Zowel letterlijk als figuurlijk

Eindelijk sinds meer dan een jaar weer eens een topic over Rhoda. Vorig jaar augustus liep ze opeens kreupel. De avond ervoor nog heerlijk in de les gereden, dus het kwam toch wel als een schok. Dierenarts erbij en die dacht aan een peesblessure. Week afwachten, met pijnstillers op kleine wei en dan scannen. Op de scan was niets te zien. Gedacht werd aan verrekt bandje, dus ik moest het tijd geven en dagelijks stappen op het harde. Helaas blees ze kreupel en kwam opeens op drie benen van de wei. Dierenarts er weer bij, paard op stal en er werd een verrekte schouderspier geconstateerd. Opnieuw op de pijnstillers en een paar uur later had ik gelukkig weer een blije pony. Maar ze bleef kreupel..
Tijd voor een second opinion. Er werd opnieuw een kreupelheidsonderzoek gedaan en er werden foto's gemaakt van het onderbeen. Hierop was een gaatje zichtbaar in het sesambeen. Hiervan kon ze kreupel lopen, maar dit hoeft niet de oorzaak te zijn. Dus er werd opnieuw gescand, om te kijken of er niet toch irritatie op de pees langs het sesambeentje zat. De pees zag er wederom (zoals ook al eerder geconcludeerd) keurig uit, dus sesambeentje was waarschijnlijk niet de oorzaak.
Advies was naar de kliniek, maar omdat laden al jaren een groot drama is durfde ik het eigenlijk niet aan met een kreupel paard. Vaak betekend op de trailer namelijk eerst een half uur steigeren voor de klep en een hoop stennis.. Dus dierenarts nummer drie kwam aan huis. Opnieuw kreupelheidsonderzoek en uitverdoofd en toen d'r hoef verdoofd was verbeterde ze zichtbaar. Stomme is dat er door de andere dierenartsen nooit naar d'r hoeven is gekeken. Hoeven zijn geïnjecteerd en we rijden nu voornamelijk buiten en dat gaat goed. Hoeven moeten nog op de foto, omdat ik toch wel wil weten hoe erg ze eraan toe zijn, maar voor nu heel even rust. Ook voor m'n portemonnee, meer dan een jaar dokteren hakt er wel in

En dan nu de foto's! Van het weekend een lekker rondje bos gewandeld met een driftige pony, maar er zijn wel wat leuke plaatjes uit gekomen

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.