We zitten hier dus sinds een week, feestje hier, feestje daar. En gisteren waren we dus op een feestje en per toeval was er iemand en die heeft paarden. Na een beetje heen en weer gepraat mochten wij dus haar 6jarige quarter merrie verzorgen. Nu, dit paard kent helemaal niets, laat staan dat ze zadel mak is. Zij zelf heeft het paard al een tijdje maar heeft er dus nooit iets mee gedaan (te weinig tijd), krijgt dus ook helemaal niet veel aandacht. Wij mogen het contact weer wat oppakken. Het dier is heel braaf, alleen een tijd geleden zaten er jongens in het bos te schieten met iets en dit heeft haar geraakt waardoor ze helemaal over haar toeren was en over het hek heen heeft willen springen en is blijven hangen met haar achterbenen.. Paard is dus heel alert als we bij haar in de weide komen en laat haar amper pakken.
Daar zijn we dus het eerste uur mee bezig geweest. Toen we eerst aankwamen liet ze haar wel aaien, overal. Maar wanneer we met het halster begonnen.. tja begon ze met ons voeten te spelen, uiteraard

Uiteindelijk hebben haar in de stal gedreven en ging het in 123. Hup, halster om. We hebben haar geborsteld.. voetje laten geven (waar heel veel werk aan is). En uiteindelijk nog wat rondgelopen in de weide wat met een los halstertouw ging.. niets aan de hand als ze het halster om heeft! Na 2 uur bezig te zijn met haar dachten we dat het wel genoeg was, wil ik het halster uit doen en daar ging ze dan... weer helemaal niet te aaien op de weide. Er is dus heel veel werk aan, we zullen geen tijd hebben om er eens een zadel op de leggen denk ik

Ik vind het wel erg zonde dat er niets mee is gedaan.. want het is echt een prachtbeest!
Hopelijk kan ik met haar weer aan de slag als ik hier heen ga emigreren