VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lucky_23
Berichten: 60
Geregistreerd: 09-12-14

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:44

Leuk paardje! Hoopt dat het voor beide partijen lukt!

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 17:21

Jaa ik ook zeker :) Maar ik heb er vertrouwen in! Leuk dat je volgt.

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:28

Wat een leuk topic! Ik volg dit even! Ben best wel benieuwd of de ruil gaat lukken. Zoiets hoor je niet zo veel en ze zeggen ook vaak van ruilen komt huilen. Laat jullie het tegendeel bewijzen haha

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 21:25

Haha die gedachte heb ik ook zeker gehad en dwaalt rond vandaar de proeftijd ! 15 augustus weten we het definitief :) ook wel eens leuk wat anders toch haha!

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 14:31

Gisteren even druk gehad dus geen tijd voor een update dus bij deze komt die nu :)

Bij aankomst op stal al s'ochtends vroeg hoorde ik dat ze de stalbaas had gebeten tijdens het voeren, ik weet dat het een pittige dame is maar dit had ik niet verwacht. Ze heeft geen voernijd of dergelijk dus ik denk dat hij een onverwachte beweging heeft gemaakt ?
Eenmaal toen ik Vera uit het weiland ging halen en haar riep kwam ze tegen mijn verwachtingen in naar me toe gestapt , alsof ze me al herkende. En stiekem voelde dat wel heel goed :)

Tijdens het rijden deed ze ongelofelijk goed haar best , ondanks dat ze geen makkelijk paard is om te rijden en heel gevoelig op hulpen reageert heb ik heerlijk gereden. Tijdens het aangalopperen merk ik enorm dat er veel spieren missen, bijvoorbeeld wanneer ik door de bochten ga schiet haar achterhand onder haar vandaan zeg maar.
Na die veronderstellig dat ik dacht dat dat het probleem misschien wel kon zijn heb ik 6 balken neer gelegd zodat ze meer oplet en actief met haar benen bezig is, waardoor ik ook meteen de achterhand train. En wat vond ze het leuk , oortjes naar voren en gaan. Ik merk dat ze aan het werk gaan enorm leuk vind het er ook helemaal in opgaat.
Toen 3 draf balken neer gelegd en daarna kwam een klein sprongetje van nog geen 40 cm , dat was ook om die achterhand te verbeteren en sterker te maken.

Nog meer tips om haar achterhand sterker te maken ?

Vanavond weer rijden en dan zal ik weer een update'je maken en even een stand foto om te kunnen vergelijken de eerste dag en nu de 5e dag of er verschil te zien is *\o/*


Afbeelding

Even vanaf een krukje ik ben helaas net zo groot als haar ook 1,65 dus voor een leuk foto'tje was dit mijn redmiddel :')

Afbeelding

Afbeelding

Ik longeer haar altijd even voor het rijden , gewone weg dat ik nog niet haar hele karakter ken maar wel dat het een vurig en af en toe onvoorspelbare dame is, en veiligheid voorop. Totdat ik weet waar toe ze in staat is word ze eerst even gelongeerd.

Maar voor zoverre al ongelofelijk trots op het resultaat van nu . Van een echte driftkip zie ik haar nu een stuk rustiger in der hoofd worden en veel geconcentreerder met rijden. Ik zie haar bijna meer spieren krijgen en veranderen waar ik naast sta. Ongelofelijk trots op dit kreng :o

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:07

Goed bezig hoor! ;)

Getup

Berichten: 8292
Geregistreerd: 27-01-07

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:36

leuk!
Maar heb je ook de mogelijkheid om haar te kopen, als die andere persoon juw paard niet wil hebben? Zou jammer zijn .

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 17:44

Dat is een goeie vraag. Zelf nog niet over nagedacht. Heb zelf niet de financiele mogelijkheden voor 2 paarden , dus zal dan eerst een huisje voor mijn haf moeten vinden. En zelf vind ik in dat opzicht ruil erg fijn ivm met jij hebt die gene zijn paard en andersom dus heb je altijd wel een beetje contact. Bij verkoop heb ik dat gevoel datdat minder zal zijn.

Maar voor zover ik van het meisje hoor is ze dol gelukkig met Sep en gaat de ruil door. Maar alles kan veranderen!

Getup

Berichten: 8292
Geregistreerd: 27-01-07

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:46

Het is wel een aparte constructie, vooral ruil met lange proeftijd, nooit van gehoord :-) . Wel fijn, dat het zo kan.
Misschien kun je het er eens met haar over hebben, dat als zij jouw haf ook graag wil houden, dat jullie dan eerder tot definitieve ruil /koop over kunnen gaan.

Alja

Berichten: 25616
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:02

Vind de proeftijd idd ook erg lang maar als iedereen akkoord is is het toch prima.

Getup

Berichten: 8292
Geregistreerd: 27-01-07

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:03

tuurlijk. Maar is de ts al helemaal gelukkig met "haar" nieuwe paardje en dan zou het erg jammer zijn, als het over een paar weken toch niet tot ruilen komt.
maar dat wisten ze beiden va te voren, dus no problem!

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 18:18

Ik snap niet wat het probleem is met een lange proeftijd. Dat is in mijn ogen alleen maar fijner. Zodat je het dier beter leert kennen dus ook kan kijken of je zeker weet of het gaat klikken , dat ik er geen spijt achteraf van krijg.

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:36

Ja als beide happy zijn met deze constructie en proeftijd, dan lijkt het mij geen probleem. Leuk paard om te zien trouwens!

matedor

Berichten: 964
Geregistreerd: 06-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:01

Ik volg ook! Ontzettend fijn dat het zo geregeld kan worden!!

dunja_11

Berichten: 693
Geregistreerd: 08-04-14

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:46

Ik volg ook! Wat een knap paard, en dat hoofdstel, ben ik heeelemaal dol op nu! <3

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 14:12

Gisteren weer even balkjes neergelegt en een klein sprongetje , maar ik merk dat ze enorm heet word tijdens het springen , waardoor ze niet meer haar benen gecontroleerd gebruikt en alleen maar snel wilt gaan. Daar moet dus aan gewerkt worden *\o/* maar aan het eind van het rijden is ze er toch nog een paar keer erg fijn en gecontroleerd over heen gegaan. _/-\o_ Galop ging echter super! Heel fijn en gecontroleerd deze keer en de achterhand bleef er ook de hele tijd onder. Zo zie je maar oefening baart kunst en nu al in 4 keer rijden!
Ik merk alleen wel dat omdat ze zo heet word en snel er over heen wilt ze haar benen niet inklapt.

Tips!? :Y)

Foto's post ik zometeen. Ga zo weer naar haar toe om stal te mesten (dat moet altijd op zondag zelf ;( ) en dan gooi ik haar even los , afwisseling is belangerijk en als ik voor mijn 18e verjaardag er nog wil zijn zeker voor haar :o *dit is natuurlijk een grapje voordat heel bokt me voor me huis opwacht*

dunja_11

Berichten: 693
Geregistreerd: 08-04-14

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:15

Mijn verzorgpony is ook altijd er druk als ze mag springen, ik laat haar er altijd in stap/rustige draf op afgaan en dan de laatste 4 passen galop, dan gaat ze er veel beheerster overheen. Als ik dat een aantal keer doe, kan ik daarna gewoon rustig in galop erop af en luistert ze goed. :j

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 14:23

Ik laat haar er nu volledig in draf op af gaan , maar nog blijft ze druk met haar hoofd en benen , ze let eigenlijk niet meer op. Maar ik merkte wel hoe vaker ik er over heen ging hoe rustiger ze werd. Dus ik denk dat het gewoon oefenen oefenen en oefenen is. Ik heb zelf ook weinig geduld en deze dame test mijn geduld enorm. :+ ~~}> Dus een training voor ons beide haha!

Selina

Berichten: 14328
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:31

Klop het dat alle foto's op pagina 1 het niet meer doen of ligt het aan mij?

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 18:09

Klopt zoiets zag ik ook al. Weet alleen niet hoe ik het kan verhelpen

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 20:00

Foto's zijn er dan hoor :Y)
Ik ben onzettend blij met de vooruitgang! Ik moet alleen nog erg wennen aan de gangen dus moet meer op me kont gaan zitten haha! Meer tips zijn altijd welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Selina

Berichten: 14328
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:15

Ze kan wel lopen zeg !

Ik rijd nu ook een haflinger, die hebben van die snelle poedersuiker. Logisch dat je moet wennen.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 05:29

Hoe is het afgelopen met de ruil?

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:48

Staat ze te koop op marktplaats ivm tijdgebrek?

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 12:03

Heyhey , Even een update.

Lisanne is dolgelukkig met Sep (mijn haflinger) alleen bij mij met Vera mist de klik en de tijd om haar te rijden waar zij gelukkig van word. (dat houd bij haar in elke dag lekker aan het werk en ze verveelt zich snel, dit past helaas niet bij mij). Ik zie alleen dat mijn paard Sep het zo naar zijn zin heeft bij Lisanne dat ik hun hun geluk ook niet wil afpakken. Na samen te hebben gepraat , lisanne en ik, zijn we tot de beslissing gekomen dat ik vera verkoop en daarna een passend paardje voor mijzelf ga vinden en Sep bij haar blijft. Zelf ben ik er erg blij mee want ik wil niks lievers dan mijn paard gelukkig zien en bij Lisanne is hij dat zeker!