Nadat mijn lieve Lobke was overleden (zie: [IM] Hoe nu verder?) wis ik niet meer wat ik moest.
Paarden horen in mijn leven, dat was zeker, maar mijn hart aan een ander paard geven, daar was ik (nog niet aan toe)
Ik wist niet wat ik wilde, totdat ik de kans kreeg om twee maanden mee te helpen met het verzorgen van de 13 paarden van een vrouw in Zuid-Afrika.
Die kans greep ik meteen en het was geweldig. Hier een paar foto's, om een beeld te schetsen.
1.

Longeren tijdens zonsondergang, hoe magisch wil je het hebben..
2.

Ik heb nog nooit zo'n mooie appaloosa gezien als Commet, hij was dalmatier, all-over haha.
3.

4.

5.

Hier gingen we het nieuwe paard 'Peanut' ophalen. Hij werd afgezet na een reis van ruim 400 km en moesten hem toen 5 km naar de boerderij lopen. Wat een top paardje, dwars door een kudde koeien, oortjes naar voren en lopen maar!
Hij stond zijn hele leven in een kleine paddock (lees wat wij in Nederland groot vinden) en toen hij voor het eerst in het gebied van de kudde kwam kon hij zijn ogen niet geloven. Zo mooi om te zien.
6.

Peanut heeft het water ontdekt!
7.

Hier een fractie van het gebied van de paarden vanaf de berg. Ze kunnen ook helemaal op de berg en naar de andere kant van het water!
8.

Ochtend mist.
9.

Dat moment dat je zonder zadel een paard door het water rijd, en je achter je een hele kudde je ziet volgen.......
Een paar dagen voordat ik aankwam, kwam er een nieuw paard binnen.
Ik ben nog nooit zo geschrokken.
Een zes jarige Thoroughbred merrie. Ex racepaard, meer dood dan levend. Door ondervoeding zeer ernstige huidaandoening. Ze kon haar hoofd niet eens meer helemaal optillen.

Hier ziet ze er nog 'dikker' uit, vanwege de wintervacht die ze nog heeft....

Hier een paar weken verder, al haar vacht uitgevallen. It has to get worse before it gets better.. Ze is al veel aangekomen, maar dit is nauwelijks te zien.
Twee keer per dag haalde ik haar naar de tuin, om haar daar speciaal voer te geven en haar huid te behandelen met kokosolie (wondermiddel).
Het is zo mooi om te zien hoe ze niet alleen fysiek, maar ook van binnen zo veel mooier word!

Deze foto is gemaakt de laatste dag dat ik in Zuid Afrika was.
Nog steeds niet waar we moeten zijn. Maar hoe ze veranderd is in twee maanden is niet te geloven..
Een mooie nieuwe glanzende vacht, en ik durf haar eindelijk een klopje op haar kont te geven zonder dat ik bang ben dat ze breekt!

Zonsondergang vanaf de veranda. Puur genieten.

En deze omdat ik kuikentjes zo schattig vind haha!
Bedankt voor het lezen, en reacties zijn altijd welkom