Hoe onze afscheiddsshoot een verjaardagsshoot werd :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Hoe onze afscheiddsshoot een verjaardagsshoot werd :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 21:41

Mijn lieve arabier Sem krijgt nog eens een ITP, ter gelegenheid van zijn 10e verjaardag en ons 4-jarige samenzijn :') De foto's zijn genomen door bokker Lori, waarvoor heel veel dank +:)+

De shoot was oorspronkelijk gepland als afscheidsshoot, eigenlijk hadden we de dag erna een afspraak in de kliniek en ik was erop voorbereid dat ik Sem zou moeten laten inslapen.

Aan deze beslissing ging een lange lijdensweg van ernstige ademhalingsproblemen vooraf, die de laatste maanden steeds erger leken te worden. Mijn vriendje stond alleen maar de hele dag met zijn hoofd naar beneden slijmen op te hoesten, hij at niet meer en vermagerde zienderogen.
We hadden een hoop medicijnen geprobeerd, maar de antibiotica sloeg niet aan en alle andere medicijnen moesten stopgezet worden omdat zijn leverwaarden erg slecht waren. Zijn lichaam kon de behandelingen blijbkaar niet meer aan...

Wat een van de ergste dagen van mijn leven had kunnen worden eindigde toch beter dan verwacht.
Kort samengevat heeft Sem hier aangegeven dat hij er nog niet klaar voor is om te gaan, daar heeft hij zo zijn eigen arabieren-maniertjes voor :')
Gelukkig was de aanwezige dierenarts het op dat vlak 100% met me eens, en werd er besloten dat ik Sem weer mocht meenemen naar huis. De leverwaarden waren zelfs ook verbeterd, waardoor er besloten werd om opnieuw Prednisolone op te starten maar dan via aerosol. Daardoor kunnen de dosissen veel lager blijven en heeft dat minder uitwerking op de lever.

Hoelang we Sem op deze manier stabiel kunnen houden weet ik niet, maar mijn dierenarts denkt dat hij het nog wel een tijdje uithoudt :):) Zijn longen zitten vol COPD, maar als we de ontstekingsreactie wegkrijgen kan hij misschien nog maanden of zelfs jaren stabiel blijven. De Prednisolon lijkt aan te slaan en ik durf zelfs voorzichtig te zeggen dat hij toch al iets beter lijkt dan een week geleden. Ik merk aan Sem dat hij terug levendiger is en het ademhalen gaat vlotter.

Ik ben enorm dankbaar dat we nog wat extra tijd krijgen, en ik ben natuurlijk blij dat we Sem zijn 10de verjaardag en ons 4-jarige samenzijn nog kunnen vieren, dat is namelijk dezelfde dag :D
Ik wil Lori nog eens opnieuw bedanken voor de foto's, ik ben er echt enorm blij mee!

Lieve, lieve man!
Afbeelding
Afbeelding

Samen grazen :D
Afbeelding

Hij is en blijft een echte arabierenklier :=
Afbeelding
Afbeelding

Wat hou ik toch van mijn mannetje <3
Afbeelding

Stiekem heb ik voor deze foto's toch een zak snoepjes nodig gehad :=
Afbeelding
Afbeelding

Tussendoor even zijn kleine vriendje
Afbeelding

Lieve-Sem-ik-wil-je-niet-kwijtraken onderonsje, ik kon wel huilen van opluchting toen ik hem vorige week terug meenam naar huis!
Afbeelding

Ik wil er graag één laten afdrukken, welke vinden jullie het leukst?

Luna2006

Re: Hoe onze afscheiddsshoot een verjaardagsshoot werd :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:47

5 en 7 vind ik prachtig!
Geniet maar van je lieve knappe sterke man!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:50

Hij wil duidelijk nog een tijdje bij je blijven, dus geniet maar van hem! En beterschap nog steeds!

xverapeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:52

wauw mooi paard, hopelijk slaat het aan en kan je nog lang genieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:55

Nou wat fijn dat jeh em weer mee naar huis hebt gekregen, super!! hihi op sommige foto;s kan hij lekker eigenwijs kijken ;) Geniet van je mannetje nu hij er nog is, ik duim voor jullie dat hij nog wat jaartjes meekan met deze medicatie.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:29

ach jeetje wat heftig, ik moest laatst nog aan jullie denken. Wat schrikken dat het zo slecht gaat dat je dacht dat je afscheid moest nemen.. Ik hoop echt van harte dat het alleen maar beter wordt, zo'n lieve knapperd!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 07:38

Heel erg bedankt voor de lieve reacties! :D

Katja, bedankt! Lief dat je aan ons dacht :(:) ik zat er even helemaal door, kon me gewoon niet voorstellen dat het al tijd was om afscheid te nemen :\

Voor mij is het het allerbelangrijkste dat Sem er zelf nog zin in heeft, maar voor mij mag hij gerust nog 20 jaar bij mij blijven <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:21

Het is echt heel graag gedaan en hoop dat die nog lang stabiel blijft en bij jou kan zijn :j .

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:20

Jeetje wat heftig zeg! Heel veel sterkte nog even, maar geweldig dat het toch weer de goede kant op lijkt te gaan. De foto's zijn prachtig! *D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:34

Wat een mooie foto's!
Knappe jongen!
En superfijn dat het toch weer beter gaat.
Hopelijk kan hij nog heel lang bij je blijven. :+:

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:15

Had je al gemist in t HK topic. Pfoe, schrik van het bericht. Fijn dat ie er nog is!
Mooie pics, nr 3 vind ik t mooist. <3

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:23

Jeetje, wat heftig zeg! Ik hoop dat jullie nog heel lang bij elkaar mogen blijven, prachtige foto's!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:43

Zo fijn dat je hem gewoon mee naar huis hebt kunnen nemen! Ik duim mee dat jullie gewoon nog jaren samen kunnen blijven. Genieten maar!!

En wat een lieve blik heeft ie in zijn ogen <3