een inieminie projectje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annefleur200

Berichten: 1665
Geregistreerd: 20-09-12

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:59

wat een schatje!! ik ga volgen :D

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:05

Wat een dotje TS, ze is op een mooi liefdevol plekje terecht gekomen zo te zien. Wat is ze in de korte tijd die je haar hebt al opgeknapt zeg!!

Kimmetjee07

Berichten: 214
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Limburg

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:11

Wauw! Wat ben je goed met haar bezig! Ik stuur je op facebook ook even een verzoek, kan ik je ook altijd blijven volgen :o

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:29

Wat een schatje zeg! En wat zorg jij top voor haar! mijn complimenten!!!

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 20:13

Net een klein stukje met haar gewandeld (eind van erf en weer terug) in de hoop dat ze dan wat minder last van spierpijn heeft. Morgen eind vd dag zal de spierpijn wel zichtbaar worden, voor nu lijkt ze er geen 'last' van te hebben dat d'r hoefjes zijn ingekort. Nu staat ze weer lekker op stal zonder jas en morgen rond half 8 weer lekker de wei op. Iemand nog een tip om gekookt lijnzaad lekkerder te maken, want daar trekt Ze haar neus Voor op. Had het gemengd met wortels en brokjes en alles wat niet door het lijnzaad zit eet ze op en de wortels zoekt ze behendig uit het lijnzaad en de rest laat ze liggen....

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:20

lijnzaad geef je over/door gewone brok heen, het is en toevoeging.

ik zou eens kijken naar een pavo podogrow/subli seniore priores/pavo slobbbermash dit helpt aan zetten en kan het door de brok/slobber gemixt worden.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 20:26

Ik gebruik het niet om haar dikker te maken want in dat opzicht loopt Ze niet heel veel achter. Ik geef het haar zodat ze wat betere darmwerking krijgt en vooral omdat het goed is voor de huid en de vacht (want dat is heel erg droog en schilferig)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:28

dan blijft het een aanvulling op, dan zou ik ene pony of basis brok of muesli zoeken waar het aan kan toevoegen, half of een kwart schepje per dag

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 20:55

Ik had het vandaag dus door pony brok gemengd en de brokjes pikt Ze er tussen uit. Ik ga het van de week met muesli proberen

Loe_Loe

Berichten: 582
Geregistreerd: 16-03-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:03

Aaaah wat een prulleke... <3
Top hoor, hoe jij het doet, ben erg benieuwd hoe ze er over zeg maar een maandje uitziet! En het kan zomaar zijn, nu ze bij jou wel goed gevoed wordt, dat ook haar huid en vacht zienderogen gaat opknappen.

Ik blijf je topic in elk geval volgen.

Anoniem

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:05

Ik denk dat dit een héle knappe pony gaat worden! :D

Weet je ook hoe ze er hiervoor uitzag? Je mag trots op jezelf zijn! :j

jippie5

Berichten: 538
Geregistreerd: 23-10-14

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:15

Complimenten hoor! Ik weet zeker dat je nog heel ver kan komen met haar! :j

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 21:25

Afbeelding
Dit was de eerste x dat ik haar zag en toen was ze een paar dagen tot maandje oud dacht ik.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:26

aaawg, het is dus altijd al zo'n drol geweest <3

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:12

Ik gaf meestal lijnzaadolie, maar ik deed het door wat slobber, dat kan je met de gekookte lijnzaad ook wel doen hoor. Bij Welkoop hebben ze 7,5 kg. zakken slobber van Subli en die zijn nog geen €7,--. Grote kans dat ze het dan wel gewoon opeet. Ze moeten vaak ook even wennen aan de smaak ervan.

Johann_83
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-06-15

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:19

Weet je ook wat de vorige eigenaar voerde en wanneer ze voor het laatst ontwormd is bijvoorbeeld? Is hele belangrijke info vandaar

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 22:26

Oude eigenaar voerde wat voor handen was. Ene x basisbrok andere x muesli ander x merrie brok of restjes seniore priores en kuil. Zo ver ik weet is ze nooit ontwormd, misschien in de eerste 2 maand van haar leven een keer maar verder niet zo ver ik weet.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:31

Wat een propje <3
super goed van je dat je dit doet.. ik volg!

Johann_83
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:52

idylle schreef:
Oude eigenaar voerde wat voor handen was. Ene x basisbrok andere x muesli ander x merrie brok of restjes seniore priores en kuil. Zo ver ik weet is ze nooit ontwormd, misschien in de eerste 2 maand van haar leven een keer maar verder niet zo ver ik weet.


Dan werd ze toch juist goed verzorgd? Er zijn heel veel (mini) Shetlanders die geen krachtvoer of aanvullend voer te eten krijgen. Als ik jou was wel even navraag doen voor de wormenkuur dat kan gevaarlijk zijn als je die teveel geeft of te kort achter elkaar doet

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:58

Je zou haar eens op Lamin kunnen zetten van St. Hippolyt, helaas niet breed verkrijgbaar. Of anders TWM-mix. Dat is echt super spul voor de huid. Werkt daarnaast ook lichaamsreinigend. Heb paarden en pony's die wat achterstaan in de ontwikkeling of gewoon die problemen hebben met de huid er zienderogen van zien opknapen!

Volgens mij wordt het een hele knappe pony :)

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:36

En wat vinden jullie van zonnebloem olie ? Daar wordt de vacht toch ook goed van ?

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 06:07

Hielkebro, zonnebloemolie is toch wel anders dan lijnzaadolie. Dit stuk is dan wel gericht op mensen, maar het geeft het verschil wel goed aan: http://www.optimalegezondheid.com/goede ... -3-6-en-9/ .
Bovendien heeft lijnzaadolie ook voordelen voor een goede darmwerking en kan het eventueel zand in de darmen goed afvoeren. Van zonnebloemolie is daarover niets bekend.
Ook is het bewerkingsproces verschillend, waardoor er in zonnebloemolie eigenlijk minder goede stoffen zitten dan in lijnzaadolie, zeker voor paarden.
Hier nog een stukje dat wel over paarden gaat: http://www.voervergelijk.nl/informatie/ ... omereczeem .

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 06:50

Johann_83 je hebt mij ook nooit horen zeggen dat ze te kort aan eten kwam. Maar als jij je pony met zo'n vervilte vacht en zulke lange tenen laat rondlopen, vind ik niet dat je goed bezig bent, want ook dat valt onder verzorging en basis behoeften.
Ze is afgelopen zaterdag al ontwormd en er niet ziek van geweest. Heb haar voor 50kg lichaamsgewicht ontwormd. Verder heeft ze allemaal droge plekken en schilfers en schuurplekken op haar huid waardoor ik haar voor nu wat bij wil voeren zodat dit sneller opknapt.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 07:54

Het is hier wat onstuimig weer, dus heb haar net maar met de jas aan buiten gezet.

Afbeelding

Ze heeft trouwens nu wel wat spierpijn, dagje weide zal haar goed doen.

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:06

Ze ziet er super uit.
Zitten er in de manen en staart nog wel klitten? Of is dat ook zo vervilt?