Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tiwi1969 schreef:Dat is een heel lastige diagnose, maar ik kan mij zo goed voorstellen dat je een 7 jarig paard alle kans wilt geven die er is.
Je woont in Overijssel zie ik in je profiel.
Een hoefsmid waar ik mijn laatste hoop op zou vestigen is G.erben B.ronkhorst uit Oene, Gelderland. M.i. een van de beste hoefsmeden van Nederland, o.a. hoefsmid bij de kliniek in Utrecht in deeltijd en ambulant werkend. Heel bescheiden vent dus helaas geen website o.i.d. maar zijn telefoonnummer is via Google wel te vinden.
No_No schreef:Hoefkatrollen zijn nu 3 en 3, ernstige verbening van het hoefkraakbeen, lage overhoef en hoge overhoef in ontwikkeling. Grote kans dat het achter net zo slecht is.
Ik weet het niet..
No_No schreef:Maar hoe reel is het om een paard op kreupelheid te beoordelen als het aan 4 benen al pijn heeft?
Verkopen kan niet (als ik dat zou willen), als hij weg moet dan gaat hij hemelen. En om eerlijk te zijn ga ik hem ook niet als grasmaaier houden omdat hij daar niet op kan. Dus wat voor lol doe ik hem daar aan..?
quote]No_No schreef:Dierenarts zei verder niet zo veel behalve dat het niet best was voor een paard van 7 jaar.
Pijnstillers zie ik verder niet als een oplossing maar als een verbloeming van het probleem.
.
No_No schreef:Speciaal beslag zou niets meer voor hem doen. Hij loopt nu op blote voeten en kon zo blijven. Wel een goede smid is het advies.. maar vind die maar eens..
Maar hoe reel is het om een paard op kreupelheid te beoordelen als het aan 4 benen al pijn heeft?
Ik ga weer curcuma geven, zou ook heel goed zijn bij artrose.
Verkopen kan niet (als ik dat zou willen), als hij weg moet dan gaat hij hemelen. En om eerlijk te zijn ga ik hem ook niet als grasmaaier houden omdat hij daar niet op kan. Dus wat voor lol doe ik hem daar aan..?
Vreselijk lastig dus!
ElCamino schreef:Hij krijgt al jaren Joint Supplement Glucosamine van Joint Saver, ik bestel het direct in Engeland via VetUk en een emmer van 2.5 kilo kost ruim €140 en je doet er ruim 3 maanden mee.
Dan staat hij op een zakje buut in natte , koude en soms slechte periodes, doos bute van 100 zakjes kost ook €135.00.
Dan het speciale beslag, met name artrose in de kogels, kan niet meer afrollen dus speciaal beslag €100 per 8 tot 10 weken...
Een kleine pijnstilling kan in mijn ogen geen kwaad.
Maar daar zijn de meningen over verdeeld.... waarom een mens en een hond of kat wel op pijnstillers maar een paard mag nooit.....