Mik traint hard voor het Z

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gipsylover

Mik traint hard voor het Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 00:04

Afbeelding

De M2 zijn we doorgevlogen dus we gaan lekker verder trainen. Mik heb ik inmiddels al weer 6 jaar, time flies. Hij is springgefokt en dit hebben we eerst ook gedaan. Op een gegeven moment definitief de overstap gemaakt naar dressuur en dit vinden we beiden ook erg leuk. Doen vaak genoeg ook lekker een rondje buiten etc.

Let op: de kinketting van de stang zit op het laatste gaatje (dus erg los voor de mensen die er niet zoveel van begrijpen), daarnaast rijd ik nog erg veel met een simpel trensje ;) :+)
Kleine tips over kapstokjes etc. kan mijn instructeur me ook prima vertellen :+

Margo (magootie) weer onwijs bedankt voor de foto's! Ze zijn weer prachtig <3

1).
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4) Iets terug rijden
Afbeelding

5) En een stukje naar voren , op middengalop scoren we altijd hoge punten haha!
Afbeelding

6) Waardoor hij soms wel erg enthousiast wordt :+
Afbeelding

7) En weer beheerst
Afbeelding

8)
Afbeelding

9)
Afbeelding

10)
Afbeelding

En fun hebben we genoeg
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Gipsylover op 02-11-15 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

magootie

Re: Mik traint hard voor het Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:09

Jaaah daar hebben we Mik!
Jullie gaan als een speer en wat is hij veranderd de laatste tijd! Lekker zo doorgaan! :D

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:27

Het plezier straalt er bij jullie beiden vanaf, wat een mooie combinatie zijn jullie!

JudithGigi

Re: Mik traint hard voor het Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 01:33

Ziet er fantastisch uit! Ook erg vriendelijk :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 06:05

Machtig mooi paard met veel power. Succes in de training

Ik heb altijd geleerd, dat als je de stangketting zo los laat, de stang maximaal door schaart en daarmee de druk achter de oren maximaal is. De druk op de lagen is dan wel lager, maar achter de oren hoog. Volgens mij is dat niet je bedoeling.

(Tipje: de onzichtbare sluiting aan je trensteugels zijn bedoeld om zonder zichtbare gesp de teugel vast te maken.maar dan moet je hem wel andersom vast maken :D )

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 07:52

Bedankt voor je tip! We zijn nog een beetje aan het testen wat het fijnste is samen met mijn instructeur. Dus dat komt wel goed! :D

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 08:53

Hij wordt steeds gaver en jullie als combi ook! Knappe Mik :)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:46

Jeetje wat is hij veranderd zeg! :oo Rijden ziet er heel vriendelijk uit.
Springen jullie echt helemaal niet meer? Of wil je uiteindelijk toch weer proberen om hoger op te komen met springen? :)

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:49

Wooww wat een paard is dat geworden zeg !!!
ziet er echt super uit ! Veel succes !

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:53

Gaaf paard zeg!

Het is zo dat hoe losser de kinketting Zit, hoe verder je stang door kan scharen. Hoe meer hij schaart hoe hoger de druk achter de oren. Ik zou persoonlijk je kinketting iets strakker doen en iets minder spanning op de stang zetten. Als je namelijke je kinketting strakker hebt oa de inwerking op de lagen wel weer hoger. Maar dat is ook een kwestie van veel oefenen. Kom vast wel goed, ziet er in ieder geval fijn uit!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 20:16

Aukelizzy schreef:
Gaaf paard zeg!

Het is zo dat hoe losser de kinketting Zit, hoe verder je stang door kan scharen. Hoe meer hij schaart hoe hoger de druk achter de oren. Ik zou persoonlijk je kinketting iets strakker doen en iets minder spanning op de stang zetten. Als je namelijke je kinketting strakker hebt oa de inwerking op de lagen wel weer hoger. Maar dat is ook een kwestie van veel oefenen. Kom vast wel goed, ziet er in ieder geval fijn uit!

Haha mik is super gevoelig op en om zijn oren. Is al vanaf dat hij bij mij is. Die kun je bijna niet aanraken. Als hij daar echt druk had gevoeld had het niet zo gegaan haha! Dan had meneer dat wel duidelijk laten merken!

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 07:05

Mooie foto's! :D

Waarom rijd je hem met een kinketting?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 07:12

Prima als jij niet aan wilt nemen dat het zo is. Maar dat is nou eenmaal de inwerking van een stang waarbij de kinketting losser zit. Jammer dat je dat niet aan wilt nemen, bij zo'n door geschaarde stang op sommige foto's is er wel degelijk druk

Overigens zeg ik nergens dat het er niet fijn uitziet, vind juist heel fijn en fijn paard ook. Wil alleen maar aangeven dat het een puntje van aandacht is.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 07:30

Aukelizzy schreef:
Prima als jij niet aan wilt nemen dat het zo is. Maar dat is nou eenmaal de inwerking van een stang waarbij de kinketting losser zit. Jammer dat je dat niet aan wilt nemen, bij zo'n door geschaarde stang op sommige foto's is er wel degelijk druk

Overigens zeg ik nergens dat het er niet fijn uitziet, vind juist heel fijn en fijn paard ook. Wil alleen maar aangeven dat het een puntje van aandacht is.

Als het voor TS werkt zo en ze zegt ook dat ze nog aan het zoeken is met haar instructie bedrijp ik je reactie niet, eerder in het topic is dit ookal uitgelegd dus nee, TS neemt het niet aan omdat ze al op een soortgelijke post gereageerd heeft.

TS ik vind het er ontzettend fijn uitzien! Heb zelf geen verstand van kinkettingen e.d. maar je hebt les en jij kent je paard het beste!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 07:35

Zo héé! Ik vind het wel een krachtpatser hoor ! Spierbundel.

Wat betreft die stang; ik heb er geen ervaring mee. Het lijkt me dat het wel even oefenen is! Komt vast goed want je hebt goede begeleiding zoals je zelf zegt! :)

Mooi weertje trouwens op de foto's. Genieten!

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 07:37

Prachtig paard en mooie combinatie! Succes in de Z1!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 07:39

Ik denk wel dat aukelizzy gelijk heeft, helaas verdiepen weig mensen zich in de werking van de verschillende bitten.
Veel mensen denken dat een stang alleen inde mond in werkt, maar de stang werkt door het scharen juist achter de oren op het atlasgebied.
Uit de reactie van ts lijkt het erop dat ze zich nog niet verdiept heeft in de precieze werking van de stang.

Bij menles is veel aandacht voor de inwerking van de vreschillende bitten.
Mijn eerste menles, 35 jaar geleden, kreeg ik de stang op mijn scheenbeen, ketting om je onderbeen en dan maar eens voelen wat de schaar doet. Ik voel nu nog de pijn, als ik iemand hard zie inkomen met een stang. Haha harde leerschool vroeger.
Het kopstuk zat op mijn knie en dan voel je bij het aantrekken van de teugels hoeveel druk er via de bakstukken komt op het kopstuk.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 07:55

Bedankt voor alle tips en leuke reacties. :D Nogmaals: ik werk eraan met mijn instructeur en die kan me hierover adviseren. Zullen er nog eens goed aan sleutelen, maar ik rijd ook nog heel vaak (grootste deel) op trens. Point is made! Dus meer commentaar hierop is niet nodig. Bedankt ig!

M_nouska: omdat ik met s&t rijd?
Wiskybokjes: af en toe voor de lol nog wel een sprongetje, en bij longeren doe ik regelmatig balkjes en wat inuitjes werk. Maar echt hoger komen, ik denk dat ik het led niet heb haha!
Laatst bijgewerkt door Gipsylover op 03-11-15 08:07, in het totaal 2 keer bewerkt

twandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 07:58

vietvieuw ik begrijp wel dat je de jury wegblaast als je de ring in komt

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 08:29

Als de stang doorslaat, heb je kans dat de jury daar wat van gaat zeggen. Ik had een keer op wedstrijd gemerkt dat mn paard raar deed met zijn lip. Ik denk laat ik die kinketting een stuk losser doen! Niet handig!!! Daarna moest ik gelijk de ring in dus weinig tijd meer om verder op onderzoek uit te gaan. Hoorde van de schrijfster dat de jury daar niet zo blij mee was!

weet zelf maar al te goed dat het een beetje zoeken is ts, dus doe dat vooral met je instructie. Komt wel goed! Fijn dat jullie zo hard de m2 door vlogen! Bij mij was het een vervelende klasse waar ik leerde dat met winstpunten thuis komen niet meer zo vanzelfsprekend was haha. De Z1 ging wel weer snel. Maar zo te zien moet dat ook geen probleem zijn bij jullie ;) succes!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 08:36

Ik vind het er mooi uit zien hoor.
Maar ik ga ook met aukelizzy en janouk mee... Wat zij schrijven klopt gewoon 100% en dat is ook de enige juiste logica.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 08:36

Gave foto's, vind het er goed uitzien!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:00

Wauw wat een pracht paard! De Z1 gaat volgens mij ook helemaal goedkomen! Ik weet niks van stang en trens dus van mij zul je niet nog een keer hetzelfde commentaar krijgen hahaha ;) ;)

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 09:02

Dankjulliewel! Ik ga aan de slag met die s&t! No worries! dus nogmaals: point is made!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:14

M_nouska schreef:
Waarom rijd je hem met een kinketting?

Kinketting is onderdeel optoming S&T. Voorkomt doorslaan van de stang (horizontaal).
TS, leuk paard! Je komt er wel uit met het afstellen van de kinketting.