We gingen met onze supergezellige groep van stal naar het Drents Friese Woud; twee paarden onder het zadel, een jong paard aan de hand, een aantal wandelaars, een hoogzwangere jackrussel, en onze geweldige schat van een stalhoudster die geen lange einden kan lopen maar wel altijd van de partij is met haar scootmobiel.
Het was een prachtig tochtje, lekker door de bossen naar het spartelmeertje, heerlijk weertje, wat een lol!
Helaas toen we net bij het spartelmeertje vertrokken waren op de weg terug, hield de scootmobiel er mee op! Tsja ding is natuurlijk veel te zwaar om te duwen, en lopen was geen optie.
Gelukkig rijd ik eigenlijk altijd met een borsttuig aan mijn westernzadel, en heeft mijn Tinker ervaring met het trekken van een sleep en dergelijke. Dussssss met twee longeerlijnen een trekconstructie gemaakt, met een veiligheidsknoop met een halstertouw die ze in nood los kon trekken. En voilà! Supertinker van me
Dat verdient natuurlijk een youtubefilmpje, enjoy
http://youtu.be/ZuqrAqdEd_w
Liefs Iteke
P.s. Ik ben me er van bewust dat dit niet 'swerelds meest veilige constructie is, en misschien zullen sommigen van jullie het onverantwoordelijk vinden, maar het was het beste wat we konden doen onder deze omstandigheden. Plus ik ken mijn paard en ik weet wat ik kan en mag verwachten van haar. Ze deed het dan ook super en er is geen moment een onveilige situatie ontstaan.
Haha
(En een stalhoudster weet verder uberhaupt wel hoe het zit met risico's en paarden lijkt me