Unique@ work

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberly520

Unique@ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 15:12

Hallo allemaal

Na een lange tijd geen topic te hebben geopend leek het me leuk om nog eens een topic te openen :)

Een beetje info:

Paard; Unique, 18 jaar oud, bwp, 1m58, L1 en A6/7

En dan nu de foto's, de foto's zijn van 2 verschillende wedstrijden.

Inrijden aan de lange teugel; hier zou ze nog iets meer mogen zakken in haar hals en ik moet mijn hielen naar beneden doen
Afbeelding

Tenen niet naar buiten draaien
Afbeelding

Hier zou ze iets meer mogen zakken in haar hals en ik moet mijn hielen naar beneden doen
Afbeelding

Stukje middengalop
Afbeelding

Afbeelding

Rechtzitten en voor mij kijken
Afbeelding

Hier trek ik mijn benen weer op
Afbeelding

Hier trek ik mijn benen ook weer op en heb ik buiten stelling
Afbeelding

Bedankt voor het kijken. Tips mogen gegeven worden maar hou het vriendelijk aub. :)

Snollygoster

Re: Unique@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:44

Mooi paard! Werkpunten geef je zelf al aan inderdaad. Paard zou nog iets ronder mogen komen en wat meer op de achterhand.
Toevallig van Limburg?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:44

Gaaf paard heb je! Je tenen geef je inderdaad zelf al aan

Verder heb ik het idee dat je paardje, vooral in de galop, wat uit elkaar valt. Als je hem wat meer verzameld krijgt word de stelling ook makkelijker. Dit vraagt natuurlijk wel veel kracht van je paard

Ik vind de stap foto een erg fijn beeld geven!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:27

Hier een slotje omdat de openingspost niet voldoet aan de regels van RT-HAW. Er wordt contact opgenomen met TS.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:43

Op verzoek van TS verplaatst van RT-HAW --> RIJ-ITP

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:13

Heel mooi paard! Je werkpunten geef je zelf al aan

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 19:16

Snollygoster schreef:
Mooi paard! Werkpunten geef je zelf al aan inderdaad. Paard zou nog iets ronder mogen komen en wat meer op de achterhand.
Toevallig van Limburg?

Danku :) Hier gaan we zeker aan werken. Ik woon in Vlaams-Brabant maar ik ga vaak op wedstrijd in Limburg.

Renee_S schreef:
Gaaf paard heb je! Je tenen geef je inderdaad zelf al aan

Verder heb ik het idee dat je paardje, vooral in de galop, wat uit elkaar valt. Als je hem wat meer verzameld krijgt word de stelling ook makkelijker. Dit vraagt natuurlijk wel veel kracht van je paard

Ik vind de stap foto een erg fijn beeld geven!

Danku :) Hier gaan we zeker aan werken.

xLes schreef:
Heel mooi paard! Je werkpunten geef je zelf al aan

Danku :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:39

Buiten wat hierboven al gezegd is, denk ik dat je je sporen af moet laten. Zolang jij je tegen steeds naar buiten draait moet je geen spoor aan, je raakt hem onnodig vaak met je spoor.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:44

Prachtig paard! Verbeter punten geef je zelf voor een groot deel al aan.

Ben het verder wel eens met Cinnepin. Op elke foto prik je hem in z'n zij. Ik zou voor nu je sporen zeker aflaten en werken aan het lang maken. Lekker ontspannen zitten en je benen lang maken, handen rechtop en mooi gedragen. Succes!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:50

Let ook op je handen en je teugelcontact. Door een foute houding en slecht/te licht/onregelmatig contact kan je paard onmogelijk nagefelijk lopen. Ik vind hem ook vrij lang in de galop. Als je werkt aan een goede houding en goed contact zal het er vast beter uitzien. :)

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 19:56

EFURII schreef:
Let ook op je handen en je teugelcontact. Door een foute houding en slecht/te licht/onregelmatig contact kan je paard onmogelijk nagefelijk lopen. Ik vind hem ook vrij lang in de galop. Als je werkt aan een goede houding en goed contact zal het er vast nog beter uitzien. :)

Hier oefenen we hard op. Het probleem ligt ook bij mijn zit, ik kan slecht doorzitten en dit zie je ook ik mijn houding terug en in de houding van mijn paard. In de galop word ze erg sterk waardoor ze dan uit elkaar valt, dit is nu wel hard verbeterd al. Danku voor de tips.

Barbulet schreef:
Prachtig paard! Verbeter punten geef je zelf voor een groot deel al aan.

Ben het verder wel eens met Cinnepin. Op elke foto prik je hem in z'n zij. Ik zou voor nu je sporen zeker aflaten en werken aan het lang maken. Lekker ontspannen zitten en je benen lang maken, handen rechtop en mooi gedragen. Succes!

danku voor de tips, ik hrb mijn sporen voorlopig uitgedaan.

Cinnepin schreef:
Buiten wat hierboven al gezegd is, denk ik dat je je sporen af moet laten. Zolang jij je tegen steeds naar buiten draait moet je geen spoor aan, je raakt hem onnodig vaak met je spoor.

Klopt helemaal, voorlopig rijd ik zonder sporen maar voor deze wedstrijden hzd ik ze nog aan.