De shoot was oorspronkelijk gepland als afscheidsshoot, eigenlijk hadden we de dag erna een afspraak in de kliniek en ik was erop voorbereid dat ik Sem zou moeten laten inslapen.
Aan deze beslissing ging een lange lijdensweg van ernstige ademhalingsproblemen vooraf, die de laatste maanden steeds erger leken te worden. Mijn vriendje stond alleen maar de hele dag met zijn hoofd naar beneden slijmen op te hoesten, hij at niet meer en vermagerde zienderogen.
We hadden een hoop medicijnen geprobeerd, maar de antibiotica sloeg niet aan en alle andere medicijnen moesten stopgezet worden omdat zijn leverwaarden erg slecht waren. Zijn lichaam kon de behandelingen blijbkaar niet meer aan...
Wat een van de ergste dagen van mijn leven had kunnen worden eindigde toch beter dan verwacht.
Kort samengevat heeft Sem hier aangegeven dat hij er nog niet klaar voor is om te gaan, daar heeft hij zo zijn eigen arabieren-maniertjes voor

Gelukkig was de aanwezige dierenarts het op dat vlak 100% met me eens, en werd er besloten dat ik Sem weer mocht meenemen naar huis. De leverwaarden waren zelfs ook verbeterd, waardoor er besloten werd om opnieuw Prednisolone op te starten maar dan via aerosol. Daardoor kunnen de dosissen veel lager blijven en heeft dat minder uitwerking op de lever.
Hoelang we Sem op deze manier stabiel kunnen houden weet ik niet, maar mijn dierenarts denkt dat hij het nog wel een tijdje uithoudt

Ik ben enorm dankbaar dat we nog wat extra tijd krijgen, en ik ben natuurlijk blij dat we Sem zijn 10de verjaardag en ons 4-jarige samenzijn nog kunnen vieren, dat is namelijk dezelfde dag

Ik wil Lori nog eens opnieuw bedanken voor de foto's, ik ben er echt enorm blij mee!
Lieve, lieve man!

Samen grazen

Hij is en blijft een echte arabierenklier

Wat hou ik toch van mijn mannetje

Stiekem heb ik voor deze foto's toch een zak snoepjes nodig gehad

Tussendoor even zijn kleine vriendje

Lieve-Sem-ik-wil-je-niet-kwijtraken onderonsje, ik kon wel huilen van opluchting toen ik hem vorige week terug meenam naar huis!

Ik wil er graag één laten afdrukken, welke vinden jullie het leukst?