Pels weer hobbelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ahryah

Pels weer hobbelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 18:55

Na dr welverdiende vakantie mocht Chelsie ook weer lekker hobbelen :D , jammer genoeg regende het dus zijn de fotos niet allemaal even mooi geworden.

Chelsie is een 12 jarige merrie uit Kazimir (V. Samber) en hooguit 1,52 hoog. We mogen nu L2 starten ^^
Ik ben dr nu weer aan het oppakken na dr vakantie dus het is gewoon wat basis werk ( wat meestal al moeilijk genoeg is)
Het plan is om na de vakantie weer wedstrijden te starten en dan kijken hoever ik kom voor het einde van het jaar ( dan moet ik bij de paarden starten)

Tips en commentaar mag natuurlijk maar hou het wel netjes :)

1. Discussie met dr over wat er nou moet gebeuren :')
Afbeelding

2. Lang laag is nog een beetje een moeilijk puntje aangezien ze graag als een krachtpatser rond showt
Afbeelding

3. even gassen
Afbeelding

4. Afgeleide pony :') :')
Afbeelding

5. :o :o
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Galop is nog een beetje een moeilijk puntje afentoe ( weer even opnieuw spiertjes kweken)
Afbeelding

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:58

Leuke pony! Tip: naar voren kijken. En probeer niet te dwingen met je handen. Nu dwing je haar naar beneden door middel van je handen omlaag en vast te zetten. :)

Ahryah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 19:08

Cas123 schreef:
Leuke pony! Tip: naar voren kijken. En probeer niet te dwingen met je handen. Nu dwing je haar naar beneden door middel van je handen omlaag en vast te zetten. :)

Dankjewel!
Over me handen dat klopt. Als ik ze hoger hou dan heeft ze juist alleen maar de neiging mee omhoog te komen en weer alsof ze een koningin is door de bak te paraderen :P Vast zetten doe ik alleen niet imo. Ze heeft ruimte zat om omhoog te komen en ik heb bijna geen druk op mijn teugels ( heel licht in dr mond)
Tis een stukje rijtechnische handigheid die ik nog moet leren maar ik werk er wel naar toe me handen op de juiste plek te houden :)

Gwenvd

Re: Pels weer hobbelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:19

leuke pony, inderdaad zijn je handen wel een aandachtspunt. Goed dat je er al mee bezig bent! ziet er leuk uit hoor!

Ahryah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 21:20

Gwenvd schreef:
leuke pony, inderdaad zijn je handen wel een aandachtspunt. Goed dat je er al mee bezig bent! ziet er leuk uit hoor!

Dankjewel!! :D

lieskehh

Re: Pels weer hobbelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:36

Wat een leuke pony! heel veel succes verder in L2 :D!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:24

Dat van je handen inderdaad, maar probeer ook goed op je voeten te blijven staan (hakken uitdrukken, niet naar voren vallen) en rechtop te blijven. Nu hang je wat naar voren. Ik denk dat je al wat makkelijker rechtop blijft zitten als je voor je kijkt.

Verder ziet het er prima uit, een super mooie pony!