Wizz voor het eerst op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Papilio

Wizz voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 22:07

Sinds twee maanden ben ik de trotse eigenaar van Wizz. Wizz is een vijf jarige PRE ruin van +/- 1.63. Een heerlijk vriendelijk paard om mee te werken en erg leergierig.

Een klein beetje achtergrond info. Ik gebruik zuurstof omdat ik een longziekte heb, ook tijdens het rijden gebruik ik dit. Het rijden met rugzak met daarin zuurstof (+/- 3,5 kilo) is soms best lastig. Het brengt mij af en toe echt uit balans, daar werk ik hard aan om dat ook met rugzak onder controle te krijgen en mijn paard zo min mogelijk daardoor te storen. Het was een enorme zoektocht om een paard te vinden welke tegen het rijden met zuurstof kon. Maar gelukkig hebben we hem gevonden! Ik heb zelf niet altijd de energie om hem beweging te geven gelukkig heb ik daarom veel mensen om mij heen die mij hierin ondersteunen om zo toch mn dromen waar te kunnen maken.

Zelf zie ik veel verbeter punten waar we ook zeker aan werken. Mijn handen, gehele houding, niet naar beneden kijken, af en toe boogjes in de teugels, soms achter de loodlijn ect.

1. 6 weken terug

Afbeelding

2.
Afbeelding

3. even ontspannen

Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Vandaag

Afbeelding

7. achter de loodlijn
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Ik denk dat ik Wizz te leuk vind <3 en daarom zoveel naar hem kijk tijdens het rijden haha! Feedback is natuurlijk welkom. Maar wel wil ik zeggen ik ben net weer serieus begonnen met rijden na een lange break wegens gezondheid. We zijn hard aan het werk om ons te verbeteren en hebben beiden nog veel te leren. Maar het meest belangrijk we genieten van elkaar!

Sincere

Re: Wizz voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:13

Wat vind ik het onwijs stoer, dat je gewoon weer te paard gaat, met of zonder zuurstof!
En Wizz ziet er lief uit.

Heel veel plezier nog samen

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:15

Dat komt wel goed met jullie beide!!! Heel veel plezier samen!!!

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:16

Ik vind het er netjes en vriendelijk uitzien hoor!
nog een klein puntje, maar dat geef je zelf ook al aan, probeer wat meer vooruit te kijken. :j
Trouwens, ook een ontzettend leuk paard! leuke combi zijn jullie :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:16

Wat ontzettend mooi duo :)
Knap dat je toch rijdt!

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:19

Wow! Ik vind dit super om te zien en te lezen. Niet denken in beperkingen maar in mogelijkheden. Ik hou daarvan.
Jullie zijn echt een prachtige combi. Jullie gaan het vast ontzettend goed hebben met elkaar!

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:25

Wuaw, wat ontzettend gaaf dat je er alles aan doet om je dromen te bereiken!
Jullie zijn een leuke combinatie en met training komt het vast helemaal goed!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:27

Wow, wat een mooi paard! En knap dat je longziekte je niet weerhoudt om te rijden _/-\o_ .

Misschien een stomme vraag maar indien die rugzak je balans verstoort (wat me erg logisch lijkt), kan je dan eventueel niet rijden met de zuurstof in een zadeltas voor of achter het zadel?

Nog erg veel plezier samen!

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:29

Ik heb ontzettend veel respect voor jou !
Jullie zijn een super mooi duo.
Heel veel S6 in de toekomst.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:30

Wat een mooie combi :) goed bezig en vind je een dappere dodo! :) groetjes deess

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 22:31

Lukasje schreef:
Wow, wat een mooi paard! En knap dat je longziekte je niet weerhoudt om te rijden _/-\o_ .

Misschien een stomme vraag maar indien die rugzak je balans verstoort (wat me erg logisch lijkt), kan je dan eventueel niet rijden met de zuurstof in een zadeltas voor of achter het zadel?

Nog erg veel plezier samen!

stomme vragen bestaan niet ;) maar daar hebben we inderdaad naar gekeken. Het lastige is alleen dat het tankje horizontaal moet blijven omdat hij anders gaat fluiten en stomen (ijskoude lucht). In een zadeltas kregen we hem niet goed stevig waardoor hij dan vaak toch ging klapperen en alsnog fluiten. Op mijn rug lijkt voor nu het meest makkelijk en stabiel (met buikband) waardoor hij vrijwel niet klappert in alle gangen :)

Zollieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:42

Supergaaf dat je rijdt ondanks dat je die rugzak om moet. Ook een heel erg mooi paard, mooie manen en vooral voorpluk!

Diana1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:43

Ik vind jullie een mooie combinatie!! Super tof dat je een manier hebt kunnen vinden dat je toch kan rijden met zuirstof! Hoop dat je nog jaren plezier van elkaar kan hebben!!

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:51

Wat een leuk paard en stoer dat je met je beperking toch lekker doet wat je leuk vindt. Respect :D Veel succes en plezier samen. Mooie combi :j

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:54

Wat geweldig dat je je niet laat tegenhouden! Geniet ervan! :j

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:11

Wat een gaaf paard! En wat stoer dat je toch je dromen durft te leven!! Een voorbeeld voor velen denk ik!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:23

Ik vind jullie een hele fijne combi ! Ziet er gewoon goed uit joh ! :j
Wizz is een knapperd <3 En wat een verschil met toen hij pas bij je kwam !

mylenef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:39

Super leuk stel! :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:40

Nou ik vind het er super maar echt super goed uit zien.
Ik heb iig niet het idee dat je het paard heel erg in de weg zit. Sterker nog ik denk dat je heel netjes zit.
Het vooruit kijken geef je zelf aan, echter lijkt het mij lastig, maar ik denk dat dat vooral jou in de weg zit ;) en niet je paardje.

Super goed dat je dit gewoon doet dat is idd stoer en ik hoop dat er voor de zuurstof fles een andere oplossing komt zodat jij zelf prettiger kunt rijden want het is gewoon wel wat ballast.

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:44

Ziet er netjes uit! Mag ik vragen waar je dekje vandaan komt! Hij os gaaaf! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:54

Kijk, dat is nou denken in mogelijkheden. Super fijn dat je op deze manier toch lekker kunt rijden :j

Ik vroeg me wel af, zou het niet handiger zijn om de rugzak over een airbagvest/bodyprotector heen te dragen? Stel dat je nu valt en op je rug terecht komt, dan val je op zo'n harde fles en dat komt toch een stuk heftiger aan dan in het zand vallen. Als je er een airbagvest/BP onder draagt word de druk van op zo'n fles vallen hopelijk een stuk verminderd. Of inderdaad een of andere zadeltasconstructie, zodat het van je lijf weg is, dat zou nog het ideaalst zijn waarschijnlijk :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:16

Je zit hartstikke netjes! En kijken naar je paard, tja, het is ook wel een erg leuk dier, daar zou ik ook naar blijven kijken haha!!

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 16:20

Iedereen echt bedankt voor de leuke en lieve reacties!! _/-\o_

Blijheid schreef:
Kijk, dat is nou denken in mogelijkheden. Super fijn dat je op deze manier toch lekker kunt rijden :j

Ik vroeg me wel af, zou het niet handiger zijn om de rugzak over een airbagvest/bodyprotector heen te dragen? Stel dat je nu valt en op je rug terecht komt, dan val je op zo'n harde fles en dat komt toch een stuk heftiger aan dan in het zand vallen. Als je er een airbagvest/BP onder draagt word de druk van op zo'n fles vallen hopelijk een stuk verminderd. Of inderdaad een of andere zadeltasconstructie, zodat het van je lijf weg is, dat zou nog het ideaalst zijn waarschijnlijk :)

We zijn aan het kijken naar een bodyprotector of inderdaad airbagvest die ook fijn zit onder een rugzak. Zonder dat het nog meer belemmert. Even een zoektocht, maar komt vast goed. Gelukkig is het een heel braaf paard en *klopt af* doet hij tot nu toe weinig geks. Maar een paard blijft een paard en veiligheid voor alles! :)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:31

Wat knap dat je toch rijdt ondanks de zuurstof.
Jullie zijn een leuke combinatie.

Misschien kan je eens bij Dabo op bokt informeren voor een zadeltas oid. mocht je dat willen.
Heb zelf geen ervaring met producten van haar, maar weet dat ze heel veel dingen maakt.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:48

Het is al eerder gezegd maar ik zeg het maar nog eens ;)
Erg knap dat je dit doet, petje af hoor!
En wat een knappert heb je ;)