Vosje 2.0 wordt steeds mooier!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Vosje 2.0 wordt steeds mooier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 12:28

Hoi!

Vandaag heb ik m'n vent (Vosje 2.0 :') ) voor het eerst geknot, was toch benieuwd hoe het hem zou staan. Ook maar een goed hoofdstelletje op gedaan en de camera erbij!
Moet zeggen dat ik hem erg mooi vind <3

Hij vermaakt zich altijd erg leuk in de bak, rondjes galopperen en draven, van hand veranderen, volte hier en volte daar. Wat versnellen, wat rustiger. Hij is alvast aan het oefenen wat hij straks onder het zadel mag doen :))
Vandaag vooral galopfoto's! :j

Hij is een 3 jarige Cliff Z x Zeus. Zadelmak en we zijn bezig met ruitermak. Hij pakt het erg goed op en is erg braaf! We nemen lekker de tijd, alles vanuit puur vertrouwen.
We zijn bezig met meer vetjes. Het is even afwegen hoe en wat nu hij natuurlijk wat meer beweging krijgt dan enkel jong wezen in het land. Hij krijgt een lekkere berg hooi en overdag staat hij gewoon in het land. Momenteel helaas weer paddock, omdat het land zeiknat is.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

14
Afbeelding

15
Zn knappie koppie :~
Afbeelding

_Elke

Re: Vosje 2.0 wordt steeds mooier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:16

Mooie foto's Carola! Ben benieuwd hoe die eruit ziet onder de man!

Geniet ervan!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:22

Knap vosje! Ik ben ook zeer benieuwd hoe hij het onder de man doet.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:41

Oeh wauw, helemaal mijn ding!! Wat een leukerd :)

Hoe groot is ie?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 14:09

Bedankt!
Ik ben ook erg benieuwd! De tijd komt vanzelf, de camera zal er in ieder geval bij zijn :P

Hij is nu zo'n 1.63!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:13

Knap dier idd, maar hij oogt alleen heel stijf ofzo? Ben benieuwd hoe bewegende beelden eruit zien.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 14:32

Dank je! Vind de foto's totaal niet stijf ogen, op de gestrekte beentjes na op die momenten. Nu ken ik hem natuurlijk bewegend :P. Bewegend materiaal heb ik op het moment niet :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:40

Wat een mooi beestje! Ik vind de schraalheid bij hem wel passen. Chick paardje, ben benieuwd hoe hij er straks met spieren uit gaat zien!

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:50

Wat een lief puppy hoofdje heeft ie !

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 15:27

Bedankt!
Ik ben ook erg benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. Voor een 3 jarige is hij niet super schraal :)
Ja z'n koppie blijft lief! Hopelijk houd hij het nog een poosje <3

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:55

Ik vind hem echt leuk! <3

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:04

Wat een knapperd, helemaal mijn smaak!!
<3

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:07

heerlijk! en dat koppie <3
ben benieuwd hoe die er over een paar jaar uitziet! :~

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:22

Jeetje TS ik schrok me rot. Vind hem eerlijk gezegd enorm achteruit gegaan, niet alleen in vetjes maar gewoon in zijn hele lichaam, en ook in beweging, algemene beeld dus eigenlijk. Zet zelfs eens dit topic en dit topic [ITP] Ik stel voor: Vosje 2.0 tegenover elkaar.
Het is natuurlijk allemaal mentaal hard werken voor hem en dat kan best z'n gevolgen hebben, maar zou het toch in de gaten houden. Vooral omdat je andere vos ook altijd zo schraal is en het dus misschien aan je voerbeleid ligt oid. Hij gaat echt vosje1 achterna namelijk.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:31

Ooh leuk, een sabino! :)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:40

Sorry maar vind hem ook schraal ogen + weinig bespiering, zeker tegenover je eerste topic over hem.
Een jong paard oké, maar dit is zelf goed op gewicht te houden.. heb zelf jonge paarden en zelf gewerkt voor een sportstal waarbij ik 3 en 4 jarige zadelmak maakte en in reed, geen van allen hebben er zo uit gezien.

Zou hem zeker gaan bijvoederen en als hij werkt, nog meer geven dan hij werkelijk nodig heeft zodat hij toch voldoende heeft om spieren aan te maken, te groeien en op gewicht te blijven.

Vind het enorm jammer om zo foto's te zien, nadat hij er zo goed uitzag.. hij gaat nu inderdaad je andere vosje haar kant op, die is ook vaak schraal op foto's buiten de zomerperiode.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:16

oef tegenover je ander topic is dit inderdaad een hele verandering! ik vond em al wat schraal ogen, daarom mijn nieuwsgierigheid naar hoe hij er over een paar jaar zou uitzien (meer bespiering, terug wat 'voller' )
Ik weet zeker dat je dit wel oplost ;) ( ik vind hem overigens wel niet extreem mager of zonder bespieing hoor , maar wel wat minder tegenover je vorig topic )
veel succes nog in ieder geval :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 19:26

Bedankt! Toen hij kwam was hij net hengst af, wat ook een groot verschil maakt. Verder ga ik er niet op in. Hij ziet er gezond uit en doet het super. Krijgt meer dan genoeg eten en verzorging :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:31

Cioccolato schreef:
Bedankt! Toen hij kwam was hij net hengst af, wat ook een groot verschil maakt. Verder ga ik er niet op in. Hij ziet er gezond uit en doet het super. Krijgt meer dan genoeg eten en verzorging :)

En dit doe je steeds, je kop in het zand steken. Hij ziet er niet gezond uit, en hij loopt ook totaal niet lekker dus super doet ie het al helemaal niet. -O- Het lijkt wel alsof je een heel verkeerd beeld hebt van een mooi gezond paard, omdat er in je titel staat dat ie zelfs mooier wordt...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:40

wortelsussie schreef:
Wat een mooi beestje! Ik vind de schraalheid bij hem wel passen. Chick paardje, ben benieuwd hoe hij er straks met spieren uit gaat zien!

Oeps.... Ik ga even mijn woorden terug nemen gezien dat andere topic....

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 19:43

Ik steek mijn kop niet in het zand. Hij krijgt meer dan genoeg eten, van goede kwaliteit. Hij komt ook wel weer bij. Kost alleen tijd. Hij is nog niet zolang aan de bak, dus gek vind ik het niet. Een ongezond paard zou ook niet zon glans en wakkere blik hebben. Dus nee, ik vind hem niet ongezond. En ja ik vind hem wel schraal. Maar dat trekt vanzelf bij, of nja. Vanzelf.. met voldoende verzorging en vooral voer :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:51

Ook ik vind hem er veel beter uitzien in dat eerste topic.. :o
Waar dat precies aan ligt zou ik niet durven zeggen.. maar in dat eerste topic is hij een stuk voller en zijn zijn spieren mooi los..
Persoonlijk zou ik hem toch wat meer gaan voeren zodat hij bijgekomen is als de voedingsstoffen uit het gras verdwijnen.

Het is niet alleen de groei die energie vreet, maar ook het leerproces en straks ook de vachtwissel.. ;)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:00

Heel erg leuk dier! :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 21:01

Bedankt!
In het eerste topic is hij net 3, net ruin. In tussentijd is hij heel wat cm gegroeid en zijn we langzaam begonnen met een training. Ik vind het dus niet gek dat hij schraal is. Hij leek heel mooi 'af' toen ik hem kocht. Maar ik merk nu dat hij nog heel veel gaat groeien. Hij is momenteel veel slungeliger en smaller als eerst. Hij is nog steeds 3, groeit nog steeds veel. Hij is momenteel ook iets overbouwd.
Door dit ben ik niet laks qua voeren. We zijn overgestapt op kwalitatief beter ruwvoer en ook zijn krachtvoer gaan we uitbreiden. Dit in een muesli of iets, voor wat extras. Hij komt dus zeker niks te kort, ik doe ook niks fout, vind ik althans. We krijgen een steeds betere band en hij gaat steeds beter in zijn vel zitten. Het is momenteel een lekkere slungel, hij i niet meer de 3 jarige compacte ruin uit het eerste topic.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. Hij krijgt voldoende voer bij zijn groei en training, alleen zijn spurt is niet bij te houden. Ik ga hem niet volgooien tot een koliek. Ruwvoer krijgt hij s nachts onbeperkt, de honden gooien het voor zijn stal dus hij komt er bij. Heel handig! Krachtvoer bouwen we uit naar een halve kilo basisvoer en een halve kilo muesli of iets zoals eerer genoemd.
Tot zover mijn verantwoording over mijn paard. De rest mag in pb gezegd worden :)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:04

Blijft een knap paard! :)
Hij is inderdaad wel wat schraal, maar ik 'ken' je nu lang genoeg om te weten dat het wel goed gaat komen!
En in het eerste topic zag hij er inderdaad beter uit (sorry haha), maar het komt vast goed! :)

(ken tussen aanhalingstekens omdat ik je natuurlijk niet echt spreek, maar al wel heeeeel lang je volg via hn en facebook etc.)