1 foto zegt meer dan 1000 woorden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

1 foto zegt meer dan 1000 woorden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 13:23

Ooit ben ik begonnen als klein, klein, klein meisje met pony rijden. De eerste keer was ringsteken op Slingertje op Erve Meendrinkboer in Markelo. Daarna moest ik toch echt nog een aantal jaren wachten totdat ik op pony les mocht. Mijn zus (_Lucifertje) mocht eerder beginnen want ja, zij was ouder *zucht*.
Jaren gingen voorbij en een natuurtalent, nee dat was ik totaal niet. Iedere les viel ik er wel vanaf maar ik bleef doorgaan. Op mijn 13de ben ik begonnen met een zaterdagbaantje op de manege, van 08.00 uur 's ochtends tot 18.00 's avonds. Het was heel hard werken, mesten, vegen, poetsen, zadelen. Ik was een echte stalmeid maar wat vond ik het heerlijk. Regelmatig met de blaren op mijn handen ging ik weg om de dag erna gewoon weer te werken met tape er omheen. Vakantie's, dat was het einde, heerlijk de HELE dag met de paarden bezig van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Al verdiende het vreselijk slecht voor het toch zware werk wilde ik het voor geen goud inruilen voor een normale weekendbaan. Goed kleine meisjes worden groter en ouder en ik moest stage gaan lopen, al met al heb ik ruim 5 jaar gewerkt op de manege.

Na het verlies van ons vorige paard ging onze zoektocht ging weer van start, wijs geworden uit de voorgaande paarden wisten we wat wel en wat we absoluut niet wilde. Op 3 september 2013 sloeg echter voor mij het noodlot toe. We gingen een paard uitproberen maar dit ging fout, heel erg fout. Zoals altijd ging ik als eerste op het paard, dit was een gewoonte. Ik ben er vanaf gevallen en het paard is op mijn rug gaan staan. Mijn aller eerste reactie was of mijn benen het nog deden. Goddank was dit het geval en kon ik mij concentreren op het ademenen. Ambulance gebeld en eindelijk de pijnstiller, halleluja!! Ambulanciers deden onderzoek en op het moment dat ze zeiden: "We gaan hiermee naar het UMC Radboud in Nijmegen" wist ik eigenlijk wel dat het foute boel was.
In het Radboud aan gekomen werd ik direct naar de traumakamer gereden. Dan staan opeens allemaal mensen langs je bed die allemaal iets van je willen. Kleren kapot geknipt maar mijn laarzen konden gespaard worden, dankzij de ritsen erin! Goed, daar lig je dan poedelnaakt met pijn te wachten op wat komen gaat. Uiteindelijk is er besloten om in de CT scan gelegd te worden. Ik ben gescand van het puntje van mijn hoofd tot aan mijn bekken. Ook is er contrastvloeistof ingespoten wat je het gevoel geeft alsof je aan het plassen bent. De uiteindelijke diagnose was 9 gebroken ribben aan de rugzijde, 2 klaplongen en een scheur in mijn nier, oliebol nu kan ik morgen niet gaan werken. (ik was net 3 dagen door mijn proeftijd) De dienstdoende chirurg is wakker gebeld en deze wilde even afwachten hoe mijn lichaam het zelf zou redden. Hierna ben ik naar de Intensive Care gebracht en ben ik volgepompt met medicijnen (morfine, esketamine, diclofinac en paracetamol). Helaas bleef mij niets bespaard en bleek ik allergisch te zijn voor de morfine.
Nadat dit probleem verholpen was mocht ik na 1 week naar huis! De eerste 3 weken ben ik terug gegaan naar mijn ouders en heb ik heel erg veel pijn gehad. Na deze weken kon ik weer rustig aan gaan lopen, zitten en gewoon wat bewegen.
Uiteindelijk ben ik na 3 maanden weer begonnen met werken. Eerst 2 dagen in de week 1 uurtje, ook omdat ik nogal wat reistijd had wilden ze mij niet teveel belasten. In april 2014 ben ik weer fulltime begonnen en heb ik juni alsnog een vaste aanstelling gekregen :D Ook ben ik na mijn ongelukje aan mijzelf en mijn lichaam gaan werken. Ik ben begonnen bij een Personal Trainer en ben op dieet gegaan.
Dit alles heeft mij zo ontzettend veel gebracht dat ik in november 2014 voor de eerste keer weer op een paard zat. Het paard wat mijn zus gekocht heeft omdat ik zei dat ze dat MOEST doen.
Afbeelding

Hierna heb ik nog een paar keer rondgehobbeld en ben ik in mei 2015 voor de eerste keer weer op een vreemd paard gestapt. Zonder enige vorm van angst.

En dan nu de het moment, de foto waar ik zo ontzettend verliefd op ben geworden... 2 weken geleden, toen was het best heet. Wat ga je dan doen als vrienden een meer in hun tuin hebben :o zwemmen!
Afbeelding

Zonder zadel, maar wel met hoofdstel en cap natuurlijk stapte ik zonder enige vorm van angst op Briljantje en zijn we gaan zwemmen. Hij had er zo gigantisch veel plezier in dat hij echt heel hard zwom en toen hij de vijver uitklom ik er, je zult het niet geloven, vanaf viel ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fimpje incl valpartij :)

Het heeft voor mij zo moeten zijn en ga ik nu rustig denken wat ik verder wil.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:28

Zo dan, dat is niet niks!! Gelukkig ben je er uiteindelijk wel goed vanaf gekomen!
Wat een pracht paard zeg!
En dan heeft je werkgever echt wel iets in jou gezien, dat je na zo'n tijd van afwezigheid alsnog je contract gekregen hebt! :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 14:34

Kentaro schreef:
Zo dan, dat is niet niks!! Gelukkig ben je er uiteindelijk wel goed vanaf gekomen!
Wat een pracht paard zeg!
En dan heeft je werkgever echt wel iets in jou gezien, dat je na zo'n tijd van afwezigheid alsnog je contract gekregen hebt! :D

Ik heb inderdaad wel veel geluk gehad maar het is ook echt en goede werkgever :D

Paard is van mijn zus, ik leen hem zo nu en dan een keer om leuke dingen te doen. Al longeer ik hem wel iedere week.

MarjanB

Re: 1 foto zegt meer dan 1000 woorden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:30

Super! Echt leuk dat je nu weer vertrouwen hebt :) Het is ook wel echt een erg leuk dier!

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:40

Wauw, wat een verhaal. Fijn dat je weer op een paard zit en dat het goed met je gaat .

Slingertje? dat is lang geleden. 25 jaar of zo? was dat niet een Fjord?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:08

Hey wat een vreselijk topic! Echt super om te zien dat jullie zoveel plezier hebben met BB!
Heb het destijds een beetje gevolgd in het verkooptopic en ben erg blij dat je weer van de paardjes kunt genieten en wie weet misschien weer een zoektocht naar een fijn paardje :D ?

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:11

Mooi verteld.
Ik ben blij dat ik Briljant tegengekomen ben en dat hij er (mede) voor gezorgd heeft dat je weer vertrouwen hebt.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 17:57

MarjanB schreef:
Super! Echt leuk dat je nu weer vertrouwen hebt :) Het is ook wel echt een erg leuk dier!

Absoluut en vooral niet zo groot! Dat maakt de stap toch kleiner :D

avaluna schreef:
Hey wat een vreselijk topic! Echt super om te zien dat jullie zoveel plezier hebben met BB!
Heb het destijds een beetje gevolgd in het verkooptopic en ben erg blij dat je weer van de paardjes kunt genieten en wie weet misschien weer een zoektocht naar een fijn paardje :D ?

Op zoek naar een eigen is nog een grote stap te ver eerst eens kijken of ik ergens een fijn paard kan leasen voor een dag of 3. Genieten doe ik echt met volle teugen.

Witje2 schreef:
Wauw, wat een verhaal. Fijn dat je weer op een paard zit en dat het goed met je gaat

Slingertje? dat is lang geleden. 25 jaar of zo? was dat niet een Fjord?[/quote]

Ken jij Slingertje ook nog? Ik schat dat het inderdaad een jaar of 22-23 geleden is! Was volgens mij 3 a 4 jaar.

_Lucifertje schreef:
Mooi verteld.
Ik ben blij dat ik Briljant tegengekomen ben en dat hij er (mede) voor gezorgd heeft dat je weer vertrouwen hebt.

Jij hebt daar ook een aandeel in gehad he! Ik kan ook jou vertrouwen als je zegt dat ik iets kan :D

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:36

Haha, ja, Slingertje is me altijd bij gebleven. In ieder geval de naam ;-). Ik ben daar een paar weekenden geweest met een vriendin van mij (met haar ouders en de camper) om lekker in d epossen te rijden . Ik zal toen een jaar of 12/13 geweest zijn...

Tof dat je weer op een paard zit

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:15

Oef, ik besef weer dat ik enorm veel geluk gehad heb bij een soort gelijk ongeluk (er af gekukeld, paard op mijn rug gestaan, hier 'alleen maar' wat inwendige bloedingen, beschadigde lever en m'n ribben aan rug kant gekneusd, wel een fijne logeerpartij op de IC en nu, 14 jaar later, nog steeds regelmatig pijn).

Fijn dat je weer aan het rijden bent!

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:04

Je topic staat op de Facebook pagina van Bokt.nl!
Ik heb ook getemd voor Uitgelicht :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 17:51

Witje2 schreef:
Haha, ja, Slingertje is me altijd bij gebleven. In ieder geval de naam ;-). Ik ben daar een paar weekenden geweest met een vriendin van mij (met haar ouders en de camper) om lekker in d epossen te rijden . Ik zal toen een jaar of 12/13 geweest zijn...

Tof dat je weer op een paard zit

Mijn vader is jaren lang met vrienden een weekend geweest en ik zelf op ponykamp!

Dennis schreef:
Oef, ik besef weer dat ik enorm veel geluk gehad heb bij een soort gelijk ongeluk (er af gekukeld, paard op mijn rug gestaan, hier 'alleen maar' wat inwendige bloedingen, beschadigde lever en m'n ribben aan rug kant gekneusd, wel een fijne logeerpartij op de IC en nu, 14 jaar later, nog steeds regelmatig pijn).

Fijn dat je weer aan het rijden bent!

De pijn valt bij mij reuze mee maar dat komt ook wel dat ik veel sport en ik ga iedere 2 weken naar de Masseur om het helemaal los te maken. Toen ik de eerste keer ging zaten mijn spieren aan de rechterkant zo ontzettend vast dat je ze niet eens kom bewegen/op zij kon wrijven. Dit is gelukkig wel verholpen. Ik heb er met name pijn aan als het regenachtig en koud is ;-) ook een goed bed doet wonderen voor mij. Ik sleep als ik ga logeren of op vakantie ga en ik kan het kwijt mijn topmatras mee. Harde bedden en je ribben zijn geen goede combinatie.

_Lucifertje schreef:
Je topic staat op de Facebook pagina van Bokt.nl!
Ik heb ook getemd voor Uitgelicht :D

Whaaaa super gaaf!!!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:57

Zo jeetje wat een verhaal
wat fijn dat je nu weer in zadel zit en kan genieten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 18:29

moonforever schreef:
Zo jeetje wat een verhaal
wat fijn dat je nu weer in zadel zit en kan genieten

Genieten doe ik momenteel van ieder klein momentje :)