1e keer BB (90cm) met Particolare!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke04

1e keer BB (90cm) met Particolare!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 17:24

Zoals de titel al zegt, hebben Parti en ik afgelopen zondag ons eerste twee BB parcoursen gesprongen. Tijdens Texelweekend moest ik wegens de gladheid helaas afzeggen.

Klein paspoortje van Parti:
-Naam: Pytron's Particolare
-Leeftijd: 6
-Afstamming: Peru's Scen Tao x Sire

Parti heb ik sinds half november vorig jaar en in december/januari zijn we samen rustig aan begonnen met springen, en het gaat steeds beter! We hebben al veel van elkaar geleerd, ik vooral van Parti /3 Hij laat het me gelijk weten wanneer ik er even niet bij ben met mijn hoofd (door er net voor de sprong tussenuit te knijpen enzo |o ), waardoor ik me steeds bewuster van mijn rijden ben geworden. Ook merk ik dat Parti het steeds leuker begint te vinden naarmate de hindernissen meer de hoogte in gaan. In het begin wandelde hij er praktisch overheen en nu kijkt hij goed mee en trekt fijn naar de sprong toe.
Helaas springen we niet heel veel, maar de laatste springles (halverwege april) en onze eerste crossles van 2 weken geleden gingen super goed, dus had ik ervoor gekozen om deze wedstrijd 2x 90cm te springen.

Mijn vriend, tevens trouwe groom <3 , had m'n camera meegenomen en heeft wat foto's gemaakt, die ik graag met jullie wil delen. Helaas zijn ze nogal overbelicht, en niet allemaal even scherp, maar hopelijk wel duidelijk genoeg.

Eerste parcours
Spanning %)
Afbeelding
Parti had er zin in! Op naar hindernis 2
Afbeelding
Hindernis 3
Afbeelding
Onderweg naar 4
Afbeelding
En... de eerste weigering...
Afbeelding
Maar daarna met een beetje aanmoediging er toch overheen gekomen!
Afbeelding
We kwamen niet helemaal lekker uit bij de dubbel, waardoor ik mijn evenwicht verloor en Parti er voorbij ging.
Afbeelding
Bij poging 2 zou Parti er weer tussenuit knijpen, maar gelukkig kwam dat ruim(!) in orde :')
Afbeelding
Afbeelding

Tweede parcours
Hindernis 2
Afbeelding
Hindernis 3
Afbeelding
Oxer (6)
Afbeelding
Zelfs de dubbel ging zonder problemen!
Afbeelding

En nog 1 van mijn knappe toppaard <3 Het was weer Parti-time!, zoals iedereen dat op stal zo mooi zegt :D
Afbeelding

Tijdens het eerste parcours namen de zenuwen het nogal over, waardoor ik stopte met rijden. Dit resulteerde in een weigering op de muur en een uitbraak bij de dubbel. Ook hadden we een aantal balken, doordat Parti vanuit (bijna) stilstand sprong :') En ik keek voornamelijk naar de hindernis die we aan het springen waren i.p.v. naar de volgende hindernis.
In het tweede parcours reden we met volle overtuiging en focuste ik me goed op de komende hindernissen, wat ook op de foto's terug te zien is. Parti sprong alles ruim, met een foutloos tweede parcours als resultaat! *\o/* Volgende keer eens B proberen? O:)

Leuk dat je mijn topic gelezen hebt, een reactie vinden we ook leuk :) En tips zijn ook altijd welkom natuurlijk!! :evaw:

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:27

Gaaf paard!

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:28

Jeetje, die hindernissen ogen nog best hoog :') Leuke foto's!

Oh ik zie nu dat het ook 90 cm is :D Sorry, verkeerd gelezen, ik dacht 60. Knap hoor!!
Laatst bijgewerkt door Babbelientje op 26-05-15 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

06tess04

zoo, die kan nog ver komen!
ziet er leuk uit :j
hoe groot is hij?

Lumi

jeetje wat kan die springen zeg!

tips heb ik niet, ik ben nog lang niet zo goed als jullie zijn, ik vroeg me alleen af waarom je tussen de hindernissen in de verlichte zit bent?

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:29

Leuk dier! Ik herken veel van mijzelf. Ik heb zelf ook snel veel spanning. Je ziet in het tweede parcours ook veel meer ontspanning, waardoor hij beter gaat springen! B zou ik nog even mee wachten, is namelijk pittiger dan je denkt. Zorg eerst dat jullie in de BB een relaxed parcours kunnen springen en zoek daarna de hoogte op ;) Veel succes verder. Gaat zeker goed komen als ik het zo zie!

Nynke04

Re: 1e keer BB (90cm) met Particolare!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 17:38

Zo wat een reacties al! Bedankt allemaal :D

06tess04 schreef:
zoo, die kan nog ver komen!
ziet er leuk uit :j
hoe groot is hij?

Hij is rond de 1,70-1,75 cm denk ik. De parcoursbouwer was ook helemaal weg van hem hoorde ik achteraf. Hij had gevraagd naar de afstamming, omdat ie dacht dat er een bekende springtopper achter zat. Toen sloeg hij stijl achterover toen er "appaloosa" als antwoord kwam :')

Lienie_F schreef:
tips heb ik niet, ik ben nog lang niet zo goed als jullie zijn, ik vroeg me alleen af waarom je tussen de hindernissen in de verlichte zit bent?

Dat komt vooral omdat ik niet fijn kan zitten in dit zadel. En als Parti dan ook nog sterk wordt, ga ik wat staan in de beugels om hem tegen te houden. Daar werk ik hard aan!

Hamsnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:17

Gaaf paard heb je zeg, kan lekker springen! :)
Probeer om meer op je kont te gaan zitteb ipv te gaan staan. Probeer wat meer achterover te zitten en niet teveel te gaan staan+voorover+aan de teugels te gaan hangen, want meestal werkt dat alleen averechts.

Nynke04

Re: 1e keer BB (90cm) met Particolare!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 08:20

Dankjewel! Het werkt inderdaad averechts, ik ben er hard mee bezig :)

06tess04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:45

wie is nou niet weg van hem? :D
altijd leuk om te horen!