Als ik op vakantie ben probeer ik altijd een mooie of avontuurlijke rit te maken, zo ook deze vakantie weer!

De paarden:

Ik heb mijn tocht gemaakt aan de voet van de Etna. Je hebt daar echt prachtige bossen met paden van vulkanisch steen.
Op Sicilië kennen ze blijkbaar geen regels voor ruiters en kan blijkbaar alles. Ik ben door stukjes bos gereden waar de paden ver te zoeken waren, en heb soms in de meest onmogelijke posities moeten liggen over het paard vanwege de dichte begroeiing van de bomen.
Mijn gids had het goed onthouden dat ik wel van een galopje houd hier en daar, dus ook hoppa in galop kronkel paden omhoog waarbij ik soms ook weer flink mijn 'wegduiken voor lage takken' kunsten kon showen. Gelukkig rijd ik regelmatig op de Veluwe dus ik heb vooraf al vaak kunnen oefenen

Avontuurlijk was de rit zeker weten, maar daarnaast heb ik ook hele mooie plekken gezien en ben ik zelfs nog door een oude krater gereden.
Zie hier mijn avontuurlijke gids!

Vroeger een springruiter geweest, nu geeft hij les aan locals en kunnen ervaren ruiters met hem op dagtocht langs de Etna.

En dit ben ik op mijn Italiaanse ros (hij had een te moeilijke naam om te onthouden

Met een springcarrière achter de rug is hij nu op 21 jarige leeftijd met wedstrijd pensioen. Het was echt een super fijn paard, goed beleerd en een hele fijne galop.

Lekker op pad.

De paarden konden onderling heel goed met elkaar opschieten

Hier kan je mooi zien hoe sommige paden vol lagen met vulkanische stenen. Op deze plekken kon je alleen maar stappen omdat de stenen erg scherp zijn en los liggen.

Vanuit het bos vol kastanje bomen en bramen struiken weer omhoog richting de krater.

En dan kom je na 3 uur rijden aan in de krater.
Helaas zie je op de foto niet de krater vorm, maar het loopt schuin omhoog van waar ik sta.

Voor de nieuwsgierige heb ik hier nog een foto van de actieve kraters. Deze foto is de dag erna genomen toen ik een wandel excursie naar de (bijna) top heb gemaakt.

Bedankt voor het kijken!