Ieder jaar organiseert de FNRS, de zitcompetite. Dit is een wedstrijd waar manege ruiters aan mee kunnen doen. (Je mag geen KNHS startkaart hebben) Het 'doel' is om de best zittende manege ruiter te vinden. Je begint met de selecties op je eigen manege, als je door bent ga je naar de regiofinale, daarna de kwartfinale, dan de halve finale en als laatste de finale. De halve finale en finale worden beide gereden op horse event dus dat is zeker een doel om te halen!
Inmiddels zijn de regiofinales al bezig. Er zijn 11 maneges/datums waarop de regiofinales worden gereden. Vorige week reed ik op manege Thielen te Tilburg de regiofinales waarvan ik net alle foto's heb gekregen en ik laat ze graag aan jullie zien!
Ik rij ik categorie 2, dit houd in; 13 t/m 17 jaar, niet in het bezit van een F8 diploma. Op het moment rij ik F8 +1 maar het niveau word gemeten op 1 april 2015 dus ik hoor nog bij categorie 2. Totaal zijn er 4 categorieën.
Mocht je meer willen weten over de zitcompetitie: [url] http://fnrsvoorruiters.nl/cursus/dressu ... ompetities
[/url]
Ik reed dus op manege Thielen op Vaya Con Dios, een super leuke ruin van 1.74. (Zelf ben ik 1.79) Gooide hoog op maar super leuk te rijden!
Foto's zijn gemaakt door de fotograaf die aanwezig was die dag, mijn moeder en vriendin die super foto's hebben gemaakt. Heel erg bedankt hier voor!
Genoeg informatie, op naar de foto's!

Binnenkomen in stap

Door een S van hand veranderen, hier ben ik de voorste (nummer 35)

(Ik denk) net terug van E-B grote volte
Mijn excuses voor het charmante hoofd

Halt houden op de middenlijn

Door een S van hand veranderen, doorzitten

Halt houden en beugels uit doen

Weg stappen na beugels uit doen

Slangenvolte zonder beugels

Geen idee wat ik hier doe... ik vond het wel een leuke foto

Wachten op de anderen tot groeten..

En groeten! (Ik sta hier helemaal rechts)

Na mijn proef afgestapt en paardje goed beloond! Hij wilde me gelijk even vertellen dat het goed ging denk ik

Als laatste nog mijn protocol, ik had totaal 125 punten en daarmee 1e geworden in categorie 2!

Ik heb een super leuke dag gehad en mijn grootste complimenten voor manege Thielen en de vrijwilligers, alles was echt super geregeld.
6 september rij ik op manege Ravenswaaij te Ravenswaaij de kwartfinale waar ik nu al mega veel zin in heb!
Tips zijn van harte welkom, aub wel lief houden