Afgelopen donderdag had ik les en Stefanie Moeskops was met haar paard meegekomen om ook eens een les te nemen van mijn instructrice. Ze had ook haar fototoestel mee en heeft enkele foto's getrokken van mij en Hyrano. Waarvoor dank

In de les zijn we eigenlijk heel de tijd bezig om hem achter actief te maken en houden. Dit blijft toch een moeilijk punt, maar Hyrano doet wel erg goed zijn best en we merken toch al verbetering

Ook zijn we aan het werken aan de galop, dat vindt hij (en ik) ook nog erg lastig.
Er zijn nog heel wat verbeterpunten (onder andere mijn houding), maar ik heb goeie begeleiding dus hier wordt op gelet.

Ik heb de neiging om links vast te pakken, dit wordt elke les heel vaak herhaald dat ik die teugel los moet laten, makkelijker gezegd dan gedaan.

Tips zijn welkom, maar hou het vriendelijk

Ondertussen zijn we al 2 keer L1 gestart en staat de teller al op L1+5. Op mijn debuut was ik 2x eerste en heb ik 3 WP's binnengehaald, dus zeker niet slecht

Omdat hij hier nog niet super bekend is: Hyrano is een 8-jarige ruin van 1m80 van His Highness x De Niro.
1. Linkerteugel wat strak, ik val ook een beetje naar voren. Verder wel fijn.

2. De linkerteugel weer.

3. Wijken links. Links is sowieso zijn moeilijkere kant dus wijken gaat daar ook moeilijker.
Ook hier weer is de linker teugel te strak en 'stuur' ik een beetje mee met die teugel om hem opzij te laten gaan.
Ik ga ook een beetje tegen zitten, je kan iig duidelijk zien dat het voor ons beide wat moeilijk is

4. Tussendoor ook even uitblazen.

5. Ook weer het wijken links. Zelfde commentaar als eerder.

6. Wijken rechts gaat dus iets gemakkelijker. Ik ga zelf niet zo erg tegen zitten als links.

7.

8.

9. Galop links. Ook weer voor ons beide de wat moeilijkere kant

10.

11. Fijn beeld

12. Lief, knap paardje

Bedankt voor het kijken!