Fjord Toot tijdens clinic Melanie Mouthaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim91

Fjord Toot tijdens clinic Melanie Mouthaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 17:13

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijd geleden dat ik foto's van mijn knappe fjord heb geplaatst. Ik heb in mei een clinic gereden van Melanie Mouthaan. Het was super leuk! We hebben veel geleerd.

Even een praatje maken over het monster!
Afbeelding

Er zaten opeens mensen langs de bak enzo, heel spannend!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tsja.... Soms is de concentratie even weg.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Kim & Toot

different1

Re: Fjord Toot tijdens clinic Melanie Mouthaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:16

Ziet er goed uit.
kan fijn bewegen, jouw monster.

Ik vind jouw zadel wel aan de kleine kant, merk je dat zelf ook met rijden?

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 17:18

different1 schreef:
Ziet er goed uit.
kan fijn bewegen, jouw monster.

Ik vind jouw zadel wel aan de kleine kant, merk je dat zelf ook met rijden?

Dank je wel. Nee hij is niet te klein. Ik heb net een nieuw zadel. Hij moet alleen weer opgevuld worden. Dus daardoor zit ik wat meer achterin mijn zadel. Vandaar dat het er zo uitziet. Vrijdag komt de zadelmaker ;)

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:21

Wat een leuke fjord. Hij loopt heel netjes ! Ik dacht ook al dat het zadel te klein voor jou zou zijn.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:22

Ziet er leuk uit! Leuke foto's
Is dit bij Henk en Marleen?

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 17:23

melanietje14 schreef:
Wat een leuke fjord. Hij loopt heel netjes ! Ik dacht ook al dat het zadel te klein voor jou zou zijn.

Dank je wel! Kijk maar op de foto dat hij met z'n koppie in de lucht loopt. Daar zit ik wel voorin m'n zadel en dan is hij echt niet te klein. Kan nog een ruime hand achter.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:26

Nou sorry dat ik het zeg, maar denk dat het weinig met opvullen te maken heeft, het ziet er inderdaad echt te klein uit..

Je hebt wel een leuke fjord!

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 17:27

P_Tries schreef:
Ziet er leuk uit! Leuke foto's
Is dit bij Henk en Marleen?

Dank je wel. Klopt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:33

Ik vind het zadel ook te klein en dat heeft niks met opvullen te maken. De foto die jij aan haalt zit je helemaal niet in het zadel. :) De foto's waar je dat wel doet is het te klein.
Als je achterop zou zitten omdat het opgevuld moet worden zou er vanvoor meer zadel zichtbaar zijn en dat is er niet. :)

Mooie Fjord, hij zou imo in draf nog wat actiever mogen van achter. Dat zal het ruggebruik ook ten goede komen. :) Wel zie ik een fijne eerlijke hand. :)

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 17:54

Ayasha schreef:
Ik vind het zadel ook te klein en dat heeft niks met opvullen te maken. De foto die jij aan haalt zit je helemaal niet in het zadel. :) De foto's waar je dat wel doet is het te klein.
Als je achterop zou zitten omdat het opgevuld moet worden zou er vanvoor meer zadel zichtbaar zijn en dat is er niet. :)

Mooie Fjord, hij zou imo in draf nog wat actiever mogen van achter. Dat zal het ruggebruik ook ten goede komen. :) Wel zie ik een fijne eerlijke hand. :)

Ik zal het erover hebben met m'n zadelmaker. Maar heb het nu wel genoeg gehoord denk ik toch _/-\o_

Het klopt inderdaad dat hij nog iets actiever mag in draf. ik ga erop letten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:04

Het zadel kan voor het paard niet groter. Dus ik vermoed dat ze het ermee zal moeten doen zo. :)

Maar goed. Je hebt hem netjes aan het lopen hoor! Ik vind wel dat hij wat constanter nageeflijk mag.

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 18:08

Suzanne F. schreef:
Het zadel kan voor het paard niet groter. Dus ik vermoed dat ze het ermee zal moeten doen zo. :)

Maar goed. Je hebt hem netjes aan het lopen hoor! Ik vind wel dat hij wat constanter nageeflijk mag.

Dat klopt ook. Heb al een massimo met Franse kussens. Maar ook een goed doel om weer af te vallen toch!

Het klopt dat hij constanter in z'n aanleuning moet. Daar ben ik hard mee bezig. Gaat gelukkig steeds beter.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 04:00

Hij ziet er ècht super uit Kim! :))
Je hebt hem top aan lopen, ben er jaloers op!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:49

Welke zadelmaker heb je als ik vragen mag?
Kan me niet voorstellen dat je zo lekker kunt zitten. Zowel je benen komen voor over de wrongen heen als de achterkant van je zadel. Je lijkt er meer op ze zitten ipv erin. Ik zou inderdaad eens met hem/haar overleggen.

Verder vind ik je wel erg vriendelijk rijden.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:07

Beetje jammer dat je meteen zo in de verdediging gaat TS, de commentaren waren vast goed bedoeld. Ook ik vind je zadel op het randje voor jou, maar ik begrijp dat je rekening moet houden met de ruglengte van je paard. Misschien zijn er binnen een ander merk wel meer mogelijkheden.. Verder heb je zeker een leuke fjord en ziet het rijden er vriendelijk uit!

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 13:34

Ik ga niet in de verdediging hoor. Ik zie dat in elk geval niet zo. Ik zeg alleen wat ik te horen krijg en wat ik zelf merk. Ook heb ik nog nooit gehoord dat m'n zadel te klein is. Iedereen zegt juist altijd dat ik er goed in zit en dat hij goed past.

Ik heb mijn zadel gekocht bij de greendistance. Maar vrijdag komt A3. Ik heb 2 jaar gedaan over een geschikt zadel te vinden en hierop uit gekomen. Ik heb genoeg merken geprobeerd maar of het was te lang of het was niet goed voor mijn paard of niet voor mij. Maar ik ben benieuwd wat A3 zegt vrijdag.

Bedankt dat jullie het er wel goed uit vinden zien! ;)

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:39

Hele mooie fjord vind ik! Geeft een fijn plaatje zo samen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:47

Mooie fjord :-) Wat heb je zn voorpluk netjes gedaan +:)+

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:24

Leuke combinatie! Jullie zien er heel verzorgd uit, ik zie ook zoals de rest vriendelijk rijgedrag!

Nu over het zadel, wees voorzichtig met de achterkant op te vullen omdat je veronderstelt dan anders te gaan zitten. Ik heb hier na verloop van tijd problemen mee gekregen, ik bleef in de lepel zitten en daardoor kreeg paard pijn en stress.
Dit kwam pas na enkele maanden, dus kan best geloven dat hij er nu nog prima onder loopt!
Nu die van mij is een beetje hypergevoelig, hij laat me direct weten dat er iets niet klopt of als hij pijn heeft. Hou die van jou zeker ook in de gaten, het ziet er een sterke beer uit, laat je daar niet door verblinden.
Ik wil gewoon zeggen, wees voorzichtig met opvullen/aanpassen en wonderen verwachten.. Zo zit dat niet altijd in elkaar helaas.

Nog veel succes en plezier samen!!

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 07:49

Dank jullie wel. :D

Qleke; dank je wel voor je berichtje! Ik ben uiteraard voorzichtig met opvullen. Maar m'n zadel is echt wel ver naar achter gekieperd. Hij is nu 5 maanden oud en hij is flinj ingezakt. Dus vandaar dat ik de zadelmaker laat komen. Toot laat juist heel snel merken als er iets is. Hij ziet er inderdaad uit als een sterke beer. Maar hij laat dingen juist heel snel merken. Ik ben benieuwd wat de zadelmaker zegt. :))