnlijk binnenkort ook doen, maar ik zet een hoofdlamp op mijn cap (had ik eigenlijk gekocht voor uitmesten maar voldoet erg goed voor vanalles). Heb daarmee ook een flink aantal meters goed zicht (900 lumen dus echt super).

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:35

Heb je een foto hoe je paard en jij er samen uitzien als je zo door het donker rijdt?

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 10:07

Lifebee schreef:
Wat vet! En mooi dat jullie zo'n band hebben opgebouwd.

Dankjewel! :D

mystery1980 schreef:
Ik zou daar toch mee uitkijken, als er op het strand toevallig vlak daarvoor een hond heeft gegraven dan ga je! Verder heel gaaf hoor in het donker op het strand, ik ga het zelf waarschijnlijk binnenkort ook doen, maar ik zet een hoofdlamp op mijn cap (had ik eigenlijk gekocht voor uitmesten maar voldoet erg goed voor vanalles). Heb daarmee ook een flink aantal meters goed zicht (900 lumen dus echt super).

In werkelijkheid had ik meer zicht dan in het filmpje te zien is hoor! Op de film lijkt het vaak ff wat donkerder. En wij hadden ook een lampje voorop :j leuk dat je het binnenkort ook gaat doen, ik vond het echt wel kicken en Django was totaal ontspannen!

Rocamor schreef:
Heb je een foto hoe je paard en jij er samen uitzien als je zo door het donker rijdt?

Nee helaas niet, ik had een felle lamp op zijn frontriem en een felle achterlamp in zijn staart. Zelf had ik om mijn middel en arm een reflecterende band. Verschillende voorbijgangers hebben aangegeven dat we zeer goed te zien waren (had even gecheckt) :D

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:21

Stoer dat je het durf, ik ben zelf heel bang in het donker. ..

Maar wat nou als je eraf valt en je paard loopt los? Brr, moet er echt niet aan denken. ...

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:24

Gaaf zeg! Kan me voorstellen dat dit jullie vertrouwen een boost geeft :D
Ik heb alleen nog maar gewandeld in het donker, rijden wil ik toch ook nog wel eens proberen!

Super dat je het strand zo dicht bij hebt!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:31

Ik heb een app voor op m'n telefoon zodat ik kan zien wanneer het volle maan is. Dan is het zowiezo heel goed te doen buiten. Neem aan dat dit filmpje van een paar dagen geleden is. En dat was een van de donkerste nachten.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:35

Cool filmpje! Ik heb dit enkele jaren geleden ook gedaan met de mijne. Toen was het nog niet zo lang eb en was het strand dus nog nat. Bij elke pas die mijn paard dan in het natte zand zette lichtte er plankton op! Ik heb nog nooit zoiets magisch gezien <3

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 11:04

switt schreef:
Stoer dat je het durf, ik ben zelf heel bang in het donker. ..

Maar wat nou als je eraf valt en je paard loopt los? Brr, moet er echt niet aan denken. ...

Haha daar wil ik ook niet aan denken :P dus dat doe ik dan ook niet. Mocht dat wel het geval zijn, dan is hij in ieder geval verlicht!

@ bellehorses: als wandelen goed gaat, dan zal het rijden vast en zeker ook *\o/* lukken!

Jennyj01 schreef:
Ik heb een app voor op m'n telefoon zodat ik kan zien wanneer het volle maan is. Dan is het zowiezo heel goed te doen buiten. Neem aan dat dit filmpje van een paar dagen geleden is. En dat was een van de donkerste nachten.

Klopt het was woensdag avond, geen maan te bekkennen! Hoe heet die app?

@ snollygoster: wouwww dat lijkt me extra gaaf!! Wie weet gebeurd me dat nog eens :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:22

Luan. Bij volle maan, zeker in de winter, is het bijna sprookjesachtig in het bos. Zal op het strand niet anders zijn.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 15:55

Jennyj01 schreef:
Luan. Bij volle maan, zeker in de winter, is het bijna sprookjesachtig in het bos. Zal op het strand niet anders zijn.

Luna in plaats van Luan toevallig? Kan het op naam Luan niet vinden :P

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:54

Krijg op een of andere reden de app niet gekopieerd maar als je zoekt op maan kalender dan vind je ook verschillende.
Het is luan met een streepje boven de u maar hier werkt niks meer normaal momenteel. :D

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 19:56

Leuk, ik ga het downloaden! :)

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 20:30

We did it again! Dit keer wel met maanlicht, dus een stuk meer zicht! Opnieuw enorm genoten van mijn kanjer *\o/* :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:33

Jennyj01 schreef:

Ja volle maan op het strand is echt super gaaf! Het complete zand wordt bijna wit lijkt het wel!

Chynnafifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:56

Super gaaf! lijkt me echt een droom om zo in het donker over het strand te rijden!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:04

Super gaaf! En paarden zien meer in het donker dan wij hoor! Denk maar aan alle paarden die in de bergen leven, die breken ook niet elke nacht hun benen omdat ze in een kuil stappen. En dat is toch een stuk gevaarlijker landschap.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:12

Wat leuk!

Ik heb jaren geleden ook in het donker elke week op het strand gereden :-) Dan deed ik wel alleen stap/draf :-)

Ik rij nu elke week nog wel een rondje door het dorp in het donker, maar voor mn gevoel telt dat niet echt, er is bijna op elke route straatverlichting :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:14

mystery1980 schreef:

Inderdaad... gelukkig gaat het meestal wel goed als je het paard zelf het tempo laat bepalen. (Dus langzaam laten lopen als het paard dat wil).

Jaren terug, bij daglicht, heeft er een paard twee benen gebroken tijdens een buitenrit aan het strand... er waren slecht zichtbare kuilen ontstaan door stormachtig weer de vorige dag icm met de stroming... dus ik kan me mystery's reactie (en die van anderen) wel voorstellen.

Spoiler:
Een verslaggever van een bekend weekblad heeft er een opgeklopt "sielugh paardje dat mishandeld wordt door boze manégehouder"verhaal van gemaakt... daardoor werden er onfrisse figuren wraakzuchtig en door hun doodsbedreigingen is de manégehouder gestopt met zijn bedrijf en geëmigreerd...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:19

Tsja, ik ken ook genoeg verhalen van paarden in drijfzand waarbij het niet goed af liep. Maar om dan het strand maar te vermijden is ook zoiets.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 17:12

Die verhalen ken ik ook.... drijfzand op het strand. En daar zie je overdag ook niks van! Dan kom je erin terecht en daar ga je... maargoed, om die reden vermijd ik niet het strand. En ook niet in het donker. Ben alweer een paar keer geweest en het is echt genieten :D natuurlijk zijn we zo voorzichtig mogelijk en met maanlicht zie je duidelijk of er eventueel een kuil is!