Alweer 5 maanden ver!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eroslaris

Alweer 5 maanden ver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 18:31

Hallo allemaal,

Op 6 januari hakte ik de knoop door om dit paard te kopen. Ik was al een tijdje opzoek nadat ik mijn 1e paard heb moeten laten inslapen. Inmiddels zijn we 5 maanden verder en ik moet zeggen, he's got it all! Hij heeft wel héél veel karakter, een jonge speelvogel, een kleuter waarbij je moet zeggen wat wel en niet mag :) Hij durft ook af en toe wel wat protesteren als het hem tegen zit, maar ik krijg hem er altijd door.

naam: Indian River (v. Canadian River)
leeftijd: 7 jaar
ras: bwp

ik heb hem eerst op proef gehad, dat gaf me toch wel wat zekerheid.
Afbeelding

Toen hij goedgekeurd werd verhuisde hij naar de stal niet ver van mijn huis.
Ik besloot om hem eerst wat beter te leren kennen door een basis dressuur op te bouwen.
Afbeelding
Afbeelding

Het goede weer zorgde er al snel voor dat we buiten konden rijden.
Afbeelding
Afbeelding

ondertussen hebben we ons ook aan een sprong gewaagd én al onverwachts onze eerste jumping gereden
Afbeelding
Afbeelding

én met onze band, ja, dat zit ook wel goed! Ik voel me zo goed bij hem!
Afbeelding

Het zou leuk zijn moesten jullie wat tips of commentaar geven, maar hou het aardig asjeblieft! Ik weet dat we nog een lange weg te gaan hebben, we moesten ook aan elkaar wennen en ik ben geen springruiter :o

Chiave

Re: Alweer 5 maanden ver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:34

Wat fijn dat je na het verlies van je vorige paard een paard hebt gevonden waar je je goed bij voelt. Dat is heel belangrijk... Jullie zien er uit als een goede combinatie. Nog heel veel veilige kilometertjes gewenst samen. :)

Eroslaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 19:08

dankjewel, ik hoop dat ook :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:01

Leuke combi. Ik zie wel op iedere foto's je teugels te lang zijn waardoor je je hand wat naar beneden druk. Vaak wordt je dan ook strak en gespannen in je armen. Zorg dus dat je goed inknikt in de elleboog en dat je mooi meeveert met de paardenmond.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 07:16

Fijn dat je weer een paard hebt gevonden! Mooi paard, en leuke combi zijn jullie. Ik sluit me wel aan bij Joolien, teugels meer op maat, maar niet strenger. Je hand dus meer naar voren, en daarbij vooral je heup los, zodat je bovenlichaam en je onderlichaam onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen, zonder spanning.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:26

Wat een leuk paardje zeg! Jullie zijn een leuke combi om te kijken! Succes voor komende tijd en vooral veel plezier :)

Eroslaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 16:21

Joolien schreef:
Leuke combi. Ik zie wel op iedere foto's je teugels te lang zijn waardoor je je hand wat naar beneden druk. Vaak wordt je dan ook strak en gespannen in je armen. Zorg dus dat je goed inknikt in de elleboog en dat je mooi meeveert met de paardenmond.

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik zal mijn teugels in het vervolg iets korter te nemen, maar moet wel toegeven dat dit een paard is wat in het begin vaak véél te diep liep. Als hij zich opblaast krult hij zich helemaal op dus dacht ik dat ik met langere teugel meer ruimte kon creëren zodat hij zichzelf wat meer kon doorlaten (en dus ook in de rug). Op dat meeveren in de paardenmond probeer ik wel écht te letten maar ik merk van mezelf wel dat ik vaak gespannen zin in men armen en schouders, iets waar we dus aan (proberen) te werken :o