Najego stond al langere tijd op rust, en eigenlijk had ik mij er al bij neergelegd dat we nooit meer zouden kunnen rijden. Tot dat wij onze huidige instructice tegen kwamen. Zij heeft ons enorm goed geholpen door middel van veel grondwerk lessen, massages, ander beslag en osteopaat bezoekjes is Najego toch nog zo goed opgeknapt dat we inmiddels weer fijn kunnen rijden!
Voor het doorzettingsvermogen van zijn eigenaar Manon (Manongrr hier op bokt) heb ik veel bewondering, het heeft bloed, zweet en tranen gekost, en opgeven kwam niet in haar woordenboek voor

Dit was tijdens 1 van onze grondwerk lessen. Blij dat wij waren, want hij liep zo fijn! Manon volgde voornamelijk de lessen, maar eigenlijk was ik er bijna iedere les bij om het zelde te kunnen leren als zij.

Toen we eenmaal een nieuw zadel hadden moest dat even uit getest worden tijdens een stapritje. Manon ging hardlopend mee, gezellig!

De eerste keer na een hele periode van grondwerk grondwerk en nog eens grondwerk de stoute schoenen aangetrokken en eens gekeken hoe hij het onder het zadel zou doen. En hij ging super! Najego had er duidelijk veel zin in, en hij voelde goed aan!

Tijdens 1 van onze lessen

We deden een fotoshoot bij zonsondergang. Manon, Najego, onze vriendin Melissa en haar paard Wouter en ik

Omdat we Najego graag in beweging willen houden in de winter en wij alleen een buitenbak hadden, is hij afgelopen oktober verhuist. Hij staat nu 24/7 in een deels overdekte paddock met vriendjes, onbeperkt hooi, en een binnenbak aan de overkant van de weg

Zijn eerste dag

Inmiddels rijden we lekker door, knap dier!

We genieten van lekkere buitenritjes in onze nieuwe 'achtertuin' waar nieuwe ruiterpaden liggen

En is een lang gekoesterde droom 2 weken geleden uitgekomen! Wij zijn naar het strand geweest, en het was een geweldige dag.
Samen met Melissa en Wouter

Samen met Manon en Wouter

En als afsluiter

Manon, bedankt dat je Najego met mij wilt delen, dat je mee gaat op buitenrit (hardlopend, fietsend, wandelend), dat ik je kast mocht verbouwen zodat ik mijn dekjes verzameling kwijt kon
, en nou ja, je weet het wel. Gewoon bedankt voor alles 
De rest van het jaar genieten wij fijn verder. En hopelijk brengt 2016 ons nog vele leuke buitenritten, lessen en gezellige dagjes stal

Jij en Najego zijn een super leuk team en ik ben heel blij dat jij in ons leven bent gekomen! Ik ga graag mee op buitenrit, wandelend, rennend, fietsend of te paard