Als alles zo goed gaat (oortjesfilmpje en foto's)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WildDreams

Als alles zo goed gaat (oortjesfilmpje en foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 14:39

Doe je toch gewoon lekker het hoofdstel af om je training leuk af te ronden? :D

Ik rijd Romaissa nu al ruim 2 jaar bij, en na heel veel downs, maar toch door te hebben gezet, gaat het nu beter dan ooit! *\o/*

Van de week ging het dressuren zo lekker dat ik besloot haar hoofdstel af te doen als beloning en nog even door te rijden, hier geniet zij zo van! En ik dus ook <3 Het is een begin, de rem zit er op, het gas nog niet helemaal ( :+) en de stuur redelijk. Toch door de ruime bevestiging van de rem vertrouw ik het genoeg om ook in galop te gaan, dat vind ze geweldig! Ze was al moe van de dressuurtraining en is erg voorzichtig als ik geen "echt" stuur heb, dus vandaar dat ze ook zo vaak terugvalt :')

Het wijken met hoofdstel is ook nog maar een beginnetje (madame loopt graag door mijn been heen en ben pas sinds kort begonnen met dressuurmatig trainen), dus het is verre van OK zonder hoofdstel, maar ik vind het leuk om het toch te proberen :)

Kijk en geniet mee op Romaissa's rug!

Daarnaast zijn we ook begonnen met buitenritjes zonder andere paarden en mijn vader op de mountainbike, dit gaat ook super!

Op de heenweg
Afbeelding

En de terugweg met mijn vader en haar beste maatje voorop op de fiets
Afbeelding

Bedankt voor het kijken :D

WildDreams

Re: Als alles zo goed gaat (oortjesfilmpje en foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 19:54

Niemand? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:39

Super stoer! Zou niet durven: Foresterlief schrikt me net wat te vaak en te ongecontroleerd... :D

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:43

hahaha ik heb ook altijd een fietser bij anders kom ik 5 meter van het erf af :')

wel goed hoor dat je dat zo durft zonder hoofdstel ... doe het je nog niet na

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 10:40

Picasso schreef:
Super stoer! Zou niet durven: Foresterlief schrikt me net wat te vaak en te ongecontroleerd... :D

Haha Romaissa alseerst ook, ik herken het! In het begin toen ik haar reed schrok ze van elk geluidje en ging ze er vandoor, maar de communicatie en het vertrouwen zit eindelijk zo goed dat ik dit eindelijk ook aan durf! In het begin had ik er nooit van durven dromen, dan lag ik in de tijd van het filmpje er al 10x af :') Dankjewel! :D

CharlotteJay schreef:
hahaha ik heb ook altijd een fietser bij anders kom ik 5 meter van het erf af :')

wel goed hoor dat je dat zo durft zonder hoofdstel ... doe het je nog niet na

Hahaha precies dat, of het gaat wel lekker tot er een koe op kijkt van het grazen, dan is het rechtsomkeert en je zit na een race met een formule-1 snelheid op een trillend paard op het erf. Koeien achter driedubbele draadjes zijn ook doodeng natuurlijk :') Dankje! :D

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 18:36

Hier nog een foto van de zijkant <3

Afbeelding

Springen doen we ook (laag) met halster voor de zekerheid nog :) (vorig jaar)
Afbeelding

En zo ging het rijden (op neckrope) van de winter nog, geen stuur, alleen maar rondjes rijden, weinig rem en alleen gas :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:50

Leuk om te zien hoor, dat vertrouwen. Ik waag me er echt niet aan; de Forester weet precies wanneer ik niet op zit te letten en ben blij met de 'rem' in de vorm van een bit... :)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 12:43

Picasso schreef:
Leuk om te zien hoor, dat vertrouwen. Ik waag me er echt niet aan; de Forester weet precies wanneer ik niet op zit te letten en ben blij met de 'rem' in de vorm van een bit... :)

Ik geef je groot gelijk, ik was vanmiddag ook heeel blij met het bit... Honden langs de weg gingen zo tekeer dat ze zich meerdere keren omtrok en wegvloog richting de snelweg, dit doet ze normaal nooit (meer)! Uiteindelijk er maar afgesprongen want zelfs met bit had ik geen controle over het omkeren en kreeg ik haar er niet langs... Ik lag er een paar keer bijna naast. Nou, zonder bit lag ik waarschijnlijk onder een vrachtwagen nu := Hou het zonder bit en hoofdstel rijden maar mooi binnen de hekken :+

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:45

Leuke foto's, en leuk dat dit al heel goed gaat! :D

Volgens mij zag ik je pas rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:35

Gewoon lekker blijven doen, ben gewoon jaloers! :) Maar wat een spannend gedoe langs de weg zeg, jakkie! :oo

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 21:25

Dankjulliewel :D

Op de hei of op straat Jolande? Moet nog steeds een keer jouw pony komen bekijken :+