Floyd is geboren op de fjordenfokkerij ergens in Drenthe waar ik toen stond met mijn fjord Harry. Helaas overleed Harry op de respectabele leeftijd van 30 jaar.
Ik wou toen toch graag weer een paard hebben en twijfelde of ik wel weer een fjord wou.. Uiteindelijk gezegd dat ik er toch wel weer één op stal wou

De fokker zei dat hij nog een 2,5 jarige ruin had lopen die hij verkocht had aan een man maar dat hij er niks mee deed en dat hij te koop stond. Ik heb Floyd van veulen af aan onbewust zien opgroeien zonder te beseffen dat hij later mijn nieuwe topper zou worden.
Graag wou ik een grote fjord die toch wel echt 1,50m zou worden. Mijn wens is inmiddels uitgekomen want Floyd meet inmiddels maar liefst 1,54 m

Dus zo gezegd zo gedaan ik en ben ik samen met mijn ouders gaan kijken bij Floyd.
Mijn eerste gedachte was oei die is wel heel grof en stiekem een beetje lelijk

Dus zo gebeurde het en Floyd was van mij

Respect als je alles gelezen hebt

Even kort op een rij:
Floyd
Ruin
1,54m
Vader: Ansgar Skellerod
Moeder: Prisca
Moeders vader: Kaspar K129–
Modelruin
http://www.facebook.nl/fjordfloyd
Genoeg geklets en geniet van Floyd door de jaren heen

Floyd als veulen

Floyd als 2,5 jarige toen ik hem net gekocht had

En zijn haar eraf geknipt

En langzaam groeide het weer aan tot model strijkplank

Inmiddels is Floyd 3 en gaan we langzaam aan zadelmak maken. Dat deed hij echt super braaf! Hier zat ik er voor de eerste keer op. Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt

Inmiddels is Floyd alweer 4 en wil ik toch wat verder met rijden dus dat betekend dat hij geschoren werd om te kunnen rijden want hij had een mega vacht

Ook deden we leuke dingen zoals de fjordenkeuring!!

En hadden we samen een fotoshoot! Deze hangt ook op canvas aan de muur

En de koude periode kwam er weer aan en meneer begon weer teddy te worden. Dus koos ik nu voor hartjes de letter F en Mickey Mouse

Inmiddels is Floyd 5 en omdat hij het op de keuringen goed gedaan had was het tijd voor de zadelproef

Deze heeft hij behaald en ja hoor hij is modelruin!!

Maar de winter bracht ons eerst heel veel regen wat resulteerde in zwemles en Floyd dacht er zo het zijne van.

Inmiddels is Floyd 6 en heeft hij een nieuw vriendje Gerda de koe!!

Ik ben echt super blij met mijn topper!!!

En nog 1 laatste foto Floyd 2,5 jaar en 6 jaar! Hij is echt enorm veranderd

Tot de volgende keer