Dit jaar had ik Grimaldo (9j, Triomphe De Muze x Pachat II) en Julie (6j, Darco x Elanville) bij. Grimaldo liep hier voor het eerste jaar het 1.20m mee, Julie heb ik gestart in het 1.10m.
4 jaar geleden startte ik hier met Grimaldo in de 90 cm, vol bewondering voor de ruiters die het 1.20m meesprongen. Super leuk dus dat ik er nu zelf gewoon stond!
Julie kwam hier voor de 2e keer mee. Met Pasen sprong ze hier haar eerste parcoursjes 90 cm!
Dag 1:
Grimaldo was weer zijn hectische zelve. Echter deed hij wel netjes zijn best voor me, maar kregen we een foutje op de laatste hindernis omdat hij wat uitbrak naar buiten. Toch heel tevreden van zijn parcours!
Julie sprong voor de 3e keer ooit een parcours van 1.10m, en dit meteen dubbel foutloos! ZE liet haar goed rijden en luisterde echt netjes naar wat ik vroeg!

Dag 2:
Hier moest enkel Grimaldo lopen. Weer een net 1.20m parcours dat er gebouwd stond, dus wel zin in

In ons basisparcours bleven we foutloos waardoor we verder mochten in de 2e fase. Daar werd hij weer een beetje heet en kregen we de laatste dubbelsprong af. Maar zeker niet ontevreden over hoe hij sprong!

Ook kregen we voor de eerste keer in ons leven een 'groot water' voor onze neus geschoven. Ik had wel wat stress, maar Grimaldo deed alsof hij het al heel zijn leven sprong. Hier staat hij nog overbouwd.

Dag 3:
Grimaldo kreeg een dagje rust, maar Julie mocht wel weer aan het werk vandaag!
In ons 1.10m parcours kregen we 1 foutje in een lijn. Ik wist dat ik iets terug moest rijden, maar blijkbaar was het toch nog niet genoeg. Ach, weer een werkpuntje bij ^^.
Verder sprong ze weer geweldig

Dag 4:
D-day. Beide paarden liepen de 'GP' van hun proef.
Had ik stress? Ja, ik had stress. Vorig jaar had ik de GP van het 1.20m ook gereden en kreeg ik een 1.30m proef voor mijn neus. Ik wist dat als ik toen Grimaldo gestart had, hij zichzelf overvraagd zou hebben.
Dit jaar stond de proef 'iets' lager gebouwd, maar we kregen wel het water opnieuw. Dit keer stond het niet overbouwd...
Ik denk dat niemand dit had verwacht van mijn kleine Grimaldo, want hij heeft ons allemaal weer met verbazing achtergelaten.
Tot de laatste hindernis had hij geen enkele balk uit de lepels getikt. Zelfs geen voetje in het water... En toen kwam de stress bij mij

Ik denk dat ik nog nooit zo trots ben geweest op mijn kleintje! Nog nooit zo'n dikke proef gelopen en dan zo'n resultaat... Uiteindelijk zijn we 10e geworden in onze eerste GP.

Julie liep eigenlijk dezelfde proef als Grimaldo. Zelfde lijnen, alleen kreeg je de keuze of je water sprong of niet. Ik wilde eigenlijk water springen met haar, maar omdat ze toch wat angstig was heb ik gekozen het uiteindelijk niet te doen.
Dit parcours was voor mij persoonlijk het minst goede, ik kreeg haar niet zo goed voor de sprongen en je merkte duidelijk dat we beide moe waren. Op naar de volgende...

Normaal post ik vrij weinig filmpjes van Grimaldo omdat ik weet dat ik vrij veel (afbrekende) commentaar krijg, maar omdat ik zo trots ben op ons rondje krijgen jullie het toch te zien.

Ik hoop dat jullie even tevreden zijn als ik...