[VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

[VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 21:01

Even het verhaal achter Bambi:

Mijn staleigenaren gingen naar een paardenmarkt. Of ik het niet leuk vond om mee te gaan? Tja, ik heb een super tinkermerrie, dus totaal niet opzoek naar iets anders maar het leek me toch wel heel leuk om mee te gaan!

Dus zo vertrokken we maandag 07-09-2015 om 02:00 naar Elst.
Na een nacht/ ochtend paardjes kijken liepen we ineens lang een diertje waar ons mond van open viel. De uitdrukking vel over bot nam ineens vorm aan. We zagen een schimmeltje staan, met een zadel op (om te verbergen hoe mager ze was?) en een hoofdstel rond de nek. Brood en brood mager met ontstoken ogen. We schudde ons hoofd en liepen door. Ik maak de opmerking: "Voor €50,- koop ik hem en ga ik hem redden!". Stal eigenaar vroeg of ik het meende... Nou, qua geld wordt het lastig, qua liefde/ verzorging niet. Dus ik bel mijn moeder op. "Mam, wil je voor €50,- een broodmagere pony kopen en redden?". Zo lief als mijn mams is, stemde ze in, dus we draaien ons om, om terug te lopen naar de pony en handelaar. Mijn stal eigenaar vraagt wat ze moet kosten en hoe oud hij is. 15 jaar oud en €250,- zegt de handelaar. Wat een idioot! Dus we bieden €50,-. Nadat hij zakt, maar niet tot €50,- wil komen maak ik de opmerking: "Je zou geld toe moeten geven!". Hij kiest toch eieren voor zijn geld, en gaat akkoord met €50,-. Oeps.... Slik.... Heb ik nou net een pony gekocht? Ahum....
Ik stuur wat foto's van haar nieuwe aanwinst naar mijn moeder, maak het touw los (kom erachter dat hij ook een flinke wond onder het halster heeft) en neem hem mee naar de trailer. Al lopende naar de trailer bekijk ik het paspoort. Naam: "Bambi". Hmmm, voor een ruin? Geen idee waarom, maar ik was er heilig van overtuigd dat het een ruin was. Dus de staleigenaar: "Is het geen merrie dan?". Ik kijken, en ja hoor, ze is een merrie! Des te beter ;-) (Heb meer met merries dan met ruinen).
Ze liep redelijk braaf de trailer op, en hup naar huis. Ontwormings spuit erin en even lekker aan de hand grazen. Tijdens het grazen maakt ze een "nekharen omhoog gaand" piepend geluid, dus tanden moet ook gedaan worden. Mijn moeder komt gelijk even haar nieuwe aanwinst bewonderen, en is het ermee eens dat we er goed aan hebben gedaan.
Al grazend en lopend aan de hand kom ik er langzaam maar zeker achter dat ze eigenlijk een super karakter heeft! Wat een geluk!!! Ik had haar niet eens aangeraakt dat we haar kochten, dus voor hetzelfde geld wat een bijtende pis merrie. Maar nee hoor, heerlijk aanhankelijk en totaal geen bijter.
Gelijk bij de dierenarts tube oogzalf en honingzalf gehaald en behandeld.

Volgende week komt de dierenarts. Dan wordt haar gebit onder handen genomen, wordt ze goed nagekeken, geënt en meteen opgevoeld. Zo weten we tenminste waar we aan toe zijn.

Vandaag heb ik der een halve vitamine spuit gegeven, en even van top tot teen gewassen met tea tree shampoo. De vervilte haren in der maantop heb ik eruit gekregen, en na de was/ poets beurt ziet ze er gelijk beter uit. Na een dag oogzalf zijn der ogen ook al minder rood en komt er minder troep uit dus dat is mooi!

Voor nu gaan we er flink wat eten in stoppen, haar flink wat tijd geven, en de medische zorg bieden die ze gemist heeft. En wie weet wat voor pareltje er dan onder vandaag komt!!
En van het avontuur tot nu toe blijft dit me wel het meest bij. Mijn oudste dochtertje die haar aait en vraagt: "Mama, waarom doet iemand zoiets?" Als we dat eens wisten....
Special thanks to:
Mijn geweldige mama, die het mogelijk maakt om Bambi een huis te geven die ze verdiend.
Mijn geweldige staleigenaren die mee helpen zodat we haar de beste zorg kunnen geven.

Ik zal proberen alle update's in dit topic te plaatsen, en jullie zo op de hoogte te houden van de vorderingen die Bambi hopelijk gaat maken. Genoeg gepraat, nu de foto's:

Zo troffen we haar aan op de markt:
Afbeelding

Afbeelding

Zadel en hoofdstel af bij de trailer. Gelukkig geen wonden verstopt onder het zadel, hier waren we wel bang voor:
Afbeelding

Lekker thuis in der stalletje:
Afbeelding

Afbeelding

Grasjes eten sinds waarschijnlijk lange lange tijd:
Afbeelding

Lekker bekkie!
Afbeelding

Wond op het hoofd duidelijk zichtbaar:
Afbeelding

Vanochtend lekker grasjes eten:
Afbeelding

Misschien wel de foto die bij mij het meeste indruk maakt. Van een zwaar verwaarloosde pony op de paardenmarkt, naar een gewassen pony, met lekkere slobber, onder het solarium binnen 24 uur.
Afbeelding

En wat een andere oogopslag binnen 24 uur:
Afbeelding

Maar mager is ze helaas nog wel even:
Afbeelding

Tijd, liefde en verzorging. Dat is wat ze nu nodig heeft en wat ze van ons gaat krijgen.
Bedankt voor het lezen!
Groetjes Wendy

CharxHebe

Re: Bambi! Van zakje botje met super karakter! Naar..(Volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:03

Respect voor deze keuze! veel succes ermee :).

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:05

Wat een dotje. Ik volg :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:05

Och wat een broodje... Wat fijn dat ze bij jou is! Wordt vast een knapperd, mooi koppie!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:06

Jeetje, wat goed dat je dr een kans geeft zeg!
Ziet er uit als een lief beestje!
Met heel veel geluk met een baasje zoals jij! :j

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:06

Wauw wat goed van je dat je dit beestje op gaat lappen!! Succes :j

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:08

Ah het topic van Bambi, ik las al dat je haar had gekocht in het Elster paardenmarkttopic. Supergoed! Ik ben benieuwd hoe ze opknapt!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:08

He wat grappig! Mijn ponytje heet ook Bambi :) Maar wat een leuk dier! <3 Kijkt heel lief uit haar oogjes

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:10

ah ik word zo blij van mensen zoals jij! :)
Hoop dit ook ooit nog te kunnen doen als ik de financiële middelen heb.
Wat is de uitstraling veranderd in zo'n korte tijd! Ja, ze is nog mager, maar ziet er veel relaxter
en tevredener uit. Lijkt me heel leuk dit te volgen!

Bambolina

och, arm ding.. die heeft veel geluk gehad met jullie!! Ik ga volgen, en duimen voor een spoedig herstel :j

KimD

Wat goed van jou!!!

Ik had hetzelfde gedaan, en wat schandalig van die handelaar en de markt. Dit moesten ze niet toelaten, foeifoei!

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:11

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 14-07-22 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Te gek zeg, zo gaaf dat je haar dan een kans geeft op een beter en fijner leven *\o/*

3timesmom

wauw boft deze pony even dat net jij voorbij liep!
Veel plezier ermee en met zo een baasjes zal ze snel weer opknappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:12

Ehhh, tja, weet m effe niet. ;( .
Een advies laat ook even nakijken of je er niet stiekem twee hebt gekocht en of de leeftijd klopt.
Laat de woorden van je dochter in goud gieten.
Zou de handelaar een kuis voor zn kop hebben verkocht. _-:(
Arm meisje, komt wel goed zo te lezen.

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:13

Geweldig wat jullie voor haar doen! Ze heeft een super lief hoofdje! Wil graag de voorderingen volgen!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:13

Ach wat een zielig popje! Lief dat je haar mee hebt genomen! Heb er ooit eentje van de paardenmarkt opgeknapt, is heel erg dankbaar werk :) Volgend jaar heb je een prachtige pony staan! Houd ons maar op de hoogte :D

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:14

Wat goed van jou!
maar waarom lag er ooit een zadel op bij de markt?

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:15

Zoals ik ook al zei in het Elster paardenmarkt topic, wauw respect dat je gewoon Bambi mee hebt genomen en de juiste zorg/toekomst gaat bieden!
Ik heb haar natuurlijk in levende lijve voorbij zien komen toen jullie met haar naar de trailer liepen. Op dat moment keek ik nog eens om en zei tegen mijn moeder:
Gelukkig, ik zie deze pony met twee dames mee lopen die er volgens mij gered hebben en haar een goed huisje gaan geven.
Ik vond het zo fijn om te lezen achteraf dat het inderdaad zo was! Ik ga jullie zeker volgen :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:15

Om te verbergen hoe mager ze was ;) Doen ze bij Friezen met doorgezakte ruggen ook vaak

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:17

Super gedaan!

Tegelijkertijd denk ik: NIEMAND meer naar de paardenmarkt! Als dit soort hufters geen geld meer kunnen verdienen houden ze er vanzelf mee op! Zijn ze godver nou helemaal van de pot gerukt!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:20

Ach wat een moppie.
Ik zou toch ook even de eerste foto's naar de organisatie sturen. Hoe het kan dat deze pony door de keuring is gekomen om op de markt te mogen staan (gelukkig voor de pony, anders was die nu ergens anders geweest ben ik bang) in deze hoedanigheid.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:21

wat super goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:22

Alle respect, super super! Juig zulke projectjes alleen maar toe. Fijn dat deze pony nog een mooi en liefdevol leven tegemoet gaat.
Hoop dat Bambi lekker spekjes gaat kweken en een happy pony wordt!

Absoluut niet om af te kraken, maar vind haar achterbenen wat raar er onder staan, of lijkt dat zo omdat ze mager is?

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:24

Geweldig dat je dit doet! Maar ik vraag me wel af waarom er op die markt niet gecontroleerd word op dierenwelzijn... Dat is toch wettelijk bepaald dat dat moet gebeuren of zit ik fout?

Ik blijf je topic volgen! Ben heel benieuwd hoe ze opknapt :)