Klein paspoortje van Parti:
-Naam: Pytron's Particolare
-Leeftijd: 6
-Afstamming: Peru's Scen Tao x Sire
Parti heb ik sinds half november vorig jaar en in december/januari zijn we samen rustig aan begonnen met springen, en het gaat steeds beter! We hebben al veel van elkaar geleerd, ik vooral van Parti

Helaas springen we niet heel veel, maar de laatste springles (halverwege april) en onze eerste crossles van 2 weken geleden gingen super goed, dus had ik ervoor gekozen om deze wedstrijd 2x 90cm te springen.
Mijn vriend, tevens trouwe groom

Eerste parcours
Spanning

Parti had er zin in! Op naar hindernis 2

Hindernis 3

Onderweg naar 4

En... de eerste weigering...

Maar daarna met een beetje aanmoediging er toch overheen gekomen!

We kwamen niet helemaal lekker uit bij de dubbel, waardoor ik mijn evenwicht verloor en Parti er voorbij ging.

Bij poging 2 zou Parti er weer tussenuit knijpen, maar gelukkig kwam dat ruim(!) in orde

Tweede parcours
Hindernis 2

Hindernis 3

Oxer (6)

Zelfs de dubbel ging zonder problemen!

En nog 1 van mijn knappe toppaard

Tijdens het eerste parcours namen de zenuwen het nogal over, waardoor ik stopte met rijden. Dit resulteerde in een weigering op de muur en een uitbraak bij de dubbel. Ook hadden we een aantal balken, doordat Parti vanuit (bijna) stilstand sprong

In het tweede parcours reden we met volle overtuiging en focuste ik me goed op de komende hindernissen, wat ook op de foto's terug te zien is. Parti sprong alles ruim, met een foutloos tweede parcours als resultaat!

Leuk dat je mijn topic gelezen hebt, een reactie vinden we ook leuk