Na lange tijd twijfelen en met pijn in mijn hart heb ik vorige maand besloten dat mijn allerbeste vriendje, mijn maatje & mijn aller grootste trots per 6 september mag gaan genieten van zijn wel verdiende pensioen.
Al langere tijd was ik hiermee bezig in mijn gedachten, in zijn hoofd wil hij nog heel graag maar steeds vaker laat zijn lichaam hem in de steek.
Max is nu 21 jaar en heeft 7,5 (bijna 8 jaar) kei en kei hard voor mij gewerkt, nu is het tijd om hem een goede oude dag te geven.
Hij wordt met open armen ontvangen bij zijn vorige eigenaar die hem met veel liefde een oude dag buiten kan geven en veel leuke recreatieve ritjes met hem gaat maken.
Hierdoor is het niet een definitief afscheid, maar toch zal ik mijn maatje niet meer dagelijks kunnen zien.
Ik heb ongelofelijk veel mooie momenten met hem mee gemaakt. Elk jaar dat wij mee deden aan selecties waren we door naar de Regio-kampioenschappen, met als hoogte punt een 3e plaats in het M2 en daarmee een startbewijs voor het NK. We hebben mee mogen rijden op het CHIO in het Z2 en vooral zoveel meer gedaan dan ik ooit heb durven dromen. ZZL met winst is iets wat ik nooit had verwacht te zullen halen. Natuurlijk tellen ook alle leermomenten, buitenritjes en elk moment dat ik weer op zijn vertrouwde rug zat ook mee.
Een paar weken geleden heeft Rachelle (Gast3289 @ Bokt) van Invisiblehorse foto's gemaakt met behulp van Julie en Amanda uit ons huiskamer topic (Meiden, nogmaals zoveel dank voor deze avond

Aller eerst een foto van mijn knappe man en lieve vriendinnetjes

En een foto met mijn lieve moeder, onze steun&toeverlaat, groom en grootste supporter

Max was deze avond nog al heet onder het zadel

De 'zonsondergang' foto die ik zo graag wilde maken!

De absolute lievelingsfoto van mij, de band die ik met Max heb is gewoon niet te omschrijven

Tijdens het maken van dit topic schiet ik weer vol, maar jullie weten niet half hoe gelukkig ik ben dat ik kan zeggen dat mijn Max een goede oude dag gaat krijgen. Gelukkig kan ik ook blijven zeggen dat het mijn paard blijft.
Liefde is ook loslaten..

Voorlopig geniet ik de komende 3 weken nog met volle teugen, over een week gaan we nog samen naar een zelf georganiseerde instructieweek. Met max ga ik lekker veel buitenritjes maken

Ik ben zo ongelofelijk dankbaar en gelukkig met dit geweldige paard, HET paard wat al mijn dromen heeft uitlaten komen en ik ga hem zovaak als kan opzoeken

Max bedankt voor alle mooie momenten die we hebben gehad en vooral nog gaan krijgen!!