Groep meiden in de weide aangetroffen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_SnowBall

Groep meiden in de weide aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 14:57

Hallo,

Ik kwam vandaag achter iets ergs vervelends, en heb gewoon behoefte om het van mij af te schrijven... Misschien is het helemaal niet zo erg en heb ik een heftige reactie maar op dat moment weet je niet wat je moet doen...

Oja, dit is gewoon een stukje wat er voor gebeurden. Wat er vandaag gebeurden moet je naar 2 alinea scrollen.

Sinds een jaar verzorg ik Floris al. Floris is een shetlander die hengst is. Ondanks dat was hij een jaar geleden erg 'futloos'. Hij had nergens zin in en sjokte maar wat in de wei. Toen ben ik een lange tijd achter elkaar gaan poetsen en merkte ik dat hij er steeds meer zin kreeg! We gingen vrij springen en uren wandelen. We genoten er allebei gruwelijk van :j Elke keer als ik langs de wei kwam hinnikte die naar me en kwam zo snel als ie kon naar me toe. Dan een band zo snel kan groeien! Ondertussen was het al een half jaar verder en ik merkte aan Floris dat hij een uitdaging wilde, we gingen lange lijnen. Het was aan het begin erg moeilijk en hij was in de war. Na veel geduld en oefenen kregen we het allebei onder de knie. Ik kwam nu dagelijks en we oefende steeds meer. Hij kreeg meer spieren, hij kreeg meer respect voor andere mensen en hij werd steeds beter. We deden moeilijkere oefeningen. Was wel even wennen maar na een tijdje lukte het toch echt! Na die 5 maanden gingen we weer eens vrij springen. Wat was dát geinig zeg :') We hadden zo ontzettend veel lol! Naast dat lange lijnen gingen we dus ook vrij springen. Eerst 20cm, toen 40cm, daarna 60cm en toen zelfs 85(!!)cm. Ik was zo trots dan zo'n pony verwaarloost werd. Toen begonnen de lange weekendde. Hemelvaart was ik er elke dag, elk uur, elke minuut en zelfs elke seconde zowat bij hem! Heerlijk! Ik weet nog dat ik op de boerderij aan het verkennen was, mét hem natuurlijk ;) Dat we net op dat ene plekje waren waar het zo stil was... En we samen zijn... Dat vergeet je nooit meer... Op een dag wilde ik weer naar de weide toe. Mar toen trof ik daar een stelletje meiden van 14/15 jaar. Praatje gemaakt en gevraagd wat ze hier deden. Ze zaten op een camping hier iets verderop en ze wilde Floris poetsen. Allemaal best en op een gegeven moment vroeg er een of ze er op mochten rijden. Ze waren echt heel lang (1.78m ongeveer?) Ik zei dat ze er wel even op mogen zitten maar niet mochten rijden. Daar zijn ze echt te lang voor. Omstebeurt gingen ze er even opzitten, Floris vond het allemaal best. Nadat ze weg gingen bleef ik nog met Floris en ging nog even poetsen. Ze kwamen nog 3 dagjes en daarna gingen ze weer terug naar huis. Ze hadden namelijk daar een huisje en ze kwamen in lange weekendde vaak. Toen het pinksterweekend er aan kwam gingen wij een paar daagjes weg. Toen ik terug kwam ging ik meteen weer naar Floris toe want ja, ik had hem soort van gemist :o Ik wilde het halster pakken uit de zadelkast maar die was er niet, vreemd. Oké, ik ben soms een rommelkont en had hem ergens rond de hooiberg laten liggen. Ezels halster dan (Weidemaatje, is ondeugend en niet zo lief naar onbekende mensen) Die was er wel dus pakte ik ezels halster, veels te groot maar even kon wel. Ik liep naar de wei en hoe ik Floris daar zag was compleet anders dan ik hem voor het laatst had gezien ( en dat toch maar 5 daagjes waren) Ik weet niet, het moest me denken aan vorig jaar. Je kent het vast wel, je ziet gewoon aan het paard hoe die zich voelt. Bij Floris was dat precies zó. Hij stond daar in het hoekje van de wei, zo heel sip kijkend en gewoon... Tja heel moeilijk om uit te leggen. Ik liep toen naar hem toe en keek toen in zijn manen en zag daar vlechtjes zitten? Heel raar. Ik wilde hem uit de wei halen maar ondertussen kwam ik allerlei spullen tegen. Hier en daar lagen poetspullen tegen ín de wei. Daar zag ik ook nog de longeerzweep liggen(?) Ik weet dat ik een rommelkont ben, maar dit heb ik echt niet gedaan. Ik dacht aan die meisjes maar ik liet het van me gaan ook al vond ik het heel vreemd. De dagen erna was ik het weer een beetje aan het oppakken. Ik had verhaal gehaald bij de boerin en zij zei dat ze niks had gezien. Oké dan maar. Het ging aardig goed weer maar sinds 2 weken merkte ik dat hij anders werd. Ik vertrouwde het niet en ging weer naar de boerin. Ze had weer niks gezien. Ze zei dat ik het van me af moest laten glijden, maar iets in me zei gewoon dat er wat was.

En toen.. Vandaag was ik weer bij Floris en we gingen een stukje lange lijnen weer. Ik was bezig om de spullen terug te doen, ik had Floris even met Halster in de wei gelaten. Dit doe ik normaal nooit. Halstertouw heb ik daar altijd hangen voor de zekerheid. Ik wilde even afscheid nemen en toen zag ik ze weer. De meiden van 14/15 jaar. Ze waren aan het galopperen op Floris. Ik schrok. De benen liepen onderhand mee! Woede kwam bij me op. Je snapt toch wel dat dat toch niet kan? :n Ik rende naar ze toe en begon verhaal te halen. Ze zeiden dat het van mij mocht, en dan het heus niet zo'n kwaad kan. Ik heb alleen gezegd dat je erop mocht en dat was ook net net. Ik vroeg hoelang ze dit al deden. Bleek dat ze dit al een maand doen! Dat ik dit niet wist, als je zou vaak komt wist je dit toch wel? Ik was kwaad op me zelf dat ik de vorige keer niet duidelijk genoeg was voor ze. Maar ik had ze ook flink op hun kop gegeven dat ze dit nooit meer moesten doen. Maar het zijn pubers, ze zijn ouder dan mij en het zijn zegmaar die 'OMG! MIJN MASCARA IS UITGELOPEN HELP! >;) ' meiden. Ze keken me echt aan van, Wie de fack ben jij om zo tegen hun te doen? Ik zakte toen door de grond heen.. Vervolgens zeiden ze op een best arrogante toon ,,Nou sorry hoor! Maar het is niet eens jou pony dus waar bemoei jij je mee?'' Ik werd toen kwaad op ze, ik stuurde ze de wei uit. Ik deed het halster af en begon Floris te knuffelen. Even later liep ik naar de zadelkast en deed alles netjes terug. Ik liep naar de boerin toe en had het hele verhaal verteld. Haar reactie was net zoals die van mij erg kwaad. Ze zei dat ze er zeker op gaat letten. Hoe kan je zo iets doen!? Ik ga morgen vroeg weer naar hem toe om weer eens ff een keer te verwennen na dit.

Zo. Dit moest even. Ik weet dat het niet zo erg is en dat mijn reactie misschien iets te fel was maar je weet dan gewoon niet wat je moet doen. Respect als je dit hebt gelezen! Commentaar mag maar hoe het netjes :+:

Amaranth7

Re: Groep meiden in de weide aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:59

Volgende keer de politie of eigenaar bellen als je ze tegen komt. Dit kun je moeilijk alleen oplossen!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:01

Met 178 op een shet gaan zitten kan überhaupt al echt niet, arm dier. Volgende keer inderdaad hulp inschakelen!

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 15:01

Amaranth7 schreef:
Volgende keer de politie of eigenaar bellen als je ze tegen komt. Dit kun je moeilijk alleen oplossen!

Ik ging ook meteen naar de eigenaar toe, die woont 2 straten verderop. Zei schrok er ook enorm van. We gaan nu allebei enorm goed opletten en als het weer een keer voorkomt gaan we inderdaad de politie bellen :j

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:02

Je reactie was zeker niet fel! Ik had ze er nooit opgelaten, 1.78 op een shet 8)7
Als ze het waren komen vragen hadden ze misschien mogen aaien of borstelen.
Het is niet jouw pony maar de eigenaar heeft jou toestemming gegeven dus je bent er toch enigszins verantwoordelijk voor.

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 15:04

ZeSteigert schreef:
Je reactie was zeker niet fel! Ik had ze er nooit opgelaten, 1.78 op een shet 8)7
Als ze het waren komen vragen hadden ze misschien mogen aaien of borstelen.
Het is niet jouw pony maar de eigenaar heeft jou toestemming gegeven dus je bent er toch enigszins verantwoordelijk voor.

Dat gevoel had ik ook.

Als ik later terug denk had ik het toch niet zo snel toegelaten dat ze op Floris mochten rijden. Erg dom, maar ik dacht dat het een keer wel kon, niet dus :(:)

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:06

Wat vervelend voor je zeg. Maar ik snap je reactie heel goed.
Als er vreemde mensen in de wei van mijn paard zouden komen en er ook nog eens op zouden klimmen zou ik ook woedend worden.

Toch denk ik niet dat jij er iets aan kunt doen. Het is inderdaad immers jouw pony niet. Ik zou het aan de eigenaresse overlaten. Je hebt het verhaal al gedaan bij haar en dat is heel goed van je. Nu is het haar taak om ook meer bij de pony's te gaan kijken en er wat van te zeggen als de meisjes er komen. Want het zijn haar pony's dus zij is verantwoordelijk. Die meiden hebben er gewoon niks te zoeken.

Misschien ook handig om een slot op de kast te doen waar alleen jij en de eigenaresse een sleutel van hebben zodat ze niet zomaar spullen uit de kast kunnen halen, ik maak uit het verhaal op dat ze dat wel hebben gedaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:07

volgende keren idd onmiddelijk eigenaar erbij en als die er niet is de politie!

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 15:09

Karin92 schreef:
Wat vervelend voor je zeg. Maar ik snap je reactie heel goed.
Als er vreemde mensen in de wei van mijn paard zouden komen en er ook nog eens op zouden klimmen zou ik ook woedend worden.

Toch denk ik niet dat jij er iets aan kunt doen. Het is inderdaad immers jouw pony niet. Ik zou het aan de eigenaresse overlaten. Je hebt het verhaal al gedaan bij haar en dat is heel goed van je. Nu is het haar taak om ook meer bij de pony's te gaan kijken en er wat van te zeggen als de meisjes er komen. Want het zijn haar pony's dus zij is verantwoordelijk. Die meiden hebben er gewoon niks te zoeken.

Misschien ook handig om een slot op de kast te doen waar alleen jij en de eigenaresse een sleutel van hebben zodat ze niet zomaar spullen uit de kast kunnen halen, ik maak uit het verhaal op dat ze dat wel hebben gedaan.

Ik heb idd haar verhaal gegeven. We gaan nu dubbel opletten en als ik iets verdachts zie zeg ik het meteen tegen haar, zij zal nu ook een slot regelen voor de zadelkast.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:09

Goed gehandeld, jij was duidelijk maar betrap je ze nu nog eens dan direct een foto maken en ze vertellen dat je aangifte bij de politie gaat doen wegens dierenmishandeling. Misschien een bordje bij de weide hangen , verboden toegang.

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 15:10

Zoe_97 schreef:
volgende keren idd onmiddelijk eigenaar erbij en als die er niet is de politie!

Ik heb geluk dat ze zo dichtbij woont, de volgende keer als iemand de wei in komt gaan we dus de politie bellen. We willen natuurlijk geen risico lopen!

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:11

Die mensen sporen niet helemaal. Je hebt goed gehandeld.
Ik denk dat politie bellen de beste oplossing is als dit nog een keer gebeurd.

Pimpelmees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:11

Volgens mij mag je daar echt wel de politie voor bellen. Je loopt toch niet zomaar een wei in en gaat op het paard zitten? :? Het is wel deels jou pony (vindt ik hoor, geeft niet als jij het niet zo vindt), eigenaar heeft jou toestemming gegeven om het te verzorgen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:12

Bah bah wat zielig! Zijn die meiden helemaal gestoord, zomaar dit soort acties uithalen. Terecht dat je boos bent! Hopelijk blijven ze uit de buurt..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:15

Zijn ze nou helemaal gek geworden?!?

Eigenaar/eigenaresse inlichten en maatregelen nemen. Dit kan echt niet, ze verknallen de Shet er mee. Het is geen speelgoed.

En dit doen ze al een maand? Zulke lange meiden van 1.78 hoe kunnen ze er dan op rondgalopperen? Heeft daar niemand zicht op die wei of is er niemand thuis?

Goed dat ze mij niet tegen zijn gekomen, ik ben zeer intolerant tov dit soort ongevraagd gehannes met je dieren.

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 15:18

bigone schreef:
Goed gehandeld, jij was duidelijk maar betrap je ze nu nog eens dan direct een foto maken en ze vertellen dat je aangifte bij de politie gaat doen wegens dierenmishandeling. Misschien een bordje bij de weide hangen , verboden toegang.

Er zit een sloot aan de kant van de weg en de opening zit aan de andere kant. Om die kant op te komen moet je via de boerderij. Daar is een hek en die staat meestal open, maar we gaan he nu vaker dichtdoen. Dat je echt moet aanbellen om hem open te krijgen door de boerin.

Caitlin_Me schreef:
Die mensen sporen niet helemaal. Je hebt goed gehandeld.
Ik denk dat politie bellen de beste oplossing is als dit nog een keer gebeurd.

Bedankt, je weet dan echt niet wat je dan overkomt. Als dit nog een keer voorkomt ga ik zeker de politie(+eigenaar) bellen! :

Pimpelmees schreef:
Je loopt toch niet zomaar een wei in en gaat op het paard zitten? :?

Dat vind ik nou ook :n

Zeepsop schreef:
Hopelijk blijven ze uit de buurt..

Ik hoop het ook..
terpentijn schreef:
Zijn ze nou helemaal gek geworden?!?

Eigenaar/eigenaresse inlichten en maatregelen nemen. Dit kan echt niet, ze verknallen de Shet er mee. Het is geen speelgoed.

En dit doen ze al een maand? Zulke lange meiden van 1.78 hoe kunnen ze er dan op rondgalopperen? Heeft daar niemand zicht op die wei of is er niemand thuis?

Goed dat ze mij niet tegen zijn gekomen, ik ben zeer intolerant tov dit soort ongevraagd gehannes met je dieren.

Ik vroeg me ook af, dit kan je toch wel bedenken dat zoiets niet kan? Ik ben meestal erg verlegen ik schrok dus al best van mij reactie. Maar nu ik er over nadenken is het toch wel goed :j

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:32

Poeh, kan me voorstellen dat je hiermee zit! Goed gehandeld :j

Dat die meiden zeggen dat jij er niks over te zeggen omdat ie niet van jou is? Beetje raar, maar gelukkig heb je gewoon de eigenaresse achter je staan en dus wel degelijk wat erover te zeggen. Je hebt ze een kans gegeven (door in de wei te mogen een keer, poetsen en er zelfs even op te zitten) maar dit hebben ze zelf verpest door zelfstandig aan de slag te gaan.

Ik hoop maar dat die meiden gewoon weg blijven, of anders een volgende keer duidelijk wordt dat ze zich echt niet meer hoeven te laten zien.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:37

Een beetje een vreemd verhaal. Ze verbleven op een huisje op een camping, maar enige tijd later blijkt dat ze dat al een maand doen? En hoe weten ze dan dat het niet jouw pony is?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:43

Niet om je af te kraken, maar zoals ik het begrijp waren ze dus de eerste keer dat je ze zag al zomaar in de wei? (Kan het verkeerd begrepen hebben hoor). Maar als dat zo is, dan had je ze die eerste keer al goed duidelijk mogen maken dat ze daar niks te zoeken hebben.
Persoonlijk ben ik heel voorzichtig met mensen die even op mijn paard willen zitten, omdat veel 'kinderen' hun grenzen niet kennen. Als het één keer mag, moet het altijd maar mogen in hun ogen. En dat is natuurlijk niet zo.
Heel vervelend dat je dit zo hebt moeten meemaken. Misschien is het een idee dat je het met de eigenaresse kunt overleggen dat als je ze weer ziet, dat jullie samen erheen gaan. Omdat jij jonger bent kun je weinig uithalen, maar als je samen met de eigenaresse komt dan is het wel duidelijk dat jij de dienst uitmaakt en niet zij. Overigens wil het duidelijk maken dat ze op het moment dat ze het weiland betreden 'inbreken', omdat ze er van de eigenaresse er niet mogen zijn, ook nog wel eens helpen.

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 15:44

Snollygoster schreef:
Een beetje een vreemd verhaal. Ze verbleven op een huisje op een camping, maar enige tijd later blijkt dat ze dat al een maand doen? En hoe weten ze dan dat het niet jouw pony is?

Die 1e keer dat ze kwamen hadden we gekletst en verteld dat het mijn pony was. Daar in de buurt zit dus een camping, een stacaravan. Het zijn 3 gezinnen en die kennen elkaar door de camping dus. Ze wonen redelijk hier in de buurt. Ik denk dat ze gewoon een pony wilde waar ze op kunnen rijden? En toevallig weten ze dat hier een pony is? Ik weet het echt niet...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:45

Misschien een briefje ophangen bij de weide dat het betreden van de wei niet toegestaan is en dat wanneer men betrapt wordt er contact gezocht wordt met de politie? Wellicht schrikt dat ze genoeg af?

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 15:46

RusselNuwell schreef:
Niet om je af te kraken, maar zoals ik het begrijp waren ze dus de eerste keer dat je ze zag al zomaar in de wei? (Kan het verkeerd begrepen hebben hoor). Maar als dat zo is, dan had je ze die eerste keer al goed duidelijk mogen maken dat ze daar niks te zoeken hebben.
Persoonlijk ben ik heel voorzichtig met mensen die even op mijn paard willen zitten, omdat veel 'kinderen' hun grenzen niet kennen. Als het één keer mag, moet het altijd maar mogen in hun ogen. En dat is natuurlijk niet zo.
Heel vervelend dat je dit zo hebt moeten meemaken. Misschien is het een idee dat je het met de eigenaresse kunt overleggen dat als je ze weer ziet, dat jullie samen erheen gaan. Omdat jij jonger bent kun je weinig uithalen, maar als je samen met de eigenaresse komt dan is het wel duidelijk dat jij de dienst uitmaakt en niet zij. Overigens wil het duidelijk maken dat ze op het moment dat ze het weiland betreden 'inbreken', omdat ze er van de eigenaresse er niet mogen zijn, ook nog wel eens helpen.

Bedankt voor je tips. Dit hebben we nu ook afgesproken met elkaar. Ze leken me aardige meiden die weten wat ze doen. Maar dat bleek dus absoluut niet zo te zijn. Als ik nu terug denk had ik ze meteen de wei uit moeten sturen :n

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 15:47

Marocje schreef:
Poeh, kan me voorstellen dat je hiermee zit! Goed gehandeld :j

Dat die meiden zeggen dat jij er niks over te zeggen omdat ie niet van jou is? Beetje raar, maar gelukkig heb je gewoon de eigenaresse achter je staan en dus wel degelijk wat erover te zeggen. Je hebt ze een kans gegeven (door in de wei te mogen een keer, poetsen en er zelfs even op te zitten) maar dit hebben ze zelf verpest door zelfstandig aan de slag te gaan.

Ik hoop maar dat die meiden gewoon weg blijven, of anders een volgende keer duidelijk wordt dat ze zich echt niet meer hoeven te laten zien.

Als ze de volgende keer komen bel ik samen met de eigenaar meteen de politie. Ik heb ze nu duidelijk gemaakt dat dit niet kan. Ook al zijn ze hier een weekend dit hebben ze zelf verpest.

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 15:49

Iris82 schreef:
Misschien een briefje ophangen bij de weide dat het betreden van de wei niet toegestaan is en dat wanneer men betrapt wordt er contact gezocht wordt met de politie? Wellicht schrikt dat ze genoeg af?

Zoals ik eerder uit legde moet je eerst door de boerderij heen, en aan het begin staat dan een hek. Die staat bijna altijd wel open. Nu gaan we deze bijna altijd dichtdoen, nu moet je dan echt aanbellen en dan pas kan de boerin hem open voor je doen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:50

Ik heb t 1 keer meegemaakt met m'n 2 jarige merrie toen nog. Ik kwam bij de wei aan en dr zat een kind bovenop dr rug, beest had nog nooit iemand op dr rug gehad. Heb t kind bij dr vlecht gepakt en naar beneden getrokken :o Ik was zó kwaad. Stond niet voor mijzelf in.
Ik snap je reactie helemaal en je hebt heel netjes gehandeld. Is het niet mogelijk iets van een slot te maken dat ze er niet meer in kunnen?