Mijn welsh B projectje

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Mijn welsh B projectje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 13:49

:D ja voor de verandering eens B, gezien ik anders alleen A heb.
Een tijd terug werd ik benaderd door iemand of ik interesse had in een welsh pony. Bij verder doorvragen bleek het om een sectie B pony te gaan en bij nog verder doorvragen om een pony die wat problemen gaf in de training. Was als kinderpony verkocht te zijn maar dit bleek een miskoop te zijn. Aanvankelijk had ik weinig interesse omdat ik eigenlijk alleen brave kinderpony ' s koop en verkoop. Dusja wat moest ik hiermee. Op de een of andere manier na wat aandringen dan toch maar eens gaan kijken. Bang, wat gestresst ponytje kwam ik bij in de stal en ik maakte eigenlijk al weer bijna rechtsomkeert :') pony even nagevoeld en een en al spanning. Halsspieren, rugspieren enorm vast en gespannen, lage rug vast, schoft pijnlijk,... aan de longe zelfde beeld een en al spierspanning, maar wel een attente, oplettende pony. Mijn interesse was gewekt, ik ben zelf osteopaat en zag hier wel een mooi projectje in. Na nog wat getwijfel en nadenken, tweede keer gaan kijken en meegenomen. Laten we het proberen.

Pony thuis gelijk op de magnesium gezet, goed voer, lifeforce erbij en diezelfde week behandeld. Allemaal erg gevoelig voor der maar je moet wat. Na een weekje rust zag ik haar letterlijk veranderen, veel relaxen, ze had het naar haar zin, deed gek in de wei dus langzaam aan aan de longe begonnen met touwhalstertje, ivm met voorgaande training problemen rustig oppakken dus.

Dat gespannen beeld was eigenlijk zo goed als meteen verleden tijd. Longeren ging rustig, net als de overgangen, geen gevlieg meer.

Na 4 weken bij wijze van training en uitproberen ingeschreven voor een show/ keuring waarbij ze in haar rubriek een mooie first place rozet scoorde. Missie geslaagd.

Thuisgekomen weer een weekje rust, hoofdstelletje aangemeten, longeersingeltje en vandaag voor het eerst met de pessoa gelongeerd, wederom geen problemen. Het is een heerlijke pony om mee te werken, gevoelig dat wel, maar de problemen die ze voorheen gaf zijn tot nu toe nog niet voorgekomen. We gaan dus rustig door met trainen, want ze mist nog heel wat goede bespiering in de bovenlijn. Hopelijk is ze over een tijdje klaar voor een fijne thuis. Soms is het bizar hoeveel last en pijn ze kunnen hebben, en dan misbegrepen worden als ze dat proberen aan te tonen.

Afbeelding
Haar heerlijke koppie

Afbeelding

Afbeelding
Een van de eerste trainingen ( met bodywrap)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Eigenlijk kan ze heel best bewegen

Op de show

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En vandaag dan voor het eerst met pessoa

MelissaV

Re: Mijn welsh B projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:56

Gaaf ding zeg!
Fijn dat ze nu terug goed in haar vel zit!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:24

wat een leukerd :) knappe kop zit erop

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:10

Wat een leukerd :D
Fijn dat ze zo positief veranderd is!

Manonnekex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:35

wat een mooie Welsh!
Mooi dat ze geen stres meer lijd en hopelijk komt het ook niet meer terug voor der!
Zou zonde zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:08

Wat een leukerd! ze kan lekker bewegen :j

Wat voor plannen heb je met haar?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:11

Leuke pony! Mooie bles! Veel plezier!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 15:57

Rebecca,ik wil nu lekker aan het trainen met haar, straks proberen we ook weer onder het zadel en als ze er klaar voor is verdient ze een plekje waar ze 100% alle aandacht krijgt