trots op mijn kanjer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

trots op mijn kanjer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 21:11

Hallo!

Ik heb vanavond voor het eerst in 3 jaar weer vrij hoog gesprongen. Ik heb een rugprobleem maar ik heb goedkeuring van de arts gekregen dat ik weer mag springen! En dat is ook wat ik het liefste doe/deed.
We hebben wekelijks springles sinds een maand.
Mijn houding is niet helemaal goed, dat weet ik. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was volgens mij 50/60 cm.
Ong. 2 jaar geleden sprong ik heel soms.

Afbeelding

Afbeelding

Als jullie tips hebben zijn ze welkom, maar hou het lief :)
:wave:

Ufurio4e

Re: trots op mijn kanjer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:50

Hallo,

het is mijn nog niet helemaal duidelijk. Maar ik zie volgens mij dat je paard niet basculeerd.hierdoor heeft hij een holle rug en kan hij zijn benen niet goed optrekken. Ik zou als ik jou was je paard eens laten vrjj springen en niet springen zonder begeleiding zodat je even wat technischer kunt springen zonder je paard te belasten. Succes verder en sterkte met je rugklachten.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 20:05

Dit was met begeleiding. Alleen voor de foto's is mijn instructrise aan de kant gaan staan en heeft mijn moeder foto's gemaakt. Mijn pony heeft op M niveau gesprongen. Alleen hij heeft dit 3 jaar niet gedaan. Hoe zou ik dit dan kunnen verbeteren? En waar is vrijspringen nuttig voor? :)

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:12

Wat zij je instructie over jou houding en je paard?

met vrij springen moet je pony zelf kijken en zelf inschatten hoe de sprong gaat verlopen en leerd daarbij zelf te springen.
Maar zijn verkeerde springhouding kan ook door jou houding komen. Maar zoals ik al zei is het lastig te zien op de fotos

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 20:20

Mijn instructrise zei dat mijn teugels korter moest houden voor het contact maar niet echt iets over mijn houding of die van het paard. Zal vragen of de houding van mij of de pony niet goed was. Zij zag het natuurlijk in real life. Idd jammer dat de foto's niet van opzij zijn genomen :)