Shaggy en Stiek op zoek naar geluk

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Shaggy en Stiek op zoek naar geluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 08:48

Na twee jaar op een uber luxe, met binnenbanen en al stal gestaan te hebben is deze zomer de knoop doorgehakt..... De paardjes zijn verhuist naar een kleine pensionstal zonder luxe.... Nou ja zonder..... Mijn pijnpunt was altijd dat ze op de vorige stal amper buiten kwamen en ook nog is apart moesten staan. En laten Shaggy en Stiek nu beste maatjes zijn en heel graag samen tijd doorbrengen! We zijn nu anderhalve maand verder en ben nog steeds echt super blij met de keuze die we gemaakt hebben! Shaggy en Stiek zijn echt super gelukkig, vooral voor Stiek met zijn 21 jaar was het een goede beslissing! Doordat ie veel meer buiten komt en ook samen met Shaggy staat beweegt ie veel meer wat zijn spieren goed doet! Hopelijk kunnen we nog heel lang genieten van dit stel!

1. Net gearriveerd en lekker samen het land op!
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Naast dat ze veel op het land komen mag ik ze ook altijd in de bak losgooien als ik er ben.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. En we zitten tegenwoordig ook stuk dichterbij de Bernisse (voorheen was het een uur heen en een uur terug onder de man). Dus nu kunnen we ook genieten van lekkere avondritjes :D.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Dus ja geheel zonder luxe zou ik niet kunnen zeggen :). Ik heb voor mezelf de binnenbaan ingeleverd (zal van de winter wel bikkelen worden, en mn eerste regendoop heb ik ook al gehad :')). Maar als ik zie wat voor luxe de paardjes ervoor terug hebben gekregen ben ik zeer tevreden! Wordt echt gelukkig als ik ze zo samen zie genieten!

10.
Afbeelding

antoinetje

Re: Shaggy en Stiek op zoek naar geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:44

Wat onwijs lekker voor ze Esther! Als je paardjes happy zijn ben jij ook happy dus ik denk zo dat je de juiste keuze hebt gemaakt!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 11:45

Ja zeker! Ga elke dag weer met plezier naar stal en geniet echt van die twee samen :D. Beste keus ooit!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:47

Leuk voor ze en prima keuze van jou ! :j
Ik overleef al 35 winters met een buitenbak := Gewoon investeren in een goede jas en dito muts :D

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:53

Ziet er goed uit hoor. Luxe voor je paardjes, maar minder luxe voor jezelf dus.
Fijn hoor.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 11:54

Toen ik nog in Noordwijk stond met mn paardje had ik ook nooit een binnenbaan en overleefde het toen ook :P. Nu twee jaar verwend geweest (mijn man wilde noooooit naar een stal zonder binnenbaan), maar moet zeggen dat buitenrijden toch wel weer fijn is! En die regen ach, kan de warme douche thuis nu nog meer waarderen :D.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:56

Wordt gewoon een wintertje afkicken van de binnenbaan :+ Hoop voor je ( en voor mij := ) dat de winter niet al té koud wordt...heb echt een hekel aan bevroren tenen in rijlaarzen :brr:

Edit; mijn bak is hetzelfde materiaal als jouw bak daar :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 11:59

Hahahaha laten nu net laatst mijn Ariat H2O termolaarzen kapot zijn gegaan.... Die hielden mijn tenen nog aardig op temperatuur :P. Maar snel nieuwe scoren! Rainlegs en een super warme kingslandjas heb ik gelukkig nog liggen. En heb zelfs van die lange chaps van Rambo en een capmuts in mooie giraffeprint :D. Blij dat ik dat alles bewaard heb :D. Voor pony ligt de wollenuitrijdeken en de waterdichte fleece-uitrijdeken er ook nog :).

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:01

:wow: Super outfit heb je daar ! Kan je mee naar de noordpool volgens mij :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 12:03

Ik heb zelfs in de sneeuw gereden in Noordwijk, en na 1 jaar winterbenen gehad te hebben heb ik mn voorzorgsmaatregelen genomen :=.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:07

Ziet er echt heerlijk uit! Fijn dat je eindelijk je plekje hebt gevonden en zeker ook voor de paardjes

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 12:41

Ja ben er ook echt blij mee, eindelijk een plekje waar ik weet dat ze het goed hebben en ik geen stress heb of de box wel schoon genoeg is of dat ze er niet genoeg uit komen. En geen wachtrijen voor een paddock :D.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:47

Dit noem ik pure luxe !!
Paarden lekker naar buiten en bij mekaar.
Niks staan wachten tot er 1 of 2 keer per dag iemand naar je komt kijken en je jezelf in een box staat te vervelen voor de rest van de tijd.
Heerlijk bij mekaar, kan niet beter.
Die binnenbak mis je straks niet meer, want winterwandelingen en rijden in de buitenbak zal erg goed meevallen.
Kwestie even te investeren in wat lekker warme kleding en baasje is ook happy ;-)
Veel succes op deze leuke plek !

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 20:31

Ja ben ook super blij dat ik mijn man overtuigd heb gekregen, ik wilde al een jaar lang verhuizen :=. Maar hij is nu ook gelukkig met de keuze nu die ziet dat de paarden het zo naar hun zin hebben! En die winter ga ik ook wel weer overleven :).

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:20

Wij rijden meer en langer in de winter dan in de zomermaanden ;-)
Nu ben ik ook een koukleum, maar ik wapen me tegen de koude en dat gaat prima zo.
Het is zelfs zover dat ik begin uitgooien na een tijdje omdat ik het te warm heb.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 21:22

In de winter is het ook lekkerder trainen voor de paardjes. Shaggy zweet zich nu af en toe echt kapot :').

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:08

Naamgenootje :):) wat zien die paardjes van jou er happy uit nu! Absoluut een goede keuze gemaakt. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:10

heerlijk, genieten!
hier ook geluk voor de paardjes en zelf wat behelpen, maar ik geniet er elke dag van als ik ze zo blij zie!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:22

Wat heerlijk voor ze!

Knappe Shaggy <3 Hij ziet er goed uit!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 08:07

Ik geniet nu veel meer van ze nu ik ze zo gelukkig zie inderdaad, en kom nu ook echt tot rust op stal! En sowieso geen ergernissen meer over land wat elke dag dicht is (afgelopen weken was op mijn oude stal het land alweer drie weken dicht en die van mij stonden heerlijk buiten :) ). Vaak kreeg ik die berichtjes via de app binnen op mn telefoon terwijl ik aan het werk was en dan kan je ook niet ff naar stal om te zorgen dat je paardjes naar buiten kwamen. Is nu toch een hele zorg minder :D.

Shaggy is de laatste 2 jaar echt enorm gegroeit in spieren inderdaad :P. Alleen jammer dat ik m voor de zomer een afrokapsel heb gegeven wat nog niet echt wil bijgroeien :=. Maar hij had het zo warm onder zn manen en vlechten laat ie helaas niet zitten.....