Cadiz la Haya
Odermus R x Indoctro x Zandigo
8 jaar - 1,67 - M1+8
Ons laatste topic was alweer van februari ([RIJ-ITP] Wauw met Cadiz la Haya op regiokamp. NH 3e in het L2!). Kort hierna waren we M1 startgerechtigd! In de week erna wilden we eens ’n sprongetje doen maar door een boomversnipperaar vlak buiten de bak dacht meneer er het zijne van…
http://www.youtube.com/v/ixFkUStd8fE
Ik heb in elk geval m'n ogen uitgekeken haha maf beest

We begonnen langzaam naar ons M1 debuut toe te werken. In de lessen echter bleven we steeds terugkomen op het langlaag werk, hierdoor was ie er eigenlijk nog niet echt klaar voor, plus dat ik 'n hoop aan m'n hoofd heb gehad in die tijd. Toch keerden we gelijk weer met twee winstpunten en een eerste prijs naar huis. Ergens knaagde er wel wat: ik miste steeds iets. 2 mei gingen we naar La Haya Stables, z’n fokster dus

Drafje iets verder in het losrijden
1.

Galopje tijdens losrijden.
2.

Sb, meer op links blijven zitten.
3.

Drafje tijdens de proef.
Uitgestrekte stap
4.

Denk vlak voor het vertrekken in middengalop.
5.

Begin middengalop op de volte.
Ook dat weekend kwam een vriendin langs en die heeft tijdens een training nog wat foto’s gemaakt:
6.

Stukje terugrijden.
7.

8.

9.

Draven deden we natuurlijk ook.
10.

Galopje.
11.

Gok zomaar stukje verzamelen.
12.

Stukje naar voren, dat ik er even als n ei op zit… ff langs kijken

13.

En nog een keer!
14.

Sb moeilijke kant op, meer op buiten blijven zitten grr.
15.

Tegen het einde van de les, ik word moe

Al met al enorm veel geleerd, de drie weken zijn echt omgevlogen maar ben zo blij met de progressie die we in zo’n relatief korte tijd gemaakt hebben! Echt ontzettend blij met dit paard!

Tips mogen gegeven worden, graag zelfs, maar geloof me... meer bewust worden van m'n handen, hakken hier en daar uitdrukken, goed rechtop blijven zitten, ... zijn allemaal dingetjes die bekend zijn en waar hard aan gewerkt wordt