Tel wat je hebt, niet wat je 'mist'!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dala8

Tel wat je hebt, niet wat je 'mist'!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 20:54

Deze uitspraak vond ik wel van toepassing op vandaag :D

Vandaag met een vriendin naar Venna geweest. Eerst de weg gezocht door de dikke mist en fietsers ontweken, daarna paard proberen te vinden achter in het land om vervolgens een poging de doen tot foto's te maken en daarna beide nog even lekker te rijden!
Als met al was het toch wel weer een erg gezellige en geslaagde middag!

Venna is mijn 4,5 jarige verzorg fries. Sinds kort heb ik een nieuwe instructrice en dat bevalt me wel! :)
Ze loopt af en toe nog wat te diep maar ben al lang blij dat we niet meer de lucht kijken :Y)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

Tip en reacties zijn altijd welkom *\o/* *\o/*

Yaralisa

Re: Tel wat je hebt, niet wat je 'mist'!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 08:32

Mooie fries heb je daar! :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:22

Mooi paard!!

Ik snap dat je blij bent dat hij geen sterren meer kijkt, maar te diep lopen is ook niet goed. Hiermee kan hij zijn rug overstrekken en op de voorhand knallen.
Maar ik denk wel dat je met je instructrice hier mee aan het werk gaat :)

Maar ben jij zo lang ( niet te lang hoor ) of is je fries zo klein?

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:33

Leuke Fries!
Als ik je een tip mag geven, stop met naar je paard te kijken als je er op zit.
Lekker voor je uit tussen die oren door. Scheelt haast ook altijd in de zit van de ruiter

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 15:08

Bedankt voor jullie reacties :)

Ik ben hard aan het oefenen naar een goede basis en dat lukt uiteraard niet in 1x. Samen met mijn instructie probeer ik steeds meer onze weg te vinden.
Als ik les heb dan wordt ik er steeds op gecorrigeerd dat ik voor mij blijf kijken en het stomme is als ik alleen rij dat ik het weer vergeet. Het is iets wat ik de komende tijd gewoon voor me zelf steeds ga checken!

Ik ben niet zo heel lang hoor 1.74 maar Venna is erg klein! maar 1.58! Hopelijk groeit ze nog wat!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:03

Ziet er super goed uit voor haar jonge leeftijd hoor! Jullie komen er wel

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:26

Leuke fries!
Zelf rijd ik ook een fries die uit haarzelf inderdaad ook veel te snel te diep loopt, van mijn instructrice heb ik toen advies gekregen om haar hals te laten uitschuiven.
Dus wanneer je draaft, en ze gaat uit zichzelf te diep lopen, eerst de binnenhand naar voor om te kijken of ze deze volgt, daarna kun je kijken of je je buitenteugel wat langer kan maken, zodat ze deze ook kan volgen, zo gaat ze wel over haar rug lopen, en loopt ze toch met haar hoofd naar beneden.
Heb overigens alleen een foto van hoe ik dat doe met mijn andere verzorgpaard, maar hier heb je misschien een ideetje:
Afbeelding

Mijn verzorgmerrie is nu 6, en net 2,5 jaar onder het zadel, en ze vind het allemaal nog heel moeilijk, maar met veel training komt dat wel
Hoop dat je wat aan m'n tip hebt!
Succes :)!

annelies01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:39

inderdaad supergave fries <3

ik ben zelf ook 1,74 en de fries die ik rijd 1,72. hij loopt ook heel snel te diep en als ik dan volgens de tip van @Steffiee_ om zijn hals uit te schuiven/laten strekken dan trekt hij heel snel de teugels uit mijn handen...iemand tips hiervoor?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:31

Knap paard! Nu het te diep lopen er nog uit rijden en het gaat er al een pak beter uitzien!

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 21:14

Hee! toch nog reacties! leuk! *\o/*

Bedankt voor jullie reacties en tips! ga de tip zeker mee nemen kijken of het bij haar werkt.
@annelies01 over je teugels uit handen trekken; ik heb het bij een ander paard kunnen oplossen door dan gelijk je teugels iets los te laten ( handen naar voren) en direct been te geven.

Dit topic maakte ik 3 wegen geleden dit was tijdens mijn 2e les.
[RIJ-ITP] Hard aan de bak met me puppypown: Nieuwe instructrice!
Hier loopt ze minder te diep. Ik heb het idee omdat ik nu meer van haar begin te vragen dat ze zelf ook weer moet zoeken hoe ze moet lopen en dat ze daardoor nu wat te diep liep. Ik blijf gewoon oefenen, volgende week staat er weer een les gepland!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:38

annelies01 schreef:
inderdaad supergave fries <3

ik ben zelf ook 1,74 en de fries die ik rijd 1,72. hij loopt ook heel snel te diep en als ik dan volgens de tip van @Steffiee_ om zijn hals uit te schuiven/laten strekken dan trekt hij heel snel de teugels uit mijn handen...iemand tips hiervoor?

Handen naar voor indd en been geven! lekker vooruit laten gaan, maakt niet uit dat je dan de ontspanning weer even kwijt bent, maar vooruit rijden ! :)