Detroit M vliegt over de hindernissen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Detroit

Detroit M vliegt over de hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 16:57

Hai Bokkers,

Mijn kleine vriendje mocht vandaag weer vrijspringen om te zorgen voor wat afwisseling in de training. Gelukkig beleeft hij er heel veel plezier aan :D

Klein paspoortje
Detroit M (Troy)
Glock's Voice x Krack C
1,63

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13 Bedankt voor het kijken :D
Afbeelding

Koper123

Re: Detroit M vliegt over de hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:02

wauww .... <3
je ziet op iedere foto waar iemand op staat ook echt kijken van wauww.. :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:03

Wat is het toch een mooi dier! En wat een springpower! Superleuk Arie :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:55

Koper123 schreef:
wauww .... <3
je ziet op iedere foto waar iemand op staat ook echt kijken van wauww.. :')

Ik wilde net zeggen :')

Volgens mij ziet hij balkspoken want jeetje, die neemt de sprong wel erg serieus :oo

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:39

Wauw!! Gaaf hoor! <3 En wat een gelijkenissen met mijn Voice, die heeft vandaag zijn allereerste BB parcours gelopen. Dressuurpaarden kunnen best springen :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:41

Wat een leuk paard zeg, maar hij basculeert niet, dat is jammer!
Wel echt een lekker ding

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:48

Wat leuk dat je dit met hem doet ter afwisseling! Ik moest ook lachen om al die kijkende figuren rondom je springbak, hihi! Het dressuurbloed is wel te zien, hij heeft geen idee wat 'ie met zijn lijf aan moet bij het springen. Fijn dat hij het leuk vindt, lekker blijven doen :)

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:02

Wat heb je toch ook een beauty! <3 Doet hij leuk hoor, lekker door blijven gaan en binnenkort heb je een echte springtopper!

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:06

Knappe Troy! Hij heeft er echt plezier in zo te zien!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 19:32

Ten eerste iedereen bedankt voor de leuke reacties!

Nayomie Hij is inderdaad erg fanatiek :D Hij gaat ook echt als een raket over die hindernis heen. Ook dat levert hilarische plaatjes op. Je ziet dan gewoon boven de hindernis al aan zijn hoofd van "oooh oliebol, dit ging niet soepel".

Muriel Oh wat leuk zeg! Nog een springende Voice! Heeft de jouwe ook zo'n groot hart dat hij echt overal gewoon overheen springt (hekjes etc.)

_KiMbErLeY_ Eens! Al heeft hij zich wel al erg verbeterd daarin vind ik. :o Het was eerst dit:
Afbeelding En iemand had er nog een mooie variant op gemaakt KLIK

shirleyp Mag ik je vragen waaraan je dit ziet? Ik denk zelf namelijk dat dit "dressuurbloeddingetje" er wel vanaf gaat wanneer hij het veel regelmatiger doet en er veel meer rust in krijgt.

Nevaya Ik ga er zeker mee door! Woensdag voor het eerst springles met hem :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:47

Knappe troy <3
Kan lekker springen! Lijkt net alsof ie springbloed in zn aderen heeft zeg!

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:31

Leuk dat je zo uitgebreid terug reageert per reactie! Je kunt het vooral zien aan zijn bovenlijn. Hij maakt zich lang en recht en springt niet met de schoft er uit. Het basculeren, zoals eerder genoemd, toont hij te weinig. Ik bedoel het niet als aanval hoor en je moet lekker met hem blijven springen als jullie het leuk vinden! Het is meer een constatering dat je goed kunt zien waar de fokrichtingen van het KWPN zich op richten :)

Edit: meer basculeren of bukken kun je wel trainen, maar er zit vaak ook een flink deel in de aanleg. In-uitjes zijn een goede oefening! Succes!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:37

Maar dat basculeren wordt misschien ook al wel beter als je hem iets meer ondersteuning geeft dmv een grondbalk, wat opvulling van de hindernis (dus onderste balk bijv wat schuiner) en met een galopbalk voor (en evt achter) de hindernis.

Als ze met wat vaart over zo'n stijltje vliegen springen ook veel springpaarden wat vlak, zeker als de eerste bluf er af is.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 22:15

shirleyp ja tuurlijk reageer ik. Ik kan van andere inzichten natuurlijk ook gewoon leren :D Maar duidelijk! In-uitjes wil ik graag gaan doen onder begeleiding onder het zadel. Vind dat zelf spannend, omdat hij dus juist graag wat harder gaat :') . En dat is niet alleen met het springen zo, kleine racekikker :+ :=

gomir Ik zei gisteren ook nog tegen mijn vriend. Misschien de volgende keer naar een oxertje gaan bouwen. Maar meer grondbalken zal ik de volgende keer ook meepakken. Thanks :D

Ik heb zelf vroeger bij de pony's altijd gesprongen, maar door een ander paard zelf het vertouwen daarin een beetje kwijt geraakt. Toen een dressuurpaard gekocht, maar kon het toen toch niet laten om hem kennis te laten maken met hindernissen :9k En eigenlijk heeft hij altijd gewoon alles gesprongen, dus toen ook onder het zadel weer heel laag begonnen. Hij heeft een BB parcours 60 cm zelfs braaf rondgelopen zonder naar te kijken wat er onder de hindernis stond. Dus nu begint het weer een beetje te kriebelen om het meer te gaan trainen O:)

tinkerkyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:45

Jeej, je mag dus alles weer doen? Leuke foto's hoor hij heeft er lol in!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 08:28

Ja ja Troy is weer back in business! :D

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:55

Citaat:
Muriel Oh wat leuk zeg! Nog een springende Voice! Heeft de jouwe ook zo'n groot hart dat hij echt overal gewoon overheen springt (hekjes etc.)

Ja, die van mij springt ook alles! :D Boomstammen zijn btw wel doodeng nog ;)
De mijne vindt het springen overigens ook helemaal geweldig en wil ook nog wel is vrij hard gaan.. Maar in uitjes gingen met hem heel goed! Eerst gewoon in balkjes op de grond en dan kort van te voren aandraven zodat hij het idee door kreeg en dan steeds iets hoger. Leuk om mee te oefenen en erg goed voor ze!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:51

Hier een Voice die het gehele principe van springen (dus eerst voorbenen de lucht is en dan achterbenen er achteraan de lucht in) nog niet volledig begrijpt.... Plus, afstand inschatten... Tja wat is afstand eigenlijk? Franco springt met een meter over een liggend balkje, maar vergeet accuut twee achterbenen bij een sprongetje.... Aan de andere kant, hij gaat er altijd met gespitste oortjes overheen. Vraag me alleen niet hoe...

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 07:58

Muriel Wat leuk dat je jouwe het ook zo stoer oppakt! Boomstammen heb ik nog niet gedaan met hem. Wel over het golvende glijgedeelte van een glijbaan heen gesprongen. :)) Ik zal je tip eens volgen met de balkjes! Want de mijne vind afstand ook een onnodig gegeven soms Kim. Vandaag met de springles stond er een dubbel die op twee galopsprongen stond. Hij vond het een goed idee om daar een in-uitje van te maken. Mafketel. :+