Nieuwe aanwinst via Stichting Paard in Nood Spanje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuwe aanwinst via Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:17

Ik open dit topic n.a.v een aantal bokkers die vroegen aan de hand van dit topic [ED] Paard opvangen stichting paard in nood Spanje hoe het met de nieuwe aanwinst ging.

Een aantal maanden terug hebben we No Mercy moeten laten gaan vanwege ataxie
[IM] Houden van betekent ook loslaten

We wisten wel dat we daarna een nieuw paard wilde en omdat ik al een tinker heb zaten we te kijken naar nog een tinker. Maar eigenlijk stom want als ik op zoek naar iets ben komen we met iets anders thuis :')
Ergens on een topic van mij kun je lezen dat ik absoluut nooit een vos wilde, nou laat mijn tinker nu net zo`n (lelijke) vos zijn met een witte bles en witte sokken. En ergens kun je lezen dat ik PRE`s en zeker schimmels geen zak aan vond :=
En wat hebben we erbij? Juist een witte (nep) PRE.

Via FB kwam ik advertenties tegen van Stichting Paard in Nood Spanje. Hierdoor werd op de een of andere manier mijn interesse gewekt. Beetje rondgekeken op de site en ik zag een leuke. Een bruine cruzado. Helaas bleek deze niet meer berijdbaar en daar ware we toch wel naar op zoek. Toen ze vroegen naar wat voor iets ik op zoek was, zochten we eigenlijk een tweede Mercy. Een projectje, pittig, snel maar wel leergierig. En we kregen foto`s en filmpjes van Lauri, weggehaald wegens een horrormelding bij een hotel in Spanje..
En toen we haar zagen wisten we het. Dit word ze.
We hebben ervoor gekozen haar om te dopen tot Sweet Sensation, maar word Sweety genoemd <3

In verband met een verhuizing kon ze niet direct komen maar zou ze eind april gebracht worden (vanuit spanje). Ik was helaas op vakantie maar gelukkig heeft Adrie haar op kunnen vangen.

2 Mei was het dan eindelijk zover. BSS kwam aan op het erf
Afbeelding

Vooral de hollandse ontbijtjes vind ze erg lekker
Afbeelding
ja ze heeft nog lange hoeven, 26 mei komt de smid :j

Om te kijken wat ze zou doen is ze al een keertje gelongeerd. Dit ging overigens erg goed. Maar voor nu laten we haar even staan en mag ze op haar gemakje bijkomen.
Afbeelding

Met het mooie weer hebben we haar meegenomen om te zwemmen. We hadden eigenlijk verwacht dat ze er niet in zou gaan. Nou ze dook nog net niet het water in.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 9667_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 0598_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 4386_o.jpg

En vandaag wat portretfoto`s geprobeerd te maken.Stilstaan kan ze nog niet zo goed. wat ze wel heel goed kan is rare bekken trekken. Na de foto`s kwam ik erachter dat er een concho miste. Dit zie je ook op de foto (helaas)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
SMILE!
Afbeelding

En nog eentje van ons samen
Afbeelding

mala26

Re: Nieuwe aanwinst via Stichting Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:23

Leuk paard. Veel plezier met je nieuwe aanwinst. En zo fijn dat zij een goed nieuw huisje heeft.

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:46

Wat een mooi paard! En wat goed van je om een paard bij Laura te halen. Ze doet geweldig werk in Spanje!
Ze sponsor je ook een beetje het goede doel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 00:41

pennie17 schreef:
Wat een mooi paard! En wat goed van je om een paard bij Laura te halen. Ze doet geweldig werk in Spanje!
Ze sponsor je ook een beetje het goede doel.

Ja van te voren was het niet eens in me opgekomen. Maar "opeens" kwam ik ze tegen en werd onze interesse gewekt.

En gelukkig maar!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:27

wat een leuk dier, veel plezier samen!

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:29

veel plezier samen :D~!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:05

Leuk paardje.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:29

En ik maar denken dat ze op Fuug zou lijken _O-

Maar het is een heel leuk paard, (al hou ik zelf ook helemaal niet van schimmels hehe)
Veel plezier met Sweet Sensation!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:32

marjonrebel schreef:
En ik maar denken dat ze op Fuug zou lijken _O-

Maar het is een heel leuk paard, (al hou ik zelf ook helemaal niet van schimmels hehe)
Veel plezier met Sweet Sensation!

Haha dezelfde kleur hebben ze.
Voor de rest geen vergelijkingen :P

Dankjewel allemaal voor de reacties <3

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:17

Wat ontzettend leuk dat je voor een resquepaard heb gekozen! Veel geluk samen!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 07:57

Ik ben wel benieuwd naar het horrorverhaal bij het hotel eigenlijk. Wil je dat delen?
Verder vind ik die laatste waterfoto echt geweldig. Wat een koppie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 08:01

ikkedus schreef:
Ik ben wel benieuwd naar het horrorverhaal bij het hotel eigenlijk. Wil je dat delen?
Verder vind ik die laatste waterfoto echt geweldig. Wat een koppie!!

Ze noemen het de "de horrormelding bij het hotel"
Het komt er eigenlijk op neer dat de hoteleigenaren een stuk of 8 paarden hadden staan (misschien meer dat weet ik niet zeker) en geen geld meer voor ze had. Al even niet want ze hadden al even geen eten meer gehad en waren dus broodmager. We merken wel dat het gebit heel slecht is.
Alleen direct een tandarts laten komen word lastig, hoefsmid is langs geweest en kon niet eens naar haar hoeven kijken. terwijl wij ze gewoon kunnen uitkrabben.
Het is echt een projectje :j En ze kan knuffelen,niet normaal.Liefst zit ze in je broekzak :')