'afscheids'shoot van mijn aller beste maatje.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

'afscheids'shoot van mijn aller beste maatje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 05:33

Hallo Bokkers,

Na lange tijd twijfelen en met pijn in mijn hart heb ik vorige maand besloten dat mijn allerbeste vriendje, mijn maatje & mijn aller grootste trots per 6 september mag gaan genieten van zijn wel verdiende pensioen.
Al langere tijd was ik hiermee bezig in mijn gedachten, in zijn hoofd wil hij nog heel graag maar steeds vaker laat zijn lichaam hem in de steek.
Max is nu 21 jaar en heeft 7,5 (bijna 8 jaar) kei en kei hard voor mij gewerkt, nu is het tijd om hem een goede oude dag te geven.
Hij wordt met open armen ontvangen bij zijn vorige eigenaar die hem met veel liefde een oude dag buiten kan geven en veel leuke recreatieve ritjes met hem gaat maken.
Hierdoor is het niet een definitief afscheid, maar toch zal ik mijn maatje niet meer dagelijks kunnen zien.

Ik heb ongelofelijk veel mooie momenten met hem mee gemaakt. Elk jaar dat wij mee deden aan selecties waren we door naar de Regio-kampioenschappen, met als hoogte punt een 3e plaats in het M2 en daarmee een startbewijs voor het NK. We hebben mee mogen rijden op het CHIO in het Z2 en vooral zoveel meer gedaan dan ik ooit heb durven dromen. ZZL met winst is iets wat ik nooit had verwacht te zullen halen. Natuurlijk tellen ook alle leermomenten, buitenritjes en elk moment dat ik weer op zijn vertrouwde rug zat ook mee.

Een paar weken geleden heeft Rachelle (Gast3289 @ Bokt) van Invisiblehorse foto's gemaakt met behulp van Julie en Amanda uit ons huiskamer topic (Meiden, nogmaals zoveel dank voor deze avond <3) Deze foto's wil ik graag met jullie delen.

Aller eerst een foto van mijn knappe man en lieve vriendinnetjes <3
Afbeelding

En een foto met mijn lieve moeder, onze steun&toeverlaat, groom en grootste supporter <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Max was deze avond nog al heet onder het zadel :+ Zo zie je maar weer wat een doorzettingsvermogen en karakter hij wel niet heeft!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De 'zonsondergang' foto die ik zo graag wilde maken!
Afbeelding

Afbeelding

De absolute lievelingsfoto van mij, de band die ik met Max heb is gewoon niet te omschrijven <3
Afbeelding

Afbeelding

Tijdens het maken van dit topic schiet ik weer vol, maar jullie weten niet half hoe gelukkig ik ben dat ik kan zeggen dat mijn Max een goede oude dag gaat krijgen. Gelukkig kan ik ook blijven zeggen dat het mijn paard blijft.
Liefde is ook loslaten.. :+:

Voorlopig geniet ik de komende 3 weken nog met volle teugen, over een week gaan we nog samen naar een zelf georganiseerde instructieweek. Met max ga ik lekker veel buitenritjes maken :)

Ik ben zo ongelofelijk dankbaar en gelukkig met dit geweldige paard, HET paard wat al mijn dromen heeft uitlaten komen en ik ga hem zovaak als kan opzoeken <3 <3 <3
Max bedankt voor alle mooie momenten die we hebben gehad en vooral nog gaan krijgen!!
Afbeelding

annikeee19

Re: 'afscheids'shoot van mijn aller beste maatje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 05:52

Wat mooi geschreven, respect voor je dat je dit er ook hebt gezet. Heel veel sterkte !!!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 07:23

Ah lieve Lies, wat een mooi eerbetoon aan je lieve vriendje! Je doet er zo goed aan en ik vind het prachtig hoe je er nu over denkt. Liefde is inderdaad ook loslaten. Het zijn in elk geval prachtige foto's als aandenken geworden!

De aankomende tijd gaan we nog genieten van hem! :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 07:28

Lieve Lisje <3 maxie is inderdaad een waanzinnig paard en inderdaad, bij liefhebben komen hele moeilijke keuzes kijken. Maar het is niet het einde vd wereld en hij gaat het daar echt heerlijk krijgen, dat weet ik zeker anders had je die keuze écht niet voor 'm gemaakt!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:16

Mooi topic en prachtige foto's! Jullie hebben veel bereikt samen!

Heel herkenbaar ook, ik heb nu 3 maanden geleden ook afscheid genomen van mijn grote pony topper.. Blijft moeilijk, maar krijg dagelijks foto's van de mensen hoe fijn hij het heeft. Als ze maar gelukkig zijn, hoe moeilijk dat soms ook is :+:

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:21

De liefde spat van het scherm, wat een heerlijke foto's! En wat moet het fijn zijn om je maatje op deze manier een oude dag te kunnen bieden zeg :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:28

Lieve knappe Max <3 hij heeft het verdiend! Zo enorm dapper van je dat je deze beslissing hebt genomen! Hij zal je dankbaar zijn. Geniet nog even van hem :*
We hebben een super leuke avond gehad en de foto's zijn echt gaaf geworden <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:17

Heel erg mooi geschreven! Wat een mooi paard is t! Heerlijk dat hij van z'n oudedag mag gaan genieten, mooie beslissing :) Sterkte ermee!

milaotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:58

Respect! :o /3

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 15:19

Bedankt voor de lieve berichtjes!
Ik ben blij het verhaal even van me af te schrijven en nog veel blijer dat ik hem dit kan geven :j

Devriesere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:31

De band die jullie hebben straalt er duidelijk vanaf! Jammer van het afscheid, maar toch fijn voor hem dat hij nu inderdaad lekker kan genieten :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:38

Wat een mooie foto's van jullie samen en wat mooi dat Max zo lekker van zijn pensioen mag gaan genieten...
Wens jullie nog een paar weken heel veel plezier met elkaar en Max een heel gezond en lang pensioen...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:02

Mooi topic heb je ervan gemaakt lis, en wat een leuke avond hebben we gehad <3 je maakt een goede keuze, hoe moeilijk het ook is voor je. Maxie heeft met al zijn harde werken voor jou zijn pensioentje dubbel en dwars verdient! Je bent een topper :*

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 22:05

Wat lief weer, bedankt <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 03:38

Prachtig topic <3 Prachtig paard <3

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 07:59

<3 Max in uitgelicht *\%/* verdiend!!! Knapperd! Geniet nog even van hem schattie :*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:10

Mooi en nog mooier dat je uit je verhaal op kunt maken dat Max één van de (helaas te weinige) paarden is die in zijn leven alleen maar goede bazen heeft getroffen.

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:53

Pracht paard! Fijn dat je hem een lekker pensioen geeft :)

Ruitermania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:27

Mooie foto's, vooral die met het avondlicht !

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 12:45

bigone schreef:
Mooi en nog mooier dat je uit je verhaal op kunt maken dat Max één van de (helaas te weinige) paarden is die in zijn leven alleen maar goede bazen heeft getroffen.

Waauw, ik ben helemaal stil van je opmerking. Wat super fijn om deze mening te lezen!

Bedankt voor de lieve berichtjes! Super leuk dat hij bij uitgelicht staat!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:06

Echt mooi Lis <3 Hij heeft het goed gehad bij je en gaat het weer goed krijgen bij de oude eigenaar,
lekker genieten van zijn welverdiende pensioen :+:

Volgende week nog wel zo'n zelfde afscheidsfoto saampjes :D en natuurlijk een met Vosreus & Vosreus 1.0 :+:

Afbeelding

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:11

Geniet nog maar lekker samen! Jammer dat je afscheid gaat nemen.. Waarom heb je de keuze gemaakt om hem terug te doen naar de vorige avond en niet om hem zelf een fijn pensioen te geven?

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 18:37

Jaa gaan we doen linda! Leuk :)

@aishcream: heb hier in de buurt weinig mogelijkheden om hem een goed pensioen te bieden waar die 24/7 naar buiten kan. Zij heeft altijd gezegd dat hij terug mag komen, en is ook heel blij dat hij nu komt. Dus waarom zou ik het niet doen.. weet waar die vandaan komt en dat die het daar ook heel goed heeft :)

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:24

Wat een mooi topic lies! Krijg er brok van in me keel!
Ben trots op jullie! Wat zijn die 8 jaar dan snel gegaan of ze waren intens. Weet nog goed hoe het was op de kampioenschappen in m2! Of dat ik die knappert voor eerst zag, hij had me gelijk omgekocht :+
Ik ga je lieve knappe clown wel missen hoor! Maar dit is de juiste beslissing! Hij zal bijna nooiit voor zich zelf kiezen. Dat heb je altijd gedaan en doe je nu weer! Echt top!
Hij verdient dat pensioen! Ik weet hoe lastig het is om een goed plekje te vinden, zeker in de buurt! Gelukkig heb je een super plek voor hem!
Heel veel plezier samen de laatste weken! Geniet nog even van hem!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:57

Heel mooi en vol met liefde geschreven.
Jullie band is heel erg zichtbaar op de foto's!