een inieminie projectje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:02

O, wat mag zij blij zijn dat ze jouw projectje wordt. Arme pony, met die hoeven en die vacht. Ik ben benieuwd hoe ze er volgende week uit ziet!

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 07:47

Gisteren kon ik een pluk vervilt vacht losliggende.

Afbeelding

Daaronder lijkt een mooi zwart meisje te zitten <3

Basilicium

Berichten: 483
Geregistreerd: 29-04-15

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:04

Een toverbal is het :)

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 22:13

Idd. Er komen nu ook al hele plukken vilt los dus dat is wel fijn voor haar. Ik heb haar trouwens omgedoopt tot: Royal Queen Rhana. Roepnaam Rhana

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 18:57

Sedatie pasta is binnen. Nog 1.5 dag en dan wordt ze geschoren en nog 2.5 dag en dan worden d'r hoefjes ingekort

marlo09
Berichten: 201
Geregistreerd: 01-01-14

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:03

Ik volg! Ben benieuwd!

Danique_X

Berichten: 327
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:14

Leuk :D! Ik ga volgen. Ben benieuwd wat er onder al dat haar voor moois verschijnd!

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:18

Wat een vacht en hoeven heeft ze nou. Maar goed dat ze bij jouw terecht is gekomen. Je kunt nu al zien dat er wat moois onderuit kan komen.
Maar ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 23:14

Vanavond is het eerste deel geschoren (hals/onderkant buik/tussen de voorbenen/borst)
In het begin spartelen Ze aardig tegen. Nog even de praam geprobeerd, maar deze was Te groot waardoor hij er steeds vanaf gleed. Toen zonder gedaan en na 10 minuutjes gaf ze de strijd op en vond ze het stiekem ook wel erg lekker. We hebben er 1 uur en 15 minuten over gedaan dat kleine stukje. Niet omdat ze niet meewerkte, maar puur omdat het zodanig vervilt was dat er bijna geen doorkomen aan was. Zondag gaat de rest eraf. Wel fijn zo in 2 x want dan kan ze rustig aan de overgang wennen van wintervacht naar zomervacht en het duurt niet al te lang in 1 x dat ze stil en vast moet staan. Want dit was zo ver ik weet allemaal voor de eerste x. Morgen zullen de foto's volgen. Oja meteen de wormenkuur erin gedaan :j

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:52

idylle schreef:
Vanavond is het eerste deel geschoren (hals/onderkant buik/tussen de voorbenen/borst)
In het begin spartelen Ze aardig tegen. Nog even de praam geprobeerd, maar deze was Te groot waardoor hij er steeds vanaf gleed. Toen zonder gedaan en na 10 minuutjes gaf ze de strijd op en vond ze het stiekem ook wel erg lekker. We hebben er 1 uur en 15 minuten over gedaan dat kleine stukje. Niet omdat ze niet meewerkte, maar puur omdat het zodanig vervilt was dat er bijna geen doorkomen aan was. Zondag gaat de rest eraf. Wel fijn zo in 2 x want dan kan ze rustig aan de overgang wennen van wintervacht naar zomervacht en het duurt niet al te lang in 1 x dat ze stil en vast moet staan. Want dit was zo ver ik weet allemaal voor de eerste x. Morgen zullen de foto's volgen. Oja meteen de wormenkuur erin gedaan :j

Kijk of je aan een machine met schapenmessen kan komen.

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 02:33

Wat mooi dat je dit doet!
ze word vaat prachtig! maar hou wel rekening mee dat je extra messen nodig hebt Door dat het zo vervilt is belasten de messen extra snel waardoor ze bod worden. en kan je met 1 setje niet de hele pony scheren

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 07:26

Daar is aan gedacht, toch bedankt voor je tip! Schapenmessen is aan gedacht aleen zijn we bang dat die te grof Zijn en daardoor velletjes meepakken. Dus vandaar dat we het nu zo doen.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 07:37

Ohh dat is stiekem toch wel erg lekker
Afbeelding

Hele plaaten komen eraf
Afbeelding

Het eindresultaat
Afbeelding

Hier alle vacht die er tot nu toe af is
[IMG]http://i57.tinypic.com/21kmmg5.jpg[/IMG

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 07:46

ooo wat een poepie! Wat goed dat je dit doet!

Anouk_H

Berichten: 2174
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:14

Aahw germ! Heel veel succes met dit projectje ben heel benieuwd wat je dr van gaat maken..

yashilha

Berichten: 2334
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:47

Super het begin is er wat moet dat lekker voor haar voelen eerste deel eraf *\o/*

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:48

Leuk projectje, ben benieuwd hoe ze er over paar maandjes uit ziet :)

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 16:47

Onvoorstelbaar dat het zo vervilt is dat er echt hele plakkaten vanaf komen. Goed werk hoor, nu hopen dat er een knappe zomervacht gaat groeien!
Ik las gister je topic, maar had even geen tijd om te reageren, nu dus de laatste ontwikkelingen bijgelezen en maar wel even tijd genomen ;) voor een reactie.
Houd haar maar goed in de gaten na het ontwormen, de kans bestaat dat ze er toch wel ziek van wordt omdat er in één keer heel veel wormen afsterven.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 18:37

Daar was ik al voor gewaarschuwd idd dat ze er ziek van kon worden omdat ze het niet gewent is. Heb haar voor 50 kilo gewicht laten ontwormen (ze was op te tillen dus niet veel zwaarder als 50 kilo). Hoelang zou het duren dat ze er ziek van kan worden? 1 dag of 3 of een week? Ik heb geen idee en wil haar ook.nog de vitamine/mineralen spuiten geven, maar daar heb ik dus even mee gewacht omdat ze dus ziekjes kan worden. Wanneer zou ik die dan het beste kunnen geven?

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 23:05

Nou, ik denk dat het maximaal een dag of drie is hoor, daarna zal ze er echt geen last meer van hebben. Je kan een vitaminespuit geven, maar ik denk dat het beter is om een aantal weken/maanden een vitaminepreparaat te geven. Zo'n spuit krijgen ze binnen en wat ze dan teveel hebben om in één keer op te nemen wordt heel snel weer uitgeplast of uitgepoept. Een beetje zonde denk ik. Als je dagelijks een supplement geeft krijgt ze nooit teveel en wordt er dus minder "verknoeid". Maar als je hem al gehaald heb, gewoon geven hoor. Ik denk dat ik wel een week zou wachten met geven. Haar lichaam moet dan toch weer extra aan het werk en dat moet het al door de wormenkuur.
Qua supplement heb ik goede ervaringen met deze: http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 2101/25553 . Maar de kompleet plus van NAF zou ook een goede kunnen zijn voor de jouwe. Door een beetje muesli of slobber eten ze het meestal wel snel op.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 23:13

Bedankt voor je antwoord Jet! Vanavond is ze helemaal geschoren, op d'r benen na (ze heeft nu mooie beenwarmertjes) heb een dekentje gekocht maar die is toch nog te groot dus van het boertje moest ik haar op stal zetten want dat was lekker warm voor haar. Vond het zo lief dat dat mocht van hem (aangezien ik officieel gezien alleen land met schuilstal huur) boertje neemt van de week ook een zak wortels voor me mee van de markt. Morgen ga ik haar verlossen van haar medebewoners (familie Luis) Ik zal straks nog even foto's plaatsen van hoe ze er nu uitziet.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 23:16

Ik ben zo benieuwd hoe ze eruit komt te zien! Mooi projectje! :D

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 23:21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 23:22

Top dat je haar van haar "dekbed" hebt verlost! Of eigenlijk nog meer een ouderwetse deken ( voor mensen, zo'n akelige wollen)...
Ging het vanavond al makkelijker of stribbelde ze nog wat tegen in het begin?
Succes met het bestrijden van familie Luis hoor, zo'n familie heeft ze echt niet nodig. Lief van het boertje waar je staat dat ze op stal mag! Jammer van je dekentje, hopelijk groeit ze er nog wel in. En natuurlijk ben ik benieuwd naar nieuwe foto's!

Ah, daar zijn ze, maar ik kijk ze zo even goed hoor, je nieuwe foto's.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoeveel ze nu minder weegt nu ze al dat rare haar kwijt is ;) .
Laatst bijgewerkt door Jet op 30-05-15 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancaa

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: den haag ypenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 23:23

Ze ziet er schattig uit. Komt vast helemaal goed met deze kleine dame :D